Az új Hyundai Kona N Line az N márkaidentitást tükrözi

A Hyundai Motor nemrég mutatta be az új, továbbfejlesztett Kona modellsorozatát, amelyhez ezentúl merész formai elemeket és dinamikus vezetési teljesítményt nyújtó N Line csomagot is választhatunk.

A Hyundai Motor kompakt kisterepjárója, a Kona a megjelenése után három évvel megújult külsővel tért vissza. Az új Kona modernebb, praktikusabb, szebb és nagyobb teljesítményű változatokat kapott. Az új Kona termékcsaládja (az Európában kínált 1.0 literes mellett) egy 1,6 benzines turbómotoros, egy hibrid és egy N Line változatból áll azért, hogy illeszkedjen a különféle vásárlói igényekhez. Közülük a Kona N Line a szórakoztató vezetésre összpontosít és megmutatja egyedi jellegét, amely mind a nagyteljesítményű N márka sportos formai elemeiből, illetve erőteljes teljesítményéből származik. A Tucson N Line után a Kona a második N logós modell a Hyundai hobbiterepjárói között. 

A Kona N Line első benyomása meglehetősen intenzív. A Kona dinamikus és futurisztikus kialakítása az N-line exkluzív elemeivel még jobban kiemelkedik. Az N márka egyedi stílusa és a finoman kialakított 18 colos könnyűfém keréktárcsák beleolvadnak a karosszéria oldalába és ezzel az N márka által követett nagyteljesítményű márkaképet mutatják.

Az általános kialakítás leginkább a normál kivitelekhez hasonlít, de az új Kona N Line kifinomult mintákkal ellátott, N Line logóval kiegészített hűtőmaszkjával a nagyteljesítményű modell megjelenését hangsúlyozza. Az új Kona szélesebb kiállást kapott, amely egyben karcsúbb megjelenést is kölcsönöz a modellnek. A továbbfejlesztett nappali menetfények csúcstechnológiás, kifinomult stílust sugároznak. Az N Line exkluzív lökhárítókialakítása növeli a felfegyverzett és nagyteljesítményű megjelenést.

A Kona N Line hátsó kialakítása a modell dinamikus arculatát is megerősíti. A hátsó lökhárító a lemezbetét helyett egy középre helyezett és a karosszériával ellentétes színű nagy légterelő diffúzort és egy egyoldalú dupla kipufogóvéget kapott. Mindezeken felül a kialakítás legfontosabb változásai a külső elemek és a 18 colos kerekek. Ahogyan a hagyományos Kona változatok, úgy a Kona N Line elemei is körülölelik a karosszériát, ami a tömeg érzetét fejezi ki. A látvány azonban még karcsúbb és finomabb, az egységes karosszériaszínnek köszönhetően, ami nem tartalmaz mattfeketét. A gyémántvágású könnyűfém keréktárcsák szintén kiváló formai elemekként egészítik ki a sportos képet.

Az új Kona N Line tágas belső tere futurisztikus légkörével emelkedik ki A legfontosabb jellegzetesség valójában a csúcstechnika érzékelése, amit a digitális képernyők jelenítenek meg. A Kona N Line a 10,25 colos középső érintőképernyővel megegyező méretű LCD műszeregységgel rendelkezik, amely a tisztább átláthatóságával pontosabb és változatosabb információkat nyújt a vezető számára. Ezenkívül az információs és szórakoztató rendszer vezérlőgombját a használhatóság javítása érdekében a képernyő alá helyezték, míg a pohártartó krómozott felületével kiváló minőségű megjelenést hordoz. A digitális műszeregység a vezetési módtól függően változó grafikájával optimalizált vezetési környezetet biztosít.

Az N Line jellegzetes lenyomatai könnyen megtalálhatók az utastérben is. N logó található a kormánykeréken, a sebességváltógombon és a bőrüléseken is, megalkotva ezzel saját egyedi stílusát. A kormánykereket és a sebességváltó gombját kifejezetten az N Line modell részére tervezték. A gázpedál és a fékpedál egyaránt fémből készült, ami a fekete belső térrel és tetőkárpittal sportos légkört teremt. Vörös szín díszíti a sötét belső teret, energikus kapcsolatot kölcsönözve a vezetőülésnek. Az utastérben alkalmazott vörös szín, beleértve az üléseket és a szellőzőnyílásokat is, az N Line kiváltságát és nagy teljesítményét közvetíti.

