A Hyundai névtelen WRC hősei: a vezető

A Hyundai Shell Mobis World Rally Team két egymást követő évben megszerezte a WRC konstruktőri bajnoki címét, amely azonban nemcsak a csapat, hanem a háttérben dolgozó vezető és mérnökök sikere is.

A motorsport legmagasabb szintjét jelentő rali-világbajnokságban a Hyundai Shell Mobis World Rally Team a tavalyi győzelem után nemrég ismét elnyerte a konstruktőri világbajnoki címet. Még a járvány miatt megcsonkított, hét fordulóból álló 2020-as szezonban is kiemelkedő professzionalizmusra van szükség ahhoz, hogy az egész szezonban állandó teljesítményt nyújtsanak; egyedi körülményeivel minden WRC verseny változékonysággal jár, amelyekre aprólékosan fel kell készülni, sőt a legapróbb előkészületek után is gyakran az utolsó pillanatban kell változtatni, hogy megfeleljenek a változó körülményeknek. Magától értetődik, hogy ezek a változók a gyakori menetrend-változtatások közepette ebben az évben gyakoribbak voltak.

A csapat 2014-es WRC visszatérése óta eltelt hét év során elnyert két konstruktőri cím természetesen a csapat kiváló pilótáinak diadala volt. De a dobogó és a reflektorfény mögött a csapat névtelen hősei állnak – a Hyundai Motorsport GmbH (HMSG) emberei, a HMSG vezetőjével, Noh Seung-Wook-kal az élen, aki úgy irányította a szervezetet, mintha egy szoros családként működne, illetve a koreai mérnökök, akik azokat a raliautókat fejlesztették, amelyeken állva a pilóták magasba emelhették a trófeáikat.

És a felsorolás ezzel nem ér véget. Az elismerés a Hyundai koreai és európai kutatóintézeteinek is köszönhető, amelyek támogatták a motorsport fejlesztéseit, valamint a Hyundai Motor leányvállalatainak részlegeinek, amelyek mindent beleadtak a HMSG WRC erőfeszítéseinek támogatásához. Ebben az interjúban a hősök képviseletében Noh Seung-Wook, a HMSG vezetője, Tae-Wan Park vezető kutatómérnök, aki a raliautó karosszériájának fejlesztéséért felelős, és In-Gu Hwang  vezető kutatómérnök beszél, aki a WRC  és a TCR autók hajtásláncának fejlesztéseiért felelős.

A HMSG vezetőjeként ez már a második bajnoki címe. Elmondaná néhány szóban, mit jelent ez Önnek?

Noh Seung-Wook: A 2019-es volt az első WRC bajnoki címünk, és az idei címmel ez már kettőre nőtt. Nem tudom leírni, mennyire boldog vagyok. Az „ismétlés” csak azt mutatja, hogy alapítása óta szervezetünk milyen nagyra nőtt és azt is megmutatja, hogy a csapat mennyire élvezi a versenyzést.

A világjárvány miatt az idény ütemezése jelentősen megcsonkult és megváltozott. Minden ralin meg kellett küzdeni a kihívásokkal – hogyan lehetett ezt kezelni?

A koronavírus volt az egyik legnagyobb változó ebben a szezonban. Annyi kiszámíthatatlan menetrend-változás történt, ami azt jelentette, hogy nekünk itt, a HMSG-nél állandóan ébernek kellett lennünk, hogy biztosítsuk, hogy versenyzőink százszázalékos teljesítményt nyújtanak. Az, hogy versenyzőink kondíciós céllal részt vehettek Európa különféle helyi ralijain, éberségünk jele volt, amelyet az egész szezonban fenntartottunk.

Versenyzőink rotációs rendszere szintén rugalmasságot tett lehetővé számunkra az esetleges problémák kezelésében. Öt pilótánk volt a három autóra, az ászaink, Ott Tanak és Thierry Neuville, minden ralin részt vettek, hogy a lehető legtöbb pontot megszerezzék, míg az utolsó embert a másik három pilóta közül erősségük alapján választottunk. Azt mondanám, hogy ez a megközelítés csodálatosan működött abban, hogy így segítettünk megszerezni a címhez szükséges pontokat.

A pandémiás szünet alatt hogyan működött a HMSG?

A koronavírus-járvány tombolt Európában, ezért munkatársaink váltakozva dolgoztak otthon. Azokat a részlegeket, amelyek munkájuk nagy részét online végezték, például a Marketing/PR, a Ügyfélversenyzés-értékesítés és a HR-t erősen arra bíztattuk, hogy otthonról dolgozzanak. Mérnökeink és szerelőink, akiknek fizikailag jelen kellett lenniük a WRC felkészüléshez, elkötelezték magukat a szigorú belső világjárvány-protokollok betartása mellett.

Általában hogyan tartja a kapcsolatot Adamo csapatfőnökkel, a versenyzőkkel és a csapat többi tagjával? A HMSG vezetőjeként van-e különleges módja a morál magas szinten tartására?

A legtöbb interakciónk a WRC munkával kapcsolatban zajlik, de ha minden interakció tisztán szakmai, a szervezeti dinamika nem lenne olyan hatékony. Jobban szeretem azt a munkahelyet, ahol akár meghitt személyes beszélgetések is lehetségesek, ha úgy tetszik, családias környezetben. Tehát még a versenyzésen kívül is megpróbálok szoros kapcsolatban lenni Adamo-val és pilótáinkkal és mint a HMSG vezető munkatársa, megpróbálok mindenkit egyenlőként kezelni. Szeretném, ha minden tagunk megbecsültnek érezze magát.

Az ebből a megközelítésből adódó szoros csapatmunka eredményessé teszi működésünket, különösen akkor, ha a találkozókon a ralik során megoldandó problémával találkozunk. Aztán amit látni fog, az összességében, egy mindenkiért és mindenki egyért összpontosított erőfeszítés a versenyautó megjavításáért és a következő napi tökéletes működőképességéért. Ez kohéziónk valódi megjelenítése. Reméljük, hogy a jövőben is fenntarthatjuk ezt a szolidaritás, és úgy működhetünk, hogy kihozzuk a legjobbat a csapattagokból.

A HMSG székhelye Németországban van, ahol magas a külföldi származású munkavállalók aránya, de végső soron a Hyundai Motor része. Büszke lehet arra, hogy egy koreai szervezetet vezet, amely rendkívül jól teljesít a világ legfényesebb porondján.

Teljes mértékben. A HMSG közvetlenül képviseli a Hyundait a WRC-ben és egyben egyik külföldi leányvállalata. Bizonyos értelemben úgy érezzük, hogy nemcsak a Hyundait, hanem a Koreai Köztársaságot is képviseljük. Ez minden bizonnyal növeli elkötelezettségünket. Amikor megnyerünk egy rangadót és a koreai himnusz felhangzik a dobogón, akkor igazán büszkék vagyunk arra, hogy nemcsak a HMSG, hanem a nemzetünk képviselői is vagyunk.

De hadd ne korlátozzuk büszkeségünket csak a nemzeti hátterünkre. A HMSG egy sokszínű szervezet, amelynek dolgozói sokféle országból származnak, és a szervezethez és a csapathoz fűződő hűségünkben és szeretetünkben mindannyian osztozunk. A WRC minden győzelme ugyanolyan büszke pillanat a HMSG csapattársai és a Hyundai dolgozói számára világszerte. Ennek ellenére a WRC globális esemény és a győzelem nagy dolgot jelent Korea, mint nemzet számára. Ez perspektívát nyújt azon túl, hogy csak egy újabb trófeát rakhatunk a szerkrényünkbe.

Van egy olyan érzése, hogy a Hyundai márkaképe a WRC kiváló teljesítménye miatt változik? Van valami konkrét terület?

Ebben az évben a járványkorlátozások miatt a nagyközönség nem lehetett jelen a versenyeken, de előtte igen, a lelátón rengeteg szenvedélyes hang hallatszott. Gyakran látni a csapatunk ruházatában olyan embereket, akik azt kiablják: „Hyundai Hyundai” miközben zászlóinkat lengetik. Kézzelfoghatóan érzem, hogy a Hyundait mekkora tisztelet övezi a WRC-ben.

A versenyen történt eseményeknek a marketing és a PR szempontjából is van jelentőségük. Gyakran látni a WRC által vezérelt marketing tevékenységeket azokban az országokban, ahol a versenyeket tartják. Amikor az ottani potenciális vásárlók felé fordulunk és az autónk WRC által bevált technológiai képességeiről beszélünk, azt érezhetjük, hogy a Hyundai név valami többet jelent számukra, mint korábban.

Megjelent a jövő évi WRC szezon naptárja. Hogyan tervezik a következő szezont?

A 2021-es WRC szezonban 12 verseny lesz. Ez az utolsó naptári év, amikor meglévő WRC raliautóinkkal küzdünk meg, mielőtt 2022-ben sor kerülne a hibrid rendszerek egész bajnokságra tervezett bevezetésére. Mivel az összes csapat összes raliautója teljesítményének alapértelmezés szerint a csúcson kell lennie, mi valami kemény küzdelmet várunk. Terveink szerint aktívan fektetünk be a fejlesztésbe, hogy a jelenlegi szabványok szerint maximalizálhassuk raliautóink teljesítményét.

Ezenkívül Horvátország, Kenya és Japán új versenyként szerepel a következő évi naptárban. Példa nélküli helyzet ez minden csapat számára, ezért a versenyelőnyünk megőrzése érdekében elengedhetetlen a pálya elemzése a szezon előtt. A lehető legigényesebbek leszünk minden előkészületben, hogy támogassuk a csapatot nemcsak a harmadik egymást követő kontruktőri bajnokságban, hanem az egyéni világbajnokságban is.

A 2020-as év hamarosan véget ér. Mondana néhány zárómondatot? 

Nehéz év volt ez a világon mindenki számára. Nagyon értékelünk mindenkit, aki ezekben a borús időkben is támogatott minket. Lehet, hogy fizikailag el vagyunk választva rajongóinktól, de lelkileg közel érezzük szenvedélyes támogatásukat. Jövőre visszatérünk, hogy visszaadjuk ezt a szeretetet. Addig a napig, amíg nem láthatjuk egymást szemtől szemben a versenypályákon, remélem, mindenki egészséges és biztonságos környezetben marad.


Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését