Nehéz helyzetben a Hyundai


Mind a hazai, mind pedig a világpiacon  csökkennek a Hyundai eladásai annak ellenére, hogy a piac stabilan növekszik.  

Dél-Korea legnagyobb autógyártója áprilistól hatalmas kedvezményeket kínál új modelljeit választók számára. Az 1998-99-es ázsiai gazdasági válság óta legnagyobb mértékű akcióban részt vevő kilenc Hyundai modellt, köztük a Genesis prémium limuzint három éves, kamatmentes részletfizetéssel kínálják a márka koreai kereskedői. Az akcióból ugyan kimaradt a Genesis luxusmárka EQ900-as modellje, viszont a Hyundai szinte összes jelentős modelljére, így az Avantéra, Sonatára és Grandeurre ilyen kedvezmények érvényesek.  

A másik négy koreai márka eladásai több mint 10 százalékkal nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az új SM6 (Talisman) limuzinnak köszönhetően a Renault-Samsung eladásai 22 százalékkal emelkedtek, miközben a Hyundai csoporthoz tartozó Kia 13 százalékot javított eredményein.


Eközben a Hyundai viszont 6 százalékos zuhanást volt kénytelen elszenvedni, így piaci részesedése is egyre zsugorodik. Egészen 2009-ig, vagyis a gazdasági válság kialakulásáig a Hyundai a koreai piac közel 50 százalékát birtokolta, ami 2016. márciusára 41,8 százalékra esett vissza. Áprilisban ráadásul már nem a Hyundai volt Korea legtöbbet értékesítő márkája, hanem a Kia. A személyautók piacát tekintve a Kia Motors 43 426, míg a Hyundai 43 216 autót adott el saját piacán áprilisban.

Szakértők szerint a modellpaletta korosodása és új modellek hiánya áll a csökkenő érdeklődés hátterében. Hiába a formás és modern Tucson, az ikonikus Avante új generációja, a korszakalkotó Ioniq, a Grandeur új generációja csak az idei év végén érkezik, a Santa Fe új generációja pedig még inkább messze van.  


Ugyanez a helyzet a világpiacon is, ahol a tavalyinál 7,3 százalékkal kevesebb, összesen 1,3 millió új Hyundai kelt el. Az elsődleges ok a fejlődő országok lassú gazdasága, de a kulcsfontosságú piacokon, mint Kína és az Egyesült Államok, sem fényesek az eredmények. Az év első négy hónapjában 1,9 százalékkal kevesebb Hyundai fogyott Amerikában, miközben a közvetlen riválisok, így a Honda, a Nissan és a Ford 7-9 százalékkal tudták növelni értékesítési eredményeiket.  

A Hyundai összesen 12 ezer új generációs Elantrát értékesített idén áprilisban Amerikában, ami csupán fele annak, amennyit tavaly ilyenkor adtak el még a régi modellből. A középkategóriás Sonatából szintén 15 százalékkal kevesebbet sikerült eladni az egyre inkább ismét terepjárókat előnyben részesítő piacon.


A világ legnagyobb autópiacának tekinthető Kínában sincs könnyebb helyzetben a márka. A kínai autópiac több mint 10 százalékot bővült, miközben a Hyundai eladásai elsősorban az Elantra és a Verna iránti kereslet eltűnésének köszönhetően ennél nagyobb mértékben estek vissza.

„A Hyundai az elmúlt időszakban versenyképes áraival tudott piaci részesedést szerezni, de Kínában mostanra a helyi gyártók megerősödtek és Amerikában is szorongatják riválisai, amelyek új modelleket mutatnak be” – mondja Hang-koo Lee, a Koreai Ipari Gazdasági és Kereskedelmi Intézet munkatársa. Lee azt is hozzátette, a Hyundai és Kia ezekkel az arányokkal nehezen fogja tudni teljesíteni az idei évre kitűzött nyolcmilliós eladási terveit.  

Forrás: english.chosun.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését