A minőség a Hyundai sikerének alapja
A Hyundai csoport számára ünneplésre okot adó jelentős esemény történt
áprilisban, hiszen a világ ötödik legnagyobb autógyártójának eladásai hatalmas
mérföldkőhöz érkeztek. A Hyundai két autógyártó vállalata – a Hyundai és a Kia –
összesített újautó-eladásai április 16-án, vagyis 54 évvel azután, hogy
1962-ben eladták első négykerekű járművüket, átlépték a 100 milliós
példányszámot.
„A Hyundai Motor Group nem az első olyan autóipari
vállalat, amely elérte ezt az eredményt, viszont hozzájuk képest nagyon rövid
idő alatt sikerült eladniuk a 100 millió új autót” – mondta Kim Pil-soo, a
Daelim Egyetem autóipari mérnökprofesszora.
Mong-koo Chung elnök minőségorientált vezetése, a vállalat
korai globalizációs termelőegységeinek felállítása és kutatás-fejlesztésbe
fektetett folyamatos erőfeszítések kulcsfontosságú szerepet játszottak abban,
hogy a Hyundai ilyen sikeressé válhatott sz autógyártásban.
Az elnök kemény vezetése nyomán a koreai autóóriás éves
termelési kapacitása a 2003-as 2,43 millió darabról 2015-re 8 millióra ugrott. A
78 esztendős Chung vette át a csoport feletti rendelkezést, két évvel azután,
hogy a Hyundai Motort és még nyolc kisebb vállalatot leválasztottak az addig
egységesen működő Hyundai Groupról.
A Hyundai Motor Group az elmúlt 15 évben a világ leginkább
globalizált vállalatává nőtte ki magát. Az autógyártó 1998. óta folyamatosan
több autót ad el külföldön, mint hazai, koreai piacán, az exportált járművek
aránya tavaly elérte a gyártási mennyiség 70 százalékát.
Amennyiben vezetői képességekről van szó, a Hyundai alapító
Ju-yung Chung legidősebb fia sok mindenben, így vállalkozói szellemiségében és
a jövő növekedése érdekében vállalt kockázatvállalási készségében nagyon
hasonlít apjára. Mindketten úgy látták, a globális üzleti növekedés fontos a
relatív apró koreai piac miatt.
Nagy különbség viszont a két vezető között, hogy az ifjabb
Chung a termékminőség biztosításának fontosságára helyezi a fő hangsúlyt. „A
minőség a termékek alapvető versenyelőnye… Minőség terén nem köthetünk semmi
másért kompromisszumot” – mondta 2006-ban.
A minőségközpontú vezetés mentén a Hyundai csoportnak
sikerült az olcsó autógyártók közül felverekednie magát a legnagyobb konkurensek
közé, így tavaly bemutathatták saját luxusmárkájukat, a Genesist is.
Az elhúzódó gazdasági nehézségek miatt a koreai autóóriás
idei éve nem néz ki fényesen. A gyártó üzleti eredménye az első negyedévben 15,5
százalékkal 1,13 milliárd dollárra esett vissza, a vállalat elnöke szerint azonban
mindezek ellenére idén elérik majd eredetileg kitűzött 8,13 millió darabos
tervüket. Mivel a Hyundainál már sokszor láttunk lehetetlen dolgokat is
megvalósítani, így biztosak lehetünk abban, hogy az elnök szavai valóra
válhatnak.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!