Parkolópályán a Hyundai indiai kis egyterűje


A Hyundainak újra kellett gondolnia új kiskategóriás egyterűjének terveit, miután az indiai vásárlók egyre inkább ugyanazért a pénzért inkább a stílusos, tágas és sportos kompakt hobbiterepjárókat részesítik előnyben.

A dél-koreai Hyundai Motor indiai képviselete eredetileg a jövő év második felében dobta volna piacra vadonatúj kis egyterűjét. Az „IP” kódnéven fejlesztett új modellel elsősorban a Maruti Suzuki Ertiga, Honda Immobilio és a Renault Lodgy számára kívántak ellenfelet állítani.  

A Hyundainak azonban a piaci változások miatt újra kellett gondolnia ezzel kapcsolatos tereit, mivel a vásárlók egyre nagyobb arányban inkább az olyan stílusos és sportos kisterepjárókat választják, amelyek az egyterűekhez hasonlóan tágasak, áruk pedig nagyon közel van azokhoz. Az Indiai Automobilgyártók Szövetségének adatai szerint a kompakt terepjárók piaci aránya a 2015-16-os időszakban 59,15 százalékkal növekedett, értékesítésük pedig 13,71 százalékkal nőtt. Ezzel szemben az egyterűek szegmensében 16,13 százalékos csökkenést lehet megfigyelni.  


„Az egyterűek szegmense mennyiségben és arányában is csökkent az elmúlt időszakban, ami azt jelzi, hogy a piac elérte határait” – mondta Rakesh Srivastava, a Hyundai Motor India Limited értékesítési és marketing vezetője. „Ez a szegmens hosszabb idejű mélyebb megértést kíván, az új termékek hosszabb távon biztosítják a fenntartható növekedést.”

A Hyundai ezért inkább a hobbiterepjárók kategóriáját erősíti, ahol a tavaly bemutatott Creta hatalmas sikert ért el. „Indiában a SUV piac sokkal jobban növekszik, mint az egyterűeké” – mondta Y.K. Koo, a HMIL ügyvezetője. Éppen emiatt most a Creta terepjárónkra koncentrálunk, amely mellett még idén bemutatjuk az új Tucson modellt, a következő két éven belül pedig egy 4 méternél is rövidebb kisterepjáró is érkezik majd.”    


A Hyundai 2015 júniusa és 2016 márciusa között összesen csaknem 64 ezer Cretát értékesített, így a korábbi 0,3 százalékos piaci részesedése mostanra majdnem 11 százalékosra duzzadt a terepjárók között.

Forrás: moneycontrol.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését