Nehéz helyzetben a Hyundai
Mind a hazai, mind pedig a világpiacon csökkennek a Hyundai eladásai annak ellenére, hogy a piac stabilan növekszik.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója áprilistól hatalmas
kedvezményeket kínál új modelljeit választók számára. Az 1998-99-es ázsiai
gazdasági válság óta legnagyobb mértékű akcióban részt vevő kilenc Hyundai
modellt, köztük a Genesis prémium limuzint három éves, kamatmentes
részletfizetéssel kínálják a márka koreai kereskedői. Az akcióból ugyan
kimaradt a Genesis luxusmárka EQ900-as modellje, viszont a Hyundai szinte
összes jelentős modelljére, így az Avantéra, Sonatára és Grandeurre ilyen
kedvezmények érvényesek.
A másik négy koreai márka eladásai több mint 10 százalékkal
nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az új SM6 (Talisman) limuzinnak
köszönhetően a Renault-Samsung eladásai 22 százalékkal emelkedtek, miközben a
Hyundai csoporthoz tartozó Kia 13 százalékot javított eredményein.
Eközben a Hyundai viszont 6 százalékos zuhanást volt
kénytelen elszenvedni, így piaci részesedése is egyre zsugorodik. Egészen 2009-ig,
vagyis a gazdasági válság kialakulásáig a Hyundai a koreai piac közel 50
százalékát birtokolta, ami 2016. márciusára 41,8 százalékra esett vissza.
Áprilisban ráadásul már nem a Hyundai volt Korea legtöbbet értékesítő márkája,
hanem a Kia. A személyautók piacát tekintve a Kia Motors 43 426, míg a
Hyundai 43 216 autót adott el saját piacán áprilisban.
Szakértők szerint a modellpaletta korosodása és új modellek
hiánya áll a csökkenő érdeklődés hátterében. Hiába a formás és modern Tucson, az
ikonikus Avante új generációja, a korszakalkotó Ioniq, a Grandeur új
generációja csak az idei év végén érkezik, a Santa Fe új generációja pedig még
inkább messze van.
Ugyanez a helyzet a világpiacon is, ahol a tavalyinál 7,3
százalékkal kevesebb, összesen 1,3 millió új Hyundai kelt el. Az elsődleges ok
a fejlődő országok lassú gazdasága, de a kulcsfontosságú piacokon, mint Kína és
az Egyesült Államok, sem fényesek az eredmények. Az év első négy hónapjában 1,9
százalékkal kevesebb Hyundai fogyott Amerikában, miközben a közvetlen
riválisok, így a Honda, a Nissan és a Ford 7-9 százalékkal tudták növelni
értékesítési eredményeiket.
A Hyundai összesen 12 ezer új generációs Elantrát
értékesített idén áprilisban Amerikában, ami csupán fele annak, amennyit tavaly
ilyenkor adtak el még a régi modellből. A középkategóriás Sonatából szintén 15
százalékkal kevesebbet sikerült eladni az egyre inkább ismét terepjárókat
előnyben részesítő piacon.
A világ legnagyobb autópiacának tekinthető Kínában sincs
könnyebb helyzetben a márka. A kínai autópiac több mint 10 százalékot bővült,
miközben a Hyundai eladásai elsősorban az Elantra és a Verna iránti kereslet
eltűnésének köszönhetően ennél nagyobb mértékben estek vissza.
„A Hyundai az elmúlt időszakban versenyképes áraival tudott
piaci részesedést szerezni, de Kínában mostanra a helyi gyártók megerősödtek és
Amerikában is szorongatják riválisai, amelyek új modelleket mutatnak be” –
mondja Hang-koo Lee, a Koreai Ipari Gazdasági és Kereskedelmi Intézet
munkatársa. Lee azt is hozzátette, a Hyundai és Kia ezekkel az arányokkal nehezen
fogja tudni teljesíteni az idei évre kitűzött nyolcmilliós eladási terveit.
Forrás: english.chosun.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!