Az új Hyundai Tucson tavasztól plug-in hibrid változatban is elérhető lesz
A Hyundai Motor a benzines, dízel és hibridváltozatok mellett 2021 tavaszától már konnektorros hibrid változatban is elérhetővé teszi az új Tucson modelljét, amelyről most megjelentek az első technikai részletek.
A plug-in hibrid hajtáslánc bevezetésével a Hyundai legnépszerűbb hobbiterepjárója kategóriájában a legszélesebb villamosított hajtásláncokkal rendelkező modell lesz. „A plug-in hibrid hajtáslánc új mérföldkövet jelent a Tucson termékcsaládban. Benzines és dízelüzemű lágyhibrid, hibrid és plug-in hibrid változataival a vadonatúj Tucson a szegmensében a legszélesebb villamosított hajtásláncokat kínálja. Ez a legújabb bizonyíték arra, hogy a Hyundai mennyire elkötelezett az elektromos mobilitás iránt" – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékért felelős alelnöke.
A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid erőteljes és hatékony hajtáslánccal rendelkezik, amely a harmadik generációs 1.6 literes T-GDi Smartstream motorra épül. Ehhez egy 66,9 kW teljesítményű elektromos motor párosul, amelynek maximális nyomatéka 304 Nm és egy 13,8 kWh lítium polimer akkumulátorból meríti az energiát. A benzinmotor és a villanymotor együttesen 265 LE maximális teljesítményt és 350 Nm maximális nyomatékot biztosítanak. A rendszerhez egy hatfokozatú automata sebességváltót is kapcsoltak, amelyet Shift-by-Wire nyomógombos sebességváltóval, valamint és alapáron összkerékhajtással kínálnak.
A vadonatúj Tucson plug-in hibrid rendszere a maximális üzemanyag-hatékonyságot és a vezetési élményt teszi lehetővé. Mint minden hibrid jármű esetében, alacsony sebességgel történő haladás esetén a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid modellt az elektromos motor önállóan hajtja, ami csendes haladást és semmilyen üzemanyag-fogyasztást nem eredményez. A vezetők igény szerint egy megfelelő gomb megnyomásával a teljesen elektromos üzemmódra is átválthatnak, így az 50 kilométer feletti elektromos hatótáv előnyeit élvezhetik (belső WLTP becslés *). A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel felszerelt Tucson Plug-in Hybrid egy töltőoszlopon vagy otthoni fali doboz segítségével is feltölthető.
A nagyfeszültségű akkumulátor ügyes elhelyezésének köszönhetően a Tucson Plug-in Hybrid belül bőséges helyet és lábteret kínál. A hátsó utasok 955 mm-es lábteret élvezhetnek, miközben a korábbi Tucsonhoz képest a csomagtartó mérete is megnőtt, így összességében 558 liter (+ 9%), míg lehajtott ülésekkel 1 737 literre (+ 15%)nőtt a csomagtér volumene.
A valódi hobbiterepes érzés érdekében a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid modellben az összkerékhajtás (4WD) alapfelszereltség. A kihívásokat jelentő terepeken való biztonságos vezetéshez a Hyundai Tucson Plug-in Hybrid a vállalat HTRAC négykerék-meghajtási technológiájával és Terrain Mode választóval is fel lett szerelve. A HTRAC a tapadási körülményektől és a vezetési állapottól függően változó módon oszthatja el a hajtóerőt az első és a hátsó kerekek között, míg a Terrain Mode választógomba vezető által választott útviszonyoktól függően optimalizálja a teljesítményt, a nyomatékot és a fékerőt.
Az felárért kapható elektronikusan vezérelt felfüggesztés (ECS) a sokféle vezetési jellemzők biztosításához, a helyzettől és a vezető preferenciájától függően adaptív csillapítási technológiát alkalmaz. Az ECS automatikusan és folyamatosan vezérli a jármű lengéscsillapítóit, hogy a vezetési kényelmet és a teljesítményt maximalizálja. A vezetők az ECS és a kormányzás jellemzőit az Eco vagy a Sport üzemmód kiválasztásával is beállíthatják. Ezek a funkciók hozzájárulnak az autó még erőteljesebb terepjárós élményéhez.
A többi hajtáslánc-variációhoz hasonlóan a vadonatúj Tucson plug-in hibrid változata progresszív kialakításával, éles vonalaival, szögeivel és formáival, valamint az egyedi Parametrikus Rejtett Lámpáinak integrálásával emelkedik ki. Számos vezetőorientált technológiai funkció l intuitív felhasználói élményt tesz lehetővé, mint pl. az árnyékoló nélküli 10,25 colos digitális műszeregység és a 10,25 colos, Bluelink-képes AVN érintőkijelző. A Bluelink felhasználók az alkalmazáson keresztül is ellenőrizhetik a Tucson Plug-in Hybrid akkumulátorának töltöttségi szintjét és kezelhetik a töltési beállításokat.
Ezenkívül a vadonatúj Tucson kategóriájában a legjobb vezetéstámogató rendszerei és az aktív biztonsági felszereltség teszi a piac egyik legbiztonságosabb modelljévé. Többek között a Távirányítható Intelligens Parkolóasszisztens (RSPA) lehetővé teszi, hogy az autó a vezető nélkül beparkoljon. Az Autópálya Vezetéstámogató Rendszer (HDA) az autót a sáv közepén tartja, miközben a navigációs adatok és a forgalom alapján igazítja a sebességet, például az autópályák kanyarjaihoz. A kizárólag a Tucson Plug-in Hybrid modellnél elérhető parkolási ütközés-elhárító segédeszköz a kis sebességű tolatás közben segít megelőzni az akadályokkal történő ütközést. A rendszer hallható és vizuális figyelmeztetéseket ad ki és szükség esetén fékez is. Számos egyéb biztonsági felszerelés a láthatóság javításához is hozzájárul, védi mind az első, mind a hátsó ülésen ülőket és megakadályozza az ütközéseket.
A vadonatúj Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021 tavaszától lesz elérhető Európában. Magyarországon már megjelent az autó árlistája, amely a legalacsonyabb, Premium felszereltséggel ezer forint híján 14 millió forinttól rendelhető. A részletes ár- és felszereltséglista INNEN tölthető le.
Forrás: hyundai.news