Az Új Kona N Line hajtáslánca egy harmadik generációs Smartstream 1.6-os benzines turbómotorból és egy hétfokozatú duplakuplungos váltóból áll. A motor maximális teljesítménye 198 lóerő, maximális forgatónyomatéka 265 Nm, ami 21 lóerővel több, mint a korábbi Konában (1.6 T-GDI) volt. Az új motor a CVVD technológiával és az integrált áramlásszabályozó szelep technológiával javítja a motor hatékonyságát. Ennek eredményeként a Kona N Line 2WD modell 7,9 liter/100 km fogyasztást ért el, ami mintegy 3,2 százalékkal jobb, mint az elődé volt. 

Az Új Kona N Line aktívan viselkedik az úton. Eleinte nagyon csendes, de amikor lenyomjuk a gázpedált, a Smartstream 1.6-os turbómotor gyorsan reagál és felpörög. A DCT sebességváltó simán váltja a sebességfokozatot, és továbbra is könnyedén gyorsul. A gyorsítási folyamat a kézi sebességváltóval felszerelt hot hatch-ekhez hasonló élményt nyújt. A gyors váltásokkal együtt járó bőséges teljesítmény megduplázva a sportos vezetésre ösztönöz.

A vezetés öröme nemcsak a gyorsulás élményéhez kapcsolódik. Az Új Kona N Line izgalmas vezetési teljesítményt nyújt, mozgékony reagálással, még a kanyarokban, a fékezéskor vagy a megfordulás során is. A titok a nagyteljesítményű N márka hajtásszerkezete. A Kona N Line az elkülönülő vezetési élmények érdekében újonnan hangolt fékekkel, kormányzással és futóművel rendelkezik. A továbbfejlesztett fékek elegendő erőt és gyorsan reagáló kormányzást és felfüggesztést biztosítanak, amellyel a jármű könnyedén irányítható marad, magabiztosságot nyújtva kanyarodás közben. Erőteljes hajtásláncával és sportos vezetési teljesítményével, amelyet csak az N Line kínál, a Kona N Line végeredményben egy nagyteljesítményű kompakt hobbiterepjáróvá érett.


Emellett a hétfokozatú DCT is lenyűgöző. A DCT előnye a gyors váltás és a közvetlen kapcsolat, de a váltási sokk gyakori probléma, amikor a vezető alacsony tempó mellett túl sokszor váltja a sebességfokozatokat. Az új Kona N Line DCT váltója azonban simán és gyorsan végzi el ezt a munkát is. Még akkor is, ha az autó parkolás közben gyakran megáll és elindul, a DCT gyorsan vált, bármilyen sokk és késedelem nélkül.

Amikor a vezetési módot SPORT állásba nyomják, a fordulatszám a lehető leggyorsabban az egekbe ugrik, hogy fenntartsa a gyorsulást. A DCT a váltófülek gyakori parancsai ellenére habozás nélkül vált, a fordulatszám-megtartó funkció pedig a sebességváltás során szó szerint a motor fordulatszámát a váltó fordulatszámához illeszti, hogy gyors és zökkenőmentes váltást biztosítson és magasabb fokú váltási érzékenységet biztosítson a sportos vezetéshez. A hétfokozatú DCT, amely gyors, intelligens váltási logikával és a közvetlen irányítás érzetével rendelkezik, a szórakoztató vezetést kínáló Kona N Line kulcsfontosságú erőssége.

Egy másik továbbfejlesztett szolgáltatás az első ütközéselkerülő rendszer (FCA), amelyet gyalogos és újdonságként már opcionális kerékpáros-érzékelővel is felszereltek. Az opcionális FCA a kamera mellett az esetleges ütközések jobb észleléséhez egy érzékelőt is használ. További fejlesztésként az FCA és a biztonságos kiszállási figyelmeztetés is mostantól alapfelszereltségnek számít, , amely utóbbi jelzést ad, ha hátulról egy jármű közeledik. A továbbfejlesztett Autópályás vezetéssegéddel (HDA) az új Kona N Line önállóan képes a beállított sebességgel és a beállított távolságban haladni az előtte haladó autó mögött, miközben az autó a sáv közepén marad. 

Az új Kona N Line nagyszerű vezetési teljesítményével izgalmas élményt nyújt vezetőjének. Emellett természetesen kiváló praktikumot és hatékonyságot is kínál. A további fejlesztések közé tartozik a 10 literrel nagyobb csomagtér és a hangszigetelt üvegek miatt csendesebb utastér, amelyeket a vásárlók örömmel fogadnak. Mint ilyen, a Kona N Line a normál Kona erősségeit és az N sportmárka által kínált sportosság érzetét is felvonultatja. A Kona N Line igazi varázsa sokoldalúsága, amely nemcsak másképp néz ki, hanem a fogyasztók különféle ízlését is kielégíti, beleértve a robusztusabb erőátvitelt, a mozgékonyabb és élénkebb vezetési élmény és a kiváló praktikumot.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését