Az új Hyundai Tucson hibrid a teljesítményt és gazdaságosságot ötvözi
A Hyundai Tucson negyedik generációjában megjelenő hibridváltozat dinamikus teljesítményével és kiváló üzemanyag-hatékonyságával egy teljesen új paradigmát hoz el a hobbiterepjárók világába.
A Hyundai Motor legnépszerűbb hobbiterepjárója a Tucson, amelyből világszerte több mint 7 millió példány kelt el, immár negyedik generációjába lép. A harmadik generációs Tucson öt éve került piacra, most pedig itt a vadonatúj Tucson modell. A teljesen új, harmadik generációs platformra és egy új hajtásláncra épülve az autógyártó úgy véli, hogy az új modell csúcstechnológiájú formatervével, kategóriavezető belső terével és a legkorszerűbb digitális képességekkel még több ügyfelet vonzhat a márkához.
A Tucson (Európában) a Smartstream 1,6 literes turbós, a Smartstream 1.6 literes dízel és a Smartstream 1.6 literes turbós hibrid hajtásláncokkal választható. Ez utóbbi hibrid modell szólva a Hyundai következő generációs Smartstream turbómotorját a kiváló hatékonyság és gyorsulás érdekében egy villanymotorral kapcsolták össze.
Az új Tucson hibrid kiváló hatékonyságát úgy bizonyította, hogy a legutóbbi (koreai) média tesztvezetés alkalmával kiváló üzemanyag-fogyasztást produkált. A körülbelül 80 kilométeres autópályás teszt során a Tucson hibrid változó értékeket mutatott, a legjobb átlagfogyasztás 3,46 liter/100 km volt. Mivel a tesztvezetés egyben hivatalosan az autó teljesítményének ellenőrzésére is szolgált, a legalacsonyabb és a legmagasabb üzemanyag-fogyasztási adatok közötti különbség meglehetősen nagy volt, de az összességében 91 tesztelő által mért átlagos üzemanyag-fogyasztás értéke 5,48 liter/100 km-re adódott. Ez jóval meghaladta a Tucson Hybrid 18 collos kerékkel felszerelt változatának 6,3 literes hivatalos kombinált fogyasztását, vagyis a Tucson Hybrid kiváló hatékonyságot mutatott a különféle közlekedési helyzetekben végzett vezetési teszteken is.
Az új hibrid hajtáslánc a következő generációs Smartstream 1.6 literes turbómotor, amihez a kiváló gyorsulás érdekében egy villanymotort kapcsoltak. Az 1.6 literes motor becsült teljesítménye 180 lóerő, összteljesítménye pedig 230 lóerő, míg a maximális nyomaték 265 Nm,, a villanymotor maximális teljesítménye pedig 60 lóerő (44,2 kW). Ez a motor a különböző helyzetekre felkészült optimális teljesítmény érdekében egy hatfokozatú automata váltóval van összekapcsolva.
Az új hibrid Tucson kiváló üzemanyag-fogyasztással is rendelkezik. Az új hibrid rendszernek köszönhetően a kombinált üzemanyag-fogyasztás eléri a 6,2 liter/100 km-t (17/18 collos kerekeken). Ami a városi fogyasztást illeti, a hibrid rendszer jellemzőinek köszönhetően ez az érték hivatalosan 5,9 liter/100 km, amely ennél kevesebb is lehet azokon a városi részeken, ahol az autók lassan haladnak, és gyakran gyorsulnak vagy lassulnak.
Ez a hatékonyság a hibrid rendszer intelligens működésén alapul. Az új Tucson hibridrendszere a vezetési szuituáció függvényében optimalizálja a benzines és villanymotor teljesítményét, a legmagasabb szintű hatékonyság elérése érdekében. Az autó többnyire villanymotorját használja, amikor a vezető beindítja, és alacsony sebességgel gurul, alacsony fogyasztással és a motorzaj nélkül. Ám amikor az autó gyorsabban halad, vagy épp egy emelkedőn halad, a benzines és villanymotor és együtt dolgozik, hogy nagyobb teljesítményt biztosítson.
Másrészt állandó sebességgel haladva a villanymotor a megmaradt akkumulátor-kapacitástól függően működik, vagy épp feltölti az akkumulátort. Az energiahatékonyságot azáltal maximalizálja, hogy viszonylag kevés energiára van szüksége, miközben a hajtási és a töltési mód között szünet nélkül dolgozik. Lassításkor a regeneratív fékrendszer visszanyeri a fékezésből származó energiát és feltölti az akkumulátort. És nyilvánvaló, hogy a motor leáll, ha az autó megáll vagy egy jelzésre vár, így nem bocsát ki káros anyagokat és nem fogyaszt üzemanyagot sem.
Az új Tucson hibrid minden felszereltsége számos vonzó nézőpontot kínál, miközben az innovatív hibrid rendszer révén dinamikus vezetési élményt és kiemelkedő hatékonyságot kínál. Mindenekelőtt a 230 lóerős új Tucson hibrid elfeledteti a régi mondást, miszerint „a hibrid autók nem elég erősek”. A vállalat arra számít, hogy az új Tucson hibrid révén egyre több ügyfél tapasztalhatja meg a technológiai innovációt, élvezve a hobbiterepjárók új paradigmáját.
Forrás: hyundaimotorgroup.com