Olcsó terepjárókat épít a Hyundai Kínának
A Hyundai csoport összesen három olcsó hobbiterepjárót
tervez a következő években bemutatni Kínában, amivel a vállalat az eladások
ismételt emelkedésére számít.
A Hyundai csoport olcsó új modelljeinek terve a dél-koreai
autógyártó stratégiájának változását jelzi, hiszen a márka eddig idősebb modellekkel
kívánt megfelelni az árérzékeny kínai vásárlóknak, akik az utóbbi időkben azonban
inkább a helyi gyártók termékeit részesítik előnyben. Ennek is köszönhetően a
Hyundai csoport piaci részesedése a 2014-es 10,4-ről 8,9 százalékkal hét éves
mélységbe zuhant, ezzel szemben a helyi gyártók, köztük a Great Wall márka
piaci részesedése előretört. A Hyundai éves eladásainak csökkenése a legnagyobb
10 gyártó között az IHS Automotive szerint a legmagasabb mértékű volt.
A kínai piacon viszonylag későn, 2002-ben megjelent Hyundai
csoport régebben a a Volkswagen és a General Motors mögött a harmadik helyen
állt az eladások tekintetében. A kínai gyártók azonban hamar rájöttek arra,
hogy a Hyundaihoz hasonló recepttel, vagyis olcsó, de formás kisautókkal piacot
tudnak maguknak szerezni. A küzdelem a limuzinok szegmense helyett áttevődött a
hobbiterepjárók kategóriájába, amelyek egyre népszerűbbek és az olajárak esése
miatt egyre inkább megfizethetővé válnak.
A Hyundai most egy kompakt, sallangmentes hobbiterepjáró
bevezetését tervezi, amelyet a 2017 novemberében Csangcsouban felépülő
autógyárában gyárt majd, amelyet 2018-ban egy kiskompakt SUV követ majd a
szintén vadonatúj csungkingi üzemben. A Hyundaihoz tartozó Yueda Kia Motors
szintén ebben az évben dobná piacra saját márkajelzésű belépőkategórás
hobbiterepjáróját, de előtte jövőre egy középkategóriás terepes modell
érkezésére is számítani lehet.
„Miután kimaradtak az első kínai rohamból, a Hyundai most
sietve próbálja befoltozni az űrt és kis terepjárókat készül gyártani” – mondja
az egyik belső forrás, aki neve elhallgatását kérte, mivel a tervek egyelőre
nem nyilvánosak. A Hyundai csoport emellett szorosabbra fűzné kötelékét kínai
beszállítóival azért, hogy olcsóbb, alacsonyabb értékű alkatrészekkel
csökkentse költségeit. Az autógyártó ezen cél elérése érdekében a kínai
Yantaiban található fejlesztőközpontját is aláveti.
A csoport „belső vizsgálatokat végez a különböző SUV-ok fejlesztésével
kapcsolatban, amelyek a költségcsökkentési igyekezetünk folytatása mellett még több
praktikus értéket képviselnek” – közölte az autógyártó sajtóosztálya, amely
hozzátette, terveik szerint újragondolják kínálatukat, amelyben az alacsonyabb
árú modellektől a luxusautókig kívánják kielégíteni a különböző vásárlói
igényeket.
Az olcsóbb terepjárók bemutatásával néhány szakértő szerint
a Hyundai veszíthet minőségre épülő márkaképéből. „Az alacsony árú terepjárók miatt
hosszú távon sérülhet a márka” – mondja James Chao az IHS Automotive
Ázsia-Óceánia szakértője.
Kínában a Hyundai csoport egyszerre árusítja néhány modellje
két-három generációját is, amelynek köszönhetően gyorsan növekedhettek az
eladások, hiszen egyszerre több vásárlói csoport számára voltak a modellek elérhetőek.
Az elmúlt évig a Hyundai Tucson két generációját árusították, amelyből a 2006-os
régebbi jelenleg már nem kapható. Ám a dél-koreaiak többek között az Elantra
modellel megalapozott értékarányos márkaképe eddig a külföldi tömegmárkák alá,
illetve az olcsó kínai márkák fölé pozícionált volt, most a kínai terepjárók
kereszttüzébe került.
„Miközben a kínai márkák és a terepjárók korábban még
lenézettek voltak, most egyre inkább elfogadottabbá válnak” – mondja Michael
Dunne, a hongkongi Dunne Automotive elemzőcég elnöke.
A Hyundai számára a tét hatalmas, hiszen két épülő kínai
gyárával együtt a csoport termelési kapacitása 2017-től 30 százalékkal, 2,7
millió darabra növekszik.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!