Újabb képeken az új Hyundai kisbusz
A Hyundai készülőben lévő vadonatúj H-1/Starex kisbuszának prototípusairól folyamatosan érkeznek kémfotók, amelyek ezúttal a korábbiaknál egy kicsivel többet árulnak el az új modell kialakításából.
A H-1/Starex modell egyértelműen a Hyundai egyik legrégebb óta futó modellje, amelynek második generációja még 2007-ben, azaz 13 évvel ezelőtt mutatkozott be. Tekintettel arra, hogy a Hyundai csoport más autóinak életciklusa átlagosan 6 év, a H-1 típust már több mint két generációváltást hagyott ki pályafutása során. Az autó ugyan 2018-ban kapott egy elég átfogó modellfrissítést, ám az autó szerkezete ezzel együtt is egyre inkább elöregszik, elavul.
Néhány hónapja azonban már keringenek a harmadik generációs H-1 modellről készült kémfotók, amelyeken a típus legújabb változatának prototípusait tesztelik a világ különböző pontjain. Ezek azonban eddig mindig vastag álcaponyvát viseltek, ami szinte lehetetlenné teszi a formai részletek megismerését. Most azonban a legújabb felvételeken néhány újabb részlet is megvillant.
Dél-Koreában legutóbb egy olyan tesztpéldányt sikerült lefotózni, amelyen már sokkal több is látszik, leginkább az autó hátsó kialakításából. A tesztautó ugyanis meglepetésre hátul egyáltalán nem viselt semmilyen álcázást, így a hátsó ajtó és a lámpák is teljesen fedetlenek maradtak. És nemcsak arról van szó, hogy a gyors pakolás miatt nem sikerült az autóra visszahúzni a ponyvát, a képeken szereplő autóra a hátsó tengely mögött egyáltalán nem húztak ilyen takaróelemet.
A fotók alapján a harmadik generációs Hyundai Starex a korábbinál egyenesebb csomagtérajtót kapott, míg a hátsó ablak hatalmas, csaknem az egész ajtó felét elfoglalja. Ugyanez figyelhető meg a hátsó lámpák esetében is, azok is jócskán megnőttek, miközben alakjuk az előzőnél sokkal szögletesebbé is vált. Érdekes formai megoldás még a szélvédő felett elhelyezett viszonylag nagy hátsó felső légterelő idom, valamint az ehhez képest aprócskának tűnő hátsó lökhárító.
A hátsó ablakhoz hasonlóan a baloldali hátsó oldalablak is méretes, amivel az autó elődjénél magasabbnak tűnik. A mostanában bemutatott más Hyundai személyautókhoz képest az új H-1/Starex inkább finom oldalvonalakkal rendelkezik, nyoma sincs az erősen hajlított, parametrikus éleknek. Mivel a leghátsó üléssor a csomagtérajtóhoz igen közel került, így a képeken látható modell akár egy 11 személyes változat is lehet, amivel a Starex akár a Kia új Carnival egyterűjével is felveheti a versenyt.
Sajnos, a hátsótól eltérően a Starex prototípus frontrésze a szokásos vastag álcázást viselte, így ott nem sok újdonságot lehet megfigyelni. Az ereszkedő motortértető alatt a fényszórók viszonyag mélyen, a lökhárítóban ülnek, amivel az autó leginkább a Hyundai új hobbiterepjáróihoz kíván hasonlítani. A vezetőoldali ablak mélyre húzott, ami különlegessé teszi a Starexet a kategóriában, íg egy másik, az esti forgalomban elcsípett tesztpéldányon az is látszik, hogy az autó egy olyan előretolt digitális műszeregységet fog kapni, amit a Hyundai egyre több személyautójában (i20, Kona, Tucson, stb.) is bevezetett.
A műszaki tartalomról egyelőre továbbra sincs semmilyen információ. Nem elképzelhetetlen, hogy a Hyundai a típusban jól bevált 2.5 CRDi dízelmotort továbbfejlesztve fogja kínálni, de az is lehetséges, hogy egy teljesen új dízelegység kerül a H-1/Starex motorházteteje alá. Ez lehet az új Tucson 2.0 literes, vagy akár a Santa Fe 2.2-es változata is. És persze ha Európában is piacra kívánják dobni, valamilyen villamosított hajtásláncra is szükségük lesz ehhez.
Forrás: autoindustriya.com