A Hyundai továbbra is maga fejleszti üzemanyagcellás technológiáját


Miközben számos globális autógyártó igyekszik megosztani az üzemanyagcellás meghajtási rendszerek igen drága fejlesztési költségeit, addig a Hyundai továbbra is saját útját járja

A Hyundai csoport már a kétezres évek legelején látott fantáziát a hidrogénre épülő üzemanyagcellás járművek fejlesztésében, 2013-tól pedig a saját technológiára épülő rendszerük negyedik generációját már kereskedelmi forgalomban is értékesítik. Az utóbbi években már nemcsak a koreai óriáscég, de más globális autógyártók is az üzemanyagcellás technika felé fordultak, ám a Hyundaitól eltérően igyekeznek más beszállítókkal együtt megosztani a fejlesztés tetemes költségeit.

A Hyundai azonban továbbra sem gondolja, hogy külső partnerekkel kellene szövetkeznie, ami azonban nem azt jelenti, hogy nem érdeklődnek más fejlesztők eredményei iránt. „Nemrég kaptunk számos beszállítótól kaptunk ajánlatokat” – mondta Ki Ahn Byung, a Hyundai fejlesztőközpontjának Környezetbarát Járműfejlesztési részlegének vezetője. „Nagyon gondosan áttekintettük ezeket, de végeredményben arra jutottunk, hogy ezek nem sok előnyt jelentenek számunkra.”   


A döntés részben azért születhetett meg, mivel a Hyundai már előrehaladott állapotban van a következő generációs üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése terén. A Tucson üzemanyagcellás változatának érkezése 2018-ban várható, amelyről Ahn annyit elárult, hogy a kisebb hidrogéntartály mellett jóval kisebb méretű üzemanyagcellával is rendelkezik, amely a jármű központi meghajtási rendszerének alapját képzi, hiszen a tárolt hidrogén az oxigénnel reakcióba lépve itt alakul át elektromos energiává.   

A jelenleg Koreában, Kaliforniában és Európa számos országában elérhető Tucson/ix35 Fuel Cell egy 136 lóerős elektromotorral rendelkezik, amelyet egy 700 bar nyomás alatt tartott, 5,6 kg hidrogén tárolására képes üzemanyagtank lát el hidrogénnel. Ezzel az autó 426 kilométert képes megtenni újratöltés nélkül. 


Ahn sejtelmesen azt is elárulta, más, meg nem nevezett technológiai újítások is bemutatkoznak majd az új generációs Tucson Fuel Cell változatában, amelynek koreai bemutatását várhatóan a 2018 februárjában kezdődő Téli Olimpiához időzítik majd.

Ahn szerint a Hyundai egyáltalán nem zárkózik el a lehetséges jövőbeli technológiai szövetségektől. „Ha együttdolgozunk valaki mással, akkor azt talán nem a következő, de az azt követő, 2020 utáni generációnál tesszük meg” – mondta és utalt arra is, hogy egy ilyen szövetségnek lehetnek előnyei és hátrányai is.. „A General Motors és a Honda szabadalmakat cserélnek, ami jó is lehet. A Toyota és a BMW esetében előbbi a technológiával, míg utóbbi pénzzel rendelkezik. Talán jó szövetségesek lesznek majd. de vajon ugyanilyen jó lesz a Nissan, Ford és Daimler konzorcium?”


Utóbbi vállalatok három éve álltak össze üzemanyagcellás technológia kifejlesztésére, ám azóta nagyon keveset lehet hallani a csoport részeredményeiről, pedig a megalakuláskor jövő év elejére ígérték saját modelljük bemutatását. A Nissan tavaly ősszel jelentette be, hogy az infrastruktúra hiányosságai miatt üzemanyagcellás autójuk 2020 vagy inkább 2021 előtt biztosan nem jön ki. a Mercedesnél állítólag jövőre mutatkozhat be a GLC hidrogénes változata, de nem biztos, hogy a technológia a Nissannal és a Forddal együttműködve valósul meg.

A Hyundai szintén aggódik mind az amerikai, mind pedig a dél-koreai töltőállomás-infrastruktúra hiányosságai miatt, a szóvivő szerint a kaliforniai hidrogénkutak elterjedési üteme a vártnál lassúbb, ami az autógyártók mellett a potenciális ügyfelek is aggasztja.  


Kaliforniában jelenleg már 17 helyen lehet hidrogént tankolni, míg februárban még csak 12 helyen volt ez elérhető. További 23 töltőállomás áll jelenleg is fejlesztés alatt,amelyek közül a legtöbb a Los Angelesi és a San Franciscói körzetben valósulhat meg, ahol a legnagyobb az üzemanyagcellás modellek iránti érdeklődés.

Ahn elmondta, Dél-Koreában a Hyundai feszültségeket is okozott a központi kormányzattal szemben, mivel utóbbi szerint a vállalat túlságosan az üzemanyagcellás technológiára koncentrál a sima elektromos járműveket elhanyagolva. „Voltak aggodalmak, de végül sikerül elsimítani az ellentéteket” – mondja Ahn, hiszen a Hyundai ugyanúgy érdeklődik az elektromos modellek értékesítése iránt is, viszont a hosszabb távra utazóknak az üzemanyagcella ideálisabb megoldást kínál. 

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését