A Hyundai örökség nyomában egy Nexo volánjánál
A Hyundai Motor mögött mindig emberközpontú filozófiájának a cég alapítója, Ju-jung Chung gondolkodásmódja állt, aki arra törekedett, hogy jobbá tegye az emberek életét és amit most egy Hyundai Nexo modellel érhetünk tetten.
A Hyundai új „Next Awaits” márkakampánya méltóképpen jeleníti meg a vállalat eredetét és annak fejlődését. A „Next Awaits” a cég alapítójának, Ju-jung Chung életrajzának történetei alapján készült, amit most egy Nexoval követhetünk végig. Utakat és hidakat épített, mert mindig jobbá szerette volna tenni a honfitársai életét, amely mostanra a vállalat alapfilozófiájába is beépült. Az út során a Hyundai Nexo a Gyeongbu autópályán eljut egészen a Hangang hídig, az Ulsanban található Hyundai Motor központi üzeméhez és a Hyundai Seosan Farmhoz is. Ezek a helyek mesélik el leginkább a Hyundai Motor történetét.
A Han folyónak az 1900-as évek elején még nem volt épített átkelője, az első közúti híd csak 1917-ben valósult meg, amikor az eredeti gyaloghíd (Indogyo) megépült. Ez az első híd drámai módon javította a koreaiak életminőségét. Nem sokkal a koreai háború 1950-es kitörése után a híd megsemmisült, majd azt 1958-ban a Hyundai Engineering & Construction teljes mértékben újjáépítette. Mostanra összekapcsolja Yongsan-gu északi és Dongjak-gu déli kerületeit és az utóbbi száz évben tanúja lehetett a város változásainak.
A 400 kilométer hosszú Gyeongbu gyorsforgalmi utat a Hyundai E&C több vállalattal közösen építette 1968 körül azért, hogy a koreai háború után az ország ismét újjáéledjen. Ju-jung Chung, a Hyundai E&C alapítója maga vezette az építkezést. 50 évvel az út megépítése után a Hyundai Motor 2018-ban mutatta be a Nexo üzemanyagcellás autóját. Az 5 perces feltöltéssel kb. 6 kilogramm hidrogént képes eltárolni, ami elég ahhoz, hogy 600 kilométert tegyen meg vele. Ez a hosszú utakra is alkalmas úttörő jármű a mobilitás új korszakát nyitja meg. A Hyundai Nexo zöldebb, mint bármely más autó a világon, hiszen nemcsak nincs széndioxid kibocsátásai, de még a levegőt is tisztítja, miközben az utcán halad. Ez az oka annak, hogy az üzemanyagcellás járművek fényes jövő előtt állnak.
Az autó most Ulsan városába indul, amely kiterjedt infrastruktúrájának – gyorsforgalmi utak, pályaudvarok, repülőterek és kikötők – köszönhetően a hajóépítés és az autógyártás központjává vált lehet. Az 1968-ban épült Hyundai Ulsan üzem másfélszer nagyobb, mint a Yeoyi-sziget, vagy összesen 670 futballstadion. A létesítményben öt komplett autógyár és más üzemek találhatóak, amelyek váltóműveket vagy motorokat gyártanak és még egy 3,2 km hosszú tesztpálya is található itt.
A közvetlenül a Tae-hwa folyó melletti Ulsan üzemnek saját rakpartja van, amelyben három darab 50 ezer tonnás hajó is kiköthet. Először Ecuadorba szállítottak innen autókat, mostanra pedig 200 országgal van valamilyen üzleti kapcsolata, így ez az üzem jelentette a mindent alapítójának, Chungnak. Vagyis alapvetően a Hyundai Ulsan gyárkomplexuma a Hyundai Motor bölcsője. Itt állt a Hyundai első Pony modelljének és más típusok százai, hogy exportálják a világ minden tájára. Az üzem továbbra is fényesen teljesítve vezeti az iparágat.
Itt készül a Hyundai Nexo is. A gyárkomplexum körül egy veszélyeztetett fajokkal teli erdő terül el, az alkalmazottak pedig mindent megtesznek a szennyező anyagok csökkentésére és a környezetünk védelme érdekében. Ulsan bejelentette, hogy 2030-ra a világ legkorszerűbb hidrogénvárosává kíván válni. Ez a város már ma is képes hidrogénből üzemanyagot termelni és minőségi infrastruktúrával rendelkezik a hidrogénelosztásra is.
Az egykori alapító, Chung a dél-koreai élelmiszertermeléssel is foglalkozott, ezért Seosanban egy rekreációs projektet indított el. Ez a projekt még a táj látképét is teljesen megváltoztatta, Chung pedig azt szerette volna elérni, hogy ez a projekt jobban sikerüljön, mint bármely más hasonló ilyen projekt. Az 1970-es évek óta a Hyundai új technológiát alkalmazott az átfogó regenerációs projektek tervezésére és végrehajtására. Az 1979-ben indított és 1995-ben befejezett Seosan-regenerációs projekt volt az első nagyszabású rendszer, amelyet Korea egyik magánvállalata szervezett. A földnyelv teljes hossza 7,7 km, a rekultivált terület nagysága pedig eléri a 101,220,000 négyzetmétert (38,076 hold).
A Hyundai Seosan Farm közepén áll az Asan Emlékcsarnok. Ez az alapító Chung emlékhelye, aki egykor sokat látogatta a rekreációs projekt helyszínét. Saját autója, egy Hyundai Galloper szintén gondosan megőrizve áll a csarnokban. Chung soha nem akarta, hogy egyetlen gyerek is éhezen ebben az országban. A Hyundai Seosan Farm éppen ezért épült meg, amelyet 2005-ben építettek fel. A Hyundai környezetbarát gazdálkodás útján termeszti itt növényeit és szarvasmarha-gazdaságaiból forgalmaz szarvasmarhát.
A Hyundai Seosan Farmon belül, a Hyundai Electric & Energy Systems, a dél-koreai Hyundai Heavy Industries Group energiaügyi leányvállalatai az ország legnagyobb szárazföldi napelemparkját építették fel. Az erőmű 22 ezer háztartás ellátására elegendő villamosenergiát termel. A Hyundai Electric saját fejlesztésű platformjával, egy olyan intelligens energiamenedzsment rendszerrel bővítette teljesítményét az energiamegoldások piacán, amely a hatékonyság fokozása érdekében elemzi és figyeli a gyár energiafelhasználását.
A Nexo visszatért Szöulba nagyvárosába, ahol tízmillió ember él. Az ország rövid időn belül a világ 11. legnagyobb gazdaságává nőtte ki magát. A vállalat pedig még mindig emlékszik az alapító örökségére. A történelem nem véletlenül hagyja itt lábnyomát. A 2025-ös stratégia révén a Hyundai Motor a mobilitási szolgáltatások fejlesztésével mindenki számára biztosítani kívánja a mozgás szabadságát, a vezető mobilitási szolgáltatókkal szoros kapcsolat kiépítése és autóipari szerepének kibővítése révén. A vállalat a jövőben kulcsszerepet játszik a globális társadalom változásában, ez pedig a „Haladás az Emberiségért” szlogen lényege.
Forrás: hyundaimotorgroup.com