Tízezer Hyundai Nexo kelt el Dél-Koreában
A Hyundai Motor sikeresen népszerűsíti üzemanyagcellás technológiáját a márka technológiai zászlóshajójának számító Nexo modelljével, amelynek 2018-as bemutatása óta 10 ezer példány talált gazdára Dél-Koreában.
2020 októberére a hidrogénnel működő Nexo értékesítése a modell körülbelül két és fél évvel ezelőtti bevezetése óta most meghaladta a 10 ezer darabot Dél-Koreában.Figyelembe véve, hogy a Hyundai a hidrogénenergia felhasználásával sikeresen kibővítette az újonnan létrehozott üzemanyagcellás járműpiacot, ez valóban egy figyelemre méltó eredmény. A Nexo eladási eredményei ezalatt gyorsan növekednek. 2018-ban a hazai értékesítés elérte a 727 darabot, 2019-ben azonban ennek közel hatszorosára, 4 194 darabra nőtt az eredmény. Az értékesítés volumene idén októberig már 5 097 darabnál járnak, ami máris jóval meghaladja az előző évit.
Ulsan városa rendelkezik a legtöbb Nexo regisztrációval (17 százalék). Ulsan egyike a hidrogénalapú városok prototípusának, amelyet a koreai Földügyi, Infrastruktúra és Közlekedési Minisztérium tavaly decemberben kijelölt, így a hidrogén ökoszisztéma kiépítésében élen jár; a hidrogéntermeléstől a logisztikán, a töltési infrastruktúrán át a lakhatásig és a közlekedésig. Emellett jelenleg öt hidrogén-töltő állomás működik Ulsanban. A hidrogén-töltő állomások viszonylag kiváló infrastruktúrája az üzemanyagcellás járművek magas eladási darabszámát támogatja. Ezenkívül Gyeonggi tartományban (13,8 százalék) és Szöulban (13,8 százalék) több mint ezer Nexo modellt regisztráltak, amelyek az eladások nagy részét jelentik.
Figyelemre méltó, hogy a Nexo idén október 28-ig elért értékesítései között jóval több a lakossági vásárló (88,3 százalék), mint a vállalati ügyfél (10,9 százalék). Más szóval, több vásárló használja a Nexo modellt a hétköznapi életben, mint kormányzati hivataloknál vagy cégekben. Ezenkívül több férfi vásárolta meg a Nexo-t és ha a korosztályokat is megnézzük, akkor a 30–60 év közöttiek egyenletes arányban választották a Nexo-t. Pontosabban: a 40 év körüli (28,9%) és az 50-es éveiben járó (26,2%) vásárlók voltak a legnagyobb arányban. Figyelembe véve a hobbiterepjárók praktikusságát, úgy tűnik, hogy a csúcstechnológiás és környezetbarát funkciók az idősebbeknek nagyon megtetszettek.
Érdemes az üzemanyagcellás járművek értékesítésének jelenlegi helyzetét is megfigyelni a globális piacon. A Hyundai Nexo stabilan eredményeket ér el Észak-Amerikában és Európában is, ahol a hidrogén-energiaipar gyorsan növekszik. A gyors növekedés a globális értékesítésekben is megmutatkozik. A Nexo idén szeptemberig elért globális eladásai (4 897 db) már szintén meghaladták az előző év azonos időszakát (4 803). Az eredmény figyelemre méltóbb volt, tekintve, hogy a koronavírus-járvány globális autópiacot is súlyosan érintette.
Az autógyártó üzemanyagcellás járműeladásait tekintve a versenyképes modellnek az eladások hirtelen csökkenésén kellett keresztülverekednie magát a COVID-19 okozta zsugorodó autópiacon, amit a Nexo növekvő eredményeivel sikerrel teljesített. A Nexo új generációs üzemanyagcellás rendszere környezetbarát hajtásláncként hívta fel magára a figyelmet, a Hyundai fejlett kényelmi és biztonsági rendszerei, valamint a hobbiterepjárók kiváló kihasználhatósága pozitív szerepet játszott a sikerekben. A Hyundai, valamint az üzemanyagcellás járműveket is forgalmazó japán Toyota is erőteljes eredményeket mutatott fel az üzemanyagcellás szektorban és ezzel a két gyártó vezeti a környezetbarát trendeket.
A világ a szén-dioxid kibocsátás csökkentése érdekében egyre inkább a zöld energia fejlesztésére összpontosít. A hidrogén egy környezetbarát energiaforrás, amelyre Korea, az Egyesült Államok, Európa, Kína és Japán egyaránt felfigyelt. A kormányok és a magánvállalkozások azon munkálkodnak, hogy a hidrogénipart több szempontból is kiterjesszék, például anyagok, vegyszerek, energia és mobilitás terén is; feltételezhető, hogy a hidrogénalapú társadalom 2025-2030 között megvalósul, amely minden téren felhasználja a hidrogénenergiát.
A Hyundai Motor Group közép- és hosszú távú tervében bejelentette, hogy 2030-ig 500 ezer üzemanyagcellás járművet és 700 ezer üzemanyagcella-rendszert kíván előállítani. A vállalat azt is tervezi, hogy a hidrogénenergiát a különféle szállítási és logisztikai területeken, így az autóbuszok, a teherszállítás, a hajók és a vasút terén is felhasználja. nem is beszélve az áramtermelő és -tároló ágazatokról, amelyek a hidrogénalapú társadalom irányába terelnek minket.
Áprilisban a világ első üzemanyagcellás teherautók tömeggyártási rendszerének létrehozása és tíz darab üzemanyagcellás Xcient teherautó svájci exportálása júliusban szintén ezt támasztja alá. Ha a hidrogénenergiát a gépjármű-logisztikai iparban alkalmazzák, amely sokkal nagyobb átlagos hatótávolságokkal dolgozik, mint a kisebb személyautók, az hatalmas mértékben csökkentené a kibocsátást és megkönnyítené a hidrogén-töltési infrastruktúra kiépítését is, mivel az ilyen járművek többnyire fix útvonalakon járnak. Az Xcient üzemanyagcellás jármű egy olyan környezetbarát teherautó, amely 190 kW teljesítményű üzemanyagcellás rendszert és hét nagy hidrogéntartályt hordoz, amelyek egyetlen feltöltéssel akár 400 kilométeres hatótávot is lehetővé tesznek.
A Hyundai az idei évtől megkezdte a hidrogénüzemű Elec City busz sorozatgyártását is, amelynek első példányát júliusban szállították le a koreai Jeonju városházára, majd szeptemberben megkezdődött az autó exportja is, elsőként Szaúd-Arábiába. Az Elec City üzemanyagcellás egyetlen feltöltéssel 430 kilométer megtételére képes, így különösen figyelemre méltó hogy a Közel-Keletre exportálták, hiszen a régióban jellemzően a benzines motorok dominálnak.
Forrás: hyundaimotorgroup.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!