A minőség a Hyundai sikerének alapja


A vállalat globális termelése és a minőségre fordított állandó figyelme a Hyundai Motor Groupot az elmúlt 15 évben a világ leggyorsabban növekvő autóóriásává tette.   

A Hyundai csoport számára ünneplésre okot adó jelentős esemény történt áprilisban, hiszen a világ ötödik legnagyobb autógyártójának eladásai hatalmas mérföldkőhöz érkeztek. A Hyundai két autógyártó vállalata – a Hyundai és a Kia – összesített újautó-eladásai április 16-án, vagyis 54 évvel azután, hogy 1962-ben eladták első négykerekű járművüket, átlépték a 100 milliós példányszámot.   

„A Hyundai Motor Group nem az első olyan autóipari vállalat, amely elérte ezt az eredményt, viszont hozzájuk képest nagyon rövid idő alatt sikerült eladniuk a 100 millió új autót” – mondta Kim Pil-soo, a Daelim Egyetem autóipari mérnökprofesszora.   


Mong-koo Chung elnök minőségorientált vezetése, a vállalat korai globalizációs termelőegységeinek felállítása és kutatás-fejlesztésbe fektetett folyamatos erőfeszítések kulcsfontosságú szerepet játszottak abban, hogy a Hyundai ilyen sikeressé válhatott sz autógyártásban.   

Az elnök kemény vezetése nyomán a koreai autóóriás éves termelési kapacitása a 2003-as 2,43 millió darabról 2015-re 8 millióra ugrott. A 78 esztendős Chung vette át a csoport feletti rendelkezést, két évvel azután, hogy a Hyundai Motort és még nyolc kisebb vállalatot leválasztottak az addig egységesen működő Hyundai Groupról.  


A Hyundai Motor Group az elmúlt 15 évben a világ leginkább globalizált vállalatává nőtte ki magát. Az autógyártó 1998. óta folyamatosan több autót ad el külföldön, mint hazai, koreai piacán, az exportált járművek aránya tavaly elérte a gyártási mennyiség 70 százalékát.

Amennyiben vezetői képességekről van szó, a Hyundai alapító Ju-yung Chung legidősebb fia sok mindenben, így vállalkozói szellemiségében és a jövő növekedése érdekében vállalt kockázatvállalási készségében nagyon hasonlít apjára. Mindketten úgy látták, a globális üzleti növekedés fontos a relatív apró koreai piac miatt.


Nagy különbség viszont a két vezető között, hogy az ifjabb Chung a termékminőség biztosításának fontosságára helyezi a fő hangsúlyt. „A minőség a termékek alapvető versenyelőnye… Minőség terén nem köthetünk semmi másért kompromisszumot” – mondta 2006-ban.

A minőségközpontú vezetés mentén a Hyundai csoportnak sikerült az olcsó autógyártók közül felverekednie magát a legnagyobb konkurensek közé, így tavaly bemutathatták saját luxusmárkájukat, a Genesist is.  


Az elhúzódó gazdasági nehézségek miatt a koreai autóóriás idei éve nem néz ki fényesen. A gyártó üzleti eredménye az első negyedévben 15,5 százalékkal 1,13 milliárd dollárra esett vissza, a vállalat elnöke szerint azonban mindezek ellenére idén elérik majd eredetileg kitűzött 8,13 millió darabos tervüket. Mivel a Hyundainál már sokszor láttunk lehetetlen dolgokat is megvalósítani, így biztosak lehetünk abban, hogy az elnök szavai valóra válhatnak.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését