Más Hyundai modellek is megkaphatják az Ioniq technikáját


A Hyundai angol termékmenedzsere szerint könnyen elképzelhető, hogy a jövőben a vállalat más modelljei is megkaphatják az Ioniq számára kifejlesztett hibrid hajtásrendszert.  

A Hyundai Ioniq elektromos hibrid technológiája a vállalat egyik képviselője szerint hamarosan megjelenhet más modellekben, így pl. az új i30-ban is. „Akár más karosszériaformákban is bemutathatjuk ezt a technikát” – mondta Mark Baxter, a Hyundai Motor UK termékmenedzsere. „Ezek közül a C kategória lehetne az egyik lehetőség, de ezt a jelenlegi szakaszban még nem tudom megerősíteni.”

Baxter arra a kérdésre, vajon akár üzemanyagcellás verzió is készülhet az Ioniqból, a következőket mondta: „Még mindig van helye a hidrogénes autónak. Jelenleg van az ix35 Fuel Cell, amelynek látjuk a jövőjét. A kihívás az infrastruktúrában van. A dolgok jelenlegi állása szerint nem vagyok biztos benne, hogy az Ioniqból lesz ilyen változat.”


A világ első, háromféle elektromos meghajtó-rendszert kínáló Hyundai Ioniq modell hibrid változatának indulóára 22 ezer font körül lesz az Egyesült Királyságban, míg a konnektoros hibrid és az elektromos változat ára a kormányzati támogatások nélkül 27 ezer font fölött lesz. Amíg Európában a hibridváltozat lehet a legnépszerűbb és a konnektoros és elektromos piac növekvő üteme ellenére kisebb részarányt képvisel majd, addig az importőr szerint Angliában a plug-in hibrid modell 50 százalékos arányával a legnépszerűbb lesz, míg a hibrid és az EV változat 35 és 15 százalékos aránnyal szerepel majd az eladásokban.    

Az Ioniq angliai felszereltségét most állítják össze az importőrnél, amelyről annyi tudható, hogy a hibrid háromféle, míg a plug-in és az EV modellek kétféle felszereltségben lesznek kaphatóak. A navigációs rendszer az elektromos változatban mindenképpen szériatartozék lesz azért, hogy a közeli töltőállomások megjelenítésével is csökkentsék a vevők csekélyebb hatótáv miatti félelmét.


„Mindhárom modellnél az a legfontosabb célunk, hogy a lehető legalacsonyabb széndioxid kibocsátást kínáljuk” – mondta Baxter. „Emellett persze olyan felszereltségi szintet is kínálunk, amely összevethető a Hyundai többi modelljével is.”

Éppen ezért Angliában nem lesz szegényes alapverzió az Ioniqból, mivel a Hyundai szerint vásárlóik igényes, jól felszerelt autókat részesítenek előnyben. Ezen okok miatt az alapfelszereltség részét képzi az érintőkijelzős multimédiás rendszer is, amelyben Android Auto és Apple CarPlay csatlakozási rendszer is megtalálható lesz. A hibridhez 15 és 17 colos, míg a plug-in és az EV változat 16 colos kerekeket kap majd.  


A Hyundai angliai eladásainak 60-70 százalékát még mindig olyan vásárlók adják, akik elsőként választják a márkát, ezért az Ioniq érkezésével azt remélik, még több olyan új ügyfelet köszönthetnek, akik elsősorban a hibridek, elektromos járművek iránt érdeklődnek.  

Baxter azt is elmondta, hogy a Toyota új Priusának extravagáns kinézetével ellentétben az Ioniq konzervatív megjelenésével sokkal szélesebb tömegek számára lesz elfogadható. „Azt szerettük volna, ha az autó illeszkedik a többi Hyundai modellhez és nem azt, hogy valami különlegesként kitűnjön onnan.”

Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését