Ralin bizonyított a Hyundai R5 versenyautója


A Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlege a Rali Európa-bajnokság idei ötödik futamán, a belga Ypres-ralin állt először rajthoz az i20 R5 raliautó változatával.

A Hyundai Motorsport gyakorlatilag teljes sikerrel és minden probléma nélkül tudta maga mögött az ötnapos intenzív tesztelési időszakot Belgiumban. Ez volt az első olyan nyilvános esemény, ahol az i20 R5 változata megjelent, még mielőtt az év további részében át nem esik a homologizációs eljárásokon.  


„A ralivilág autónk iránti izgalmát átélni valóban nagyon bíztató” – mondja Andrea Adamo, a Vásárlói Versenyrészleg vezetője. „Természetesen a megjelenésünk a versenyen inkább az autó fejlesztési folytatásának tekinthető. Az Ypres-rali mindig izgalmas verseny, ami idén sem okozott csalódást.”  

A nagy sebességről és a szűk kanyarokról híres Ypres-rali új kihívást jelentett az i20 R5 tesztprogramjában. Kevin Abbring tesztpilóta ült a fejlesztés alatt álló autó volánja mögé Seb Marschall navigátorával közösen. „Nagyon hatásos” – mondja Abbring az utolsó 17. szakasz után. „Megbízható R5 versenyautót építeni nem is olyan egyszerű, ez az autó viszont jó!”


Az i20 R5 szemet gyönyörködtető matricázásával összetéveszthetetlenné tette az autót a szakaszokon és szervizben egyaránt, amely látványvilágát a múlt hónapban meghirdetett R5 dizájnverseny győztes alkotását kapta. Az autó szinte azonnal hatalmas érdeklődés középpontjába került mind a rajongók, mind a média és a lehetséges vásárlók részéről.    

„Az új generációs i20 R5 nagyon fontos projekt számunkra, így remek volt látni ezt az érdeklődést” – tette hozzá Adamo.


A Hyundai Motorsport fejlesztőcsapata az Ypres-ralit megelőzően két napot töltött Flandriában, ahol az újságírókat egy különleges élményprogram részeként Kevin Abbring vitte körbe, hogy megismerhessék az autó képességeit.  

Az ötnapos versen során az i20 R5 400 kilométert tett meg, amely az ERC futam fele. Az egyedi szakaszok remek lehetőséget adtak arra, hogy ezen kihívást jelentő körülmények és változó időjárás mellettt teszteljék az autó erőátviteli rendszerét és menetdinamikai tulajdonságait.


“Nagyon elégedettek vagyunk a verseny leggyorsabb csapataihoz viszonyított teljesítményével" - mondta Adamo. "Mivel az autónk hiba nélkül teljesítette a hétvégét és versenyképes időt értek el, ez pedig jelzi az általunk gyártott autó minőségét."

"Kevin visszajelzései és az eredmények segítségével jobban tudunk fókuszálni a fejlesztésekre,mielőtt első ügyfeleink átveszik új generációs i20 R5 raliautójukat. "

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését