A Hyundai helyi partnereivel fejleszti a hidrogén-mobilitást Kínában

A Hyundai Motor a hidrogénalapú társadalom és az üzemanyagcellás haszongépjárművek ökoszisztémájának fejlesztését Kínában a regionális partnerekkel való együttműködéssel kívánja elérni.

A Hyundai Motor bejelentette, hogy megállapodást írt alá a Shanghai Electric Power, a Shanghai Sunwise New Energy System és a Shanghai Ronghe Electric Technology Financial Leasing vállalatokkal annak érdekében, hogy közösen egy hidrogén mobilitási ökoszisztémát hozzanak létre Sanghaj és a Jangce-delta területén. Ugyanezen célból a vállalat egy külön megállapodást is aláírt a Kínai Vas- és Acélipari Kutatóintézet Csoporttal (CISRI) és a Hebei Vas- és Acélipari Csoporttal (HBIS Csoport) is Jing-Jin-Ji térségében, miközben a Hyundai Xcient Fuel Cell tehergépjárművet először mutatta be Kínában, a 2020-as kínai nemzetközi Import Expón (CIIE).

„A Hyundai úgy véli, hogy Kína hatalmas potenciállal rendelkezik a hidrogénüzemű haszongépjárművek terén" – mondta In Cheol Lee, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és haszongépjármű-részlegének vezetője. „A vállalat elkötelezett amellett, hogy az üzemanyagcellás megoldások szolgáltatójává váljon azáltal, hogy üzleti klasztert hoz létre a teljes kínai hidrogén-ökoszisztéma egészében."

A Hyundai, a Shanghai Electric Power, a Shanghai Sunwise New Energy System és a Shanghai Ronghe Electric Technology Financial Leasing között létrejött szándéknyilatkozat egységes együttműködési rendszert alkot, amely a Hyundai üzemanyagcellás haszonjármű-kínálatára épülve összeköti a hidrogéntermelést, az üzemanyagtöltő állomások építését és a flotta működésének finanszírozását a Jangce-folyó deltájának területén. Ezen túlmenően az üzemanyagcellás járművek kísérleti üzemeltetési vállalkozásának támogatását is tervezik.

A Shanghai Electric Power megújuló energiát felhasználva vezeti a hidrogén-üzemanyagtöltő állomások és egy elektrolitikus hidrogén-előállítási folyamat megépítésének beruházásait, valamint az integrált gázosítás kombinált ciklusán (IGCC) keresztül hidrogén-előállítási projektet is végrehajt. A Shanghai Sunwise hidrogén-üzemanyagtöltő állomásokat épít és üzemeltet, valamint átfogó megoldásokat kínál a hidrogén-utántöltéshez, míg a Shanghai Ronghe Electric Technology Financial Leasing pénzügyi támogatási szolgáltatásokat nyújt az üzemanyagcellás haszongépjármű-kísérleti üzemeltetéséhez. A Hyundai Motor pedig üzemanyagcellás haszongépjárműveket szállít a Jangce-delta térségének legnagyobb logisztikai vállalatai számára, ahol az autógyártó üzemanyagcellás haszongépjármű-üzemeltető céget is létrehoz.

A négy fél a szándéknyilatkozaton keresztül az egyes vállalatok szakértelmére támaszkodva egy versenyképes és rendkívül hatékony üzleti modell megalkotását tűzte ki célul és 2025-ig több mint 3 ezer üzemanyagcellás teherautót kíván a Jangce-delta térségébe szállítani.

A Kínai Vas- és Acélipari Kutatóintézetcsoporttal és a Hebei Vas- és Acélipari Csoporttal kötött másik megállapodás célja a hidrogénalapú mobilitás egy kooperatív rendszerének kiépítése a Jing-Jin-Ji klaszterben. Az ország legnagyobb acélgyártóinak otthona a klaszter stabil és bőséges hidrogén-melléktermék ellátással büszkélkedhet. A régió jelentős áruszállítási igényei miatt nagy szükség van a nehéz tehergépjárművekre is. A Jing-Jin-Ji térségben Tangshan városvezetése egy hidrogénipari klaszter építésének tervével előrehaladott állapotban van, amely megkönnyíti az üzemanyagcellás járművek, különösen a nagy teherbírású teherautók, a logisztikai és a városi karbantartó járművek fejlesztését. A kormány emellett infrastruktúrát épít olcsó, nagy hatásfokú hidrogén-melléktermék ellátására.

Ezen megállapodás révén a CISRI a hidrogén tárolásával, szállításával és utántöltésével kapcsolatos technológiák biztosításáért, valamint a hidrogén töltőállomások építésének támogatásáért lesz felelős. A HBIS csoport a melléktermék-erőforrások felhasználásával hidrogént szállít és azonosítja az üzemanyagcellás haszongépjármű-kereslet forrásait, míg a Hyundai Motor a helyi haszongépjármű-leányvállalattal együttműködve a helyi piac igényeinek megfelelő elektromos hidrogén-targoncákat fog fejleszteni és forgalmazni. A három partner Jing-Jin-Ji térségben egy üzemanyagcellás haszongépjármű kísérleti projektet fog végrehajtani azzal a céllal, hogy 2025-ig ezer ilyen teherautót szállítson.

A Hyundai a kínai kormány üzemanyagcellás ütemtervének megfelelően szorosan együttműködik kínai partnereivel, amelynek célja, hogy Kínában 2030-ig 1 millió üzemanyagcellás járművet helyezzenek forgalomba. A Hyundai célja, hogy 2030-ig több mint 27 ezer darab üzemanyagcellás járművet szállítson Kínába, ahol a vállalat további terveket tűzött ki, hogy ezen többoldalú együttműködés révén vezető üzemanyagcellás technológiai gyártóként megerősíti pozícióját Kínában. 

A Hyundai Motor októberben sikeresen átadta a világ első szériagyártású üzemanyagcellás Xcient Fuel Cell teherautójának az első hét példányát svájci ügyfelei számára és az ottani utakon futó flottát még idén összesen 50 darabosra bővítik. Az Xcient Fuel Cell leszállításának megkezdésével a Hyundai hivatalosan is piacra lépett az európai haszonjármű-piacon, amely a vállalat észak-amerikai és kínai haszonjármű-piacra történő terjeszkedésének alapkövét jelenti.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei