A Kona stílusát követi a Hyundai Bayon
Az új Hyundai Bayon szerkezetileg jórészt az új i20 kisautóra épül, formavilága viszont teljesen önálló lesz, ahogyan arról a most megjelent grafikákon is látható.
A Hyundai legnépszerűbb modelljei a hobbiterepjárók és crossoverek, amelyekből most egy újabb érkezik a márka európai kínálatába. A Bayon valamikor a jövő év elején mutatkozhat be, mint a Hyundai legkisebb európai crossovere. Az autó az i20 padlólemezére épül, így várhatóan viszonylag sok szerkezeti elemet is megörököl a kisautótól.
Az egyetlen hivatalos kép egyelőre egy árnyékos előzetes fotó, ami az autó hátsó sarkát mutatja a lámpatesttel és a csomagtérajtó egy részletével. Ez és a korábbi kémfotók alapján lehet állítani, hogy a Bayon nem csupán egy felfújt és körbeműanyagozott i20-as lesz. Nemrég a Hyundai egyik szóvivője azt is elárulta, hogy a hátsó ajtókon kívül a Bayon összes karosszériaeleme egyedi tervezésű lesz. Így az új modell frontkialakítása leginkább a Kona és a Santa Fe stílusát fogja tükrözni, míg a hátsó egyedisége mellett az i20 egyedi lámpamegoldását idézi fel.
A Bayon belső kialakítását a korábbi kémfotókon már sikerült meglesni. Ennek alapján az autó az új i20 kicsit átalakított műszerfalát kapja, benne a 10,25 colos digitális műszeregységével és a középső, zintén 10,25 colos érintőkijelzővel. Ezenkívül a kormánykerék is a legújabb Hyundai divat szerinti vízszintes négyküllős fazont kap.
A Bayon a felfüggesztéseit és motorkínálatát is az i20-astól veszi majd át. Ezek alapján az alapgép egy 1.2 literes szívó benzines motor lesz 84 lóerővel, amit a 100 vagy 120 lóerős egyliteres, háromhengeres T-GDI erőforrások egészítenek ki, akár lágyhibrid hajtással is. Egyelőre nem tudni, hogy az i20-hoz hasonlóan a Bayonból is terveznek-e N Line, vagy akár N sportváltozatot.
Az új Bayon az alapját adó i20 kisautóval együtt a Hyundai törökországi üzemében készül majd 2021 márciusától, a hivatalos premier pedig valószínűleg legkésőbb addig meg is történik.
Forrás: autoexpress.co.uk