Olcsó terepjárókat épít a Hyundai Kínának


A Hyundai csoport összesen három olcsó hobbiterepjárót tervez a következő években bemutatni Kínában, amivel a vállalat az eladások ismételt emelkedésére számít.

A Hyundai csoport olcsó új modelljeinek terve a dél-koreai autógyártó stratégiájának változását jelzi, hiszen a márka eddig idősebb modellekkel kívánt megfelelni az árérzékeny kínai vásárlóknak, akik az utóbbi időkben azonban inkább a helyi gyártók termékeit részesítik előnyben. Ennek is köszönhetően a Hyundai csoport piaci részesedése a 2014-es 10,4-ről 8,9 százalékkal hét éves mélységbe zuhant, ezzel szemben a helyi gyártók, köztük a Great Wall márka piaci részesedése előretört. A Hyundai éves eladásainak csökkenése a legnagyobb 10 gyártó között az IHS Automotive szerint a legmagasabb mértékű volt.

A kínai piacon viszonylag későn, 2002-ben megjelent Hyundai csoport régebben a a Volkswagen és a General Motors mögött a harmadik helyen állt az eladások tekintetében. A kínai gyártók azonban hamar rájöttek arra, hogy a Hyundaihoz hasonló recepttel, vagyis olcsó, de formás kisautókkal piacot tudnak maguknak szerezni. A küzdelem a limuzinok szegmense helyett áttevődött a hobbiterepjárók kategóriájába, amelyek egyre népszerűbbek és az olajárak esése miatt egyre inkább megfizethetővé válnak.

A Hyundai most egy kompakt, sallangmentes hobbiterepjáró bevezetését tervezi, amelyet a 2017 novemberében Csangcsouban felépülő autógyárában gyárt majd, amelyet 2018-ban egy kiskompakt SUV követ majd a szintén vadonatúj csungkingi üzemben. A Hyundaihoz tartozó Yueda Kia Motors szintén ebben az évben dobná piacra saját márkajelzésű belépőkategórás hobbiterepjáróját, de előtte jövőre egy középkategóriás terepes modell érkezésére is számítani lehet.   


„Miután kimaradtak az első kínai rohamból, a Hyundai most sietve próbálja befoltozni az űrt és kis terepjárókat készül gyártani” – mondja az egyik belső forrás, aki neve elhallgatását kérte, mivel a tervek egyelőre nem nyilvánosak. A Hyundai csoport emellett szorosabbra fűzné kötelékét kínai beszállítóival azért, hogy olcsóbb, alacsonyabb értékű alkatrészekkel csökkentse költségeit. Az autógyártó ezen cél elérése érdekében a kínai Yantaiban található fejlesztőközpontját is aláveti.

A csoport „belső vizsgálatokat végez a különböző SUV-ok fejlesztésével kapcsolatban, amelyek a költségcsökkentési igyekezetünk folytatása mellett még több praktikus értéket képviselnek” – közölte az autógyártó sajtóosztálya, amely hozzátette, terveik szerint újragondolják kínálatukat, amelyben az alacsonyabb árú modellektől a luxusautókig kívánják kielégíteni a különböző vásárlói igényeket.

Az olcsóbb terepjárók bemutatásával néhány szakértő szerint a Hyundai veszíthet minőségre épülő márkaképéből. „Az alacsony árú terepjárók miatt hosszú távon sérülhet a márka” – mondja James Chao az IHS Automotive Ázsia-Óceánia szakértője.


Kínában a Hyundai csoport egyszerre árusítja néhány modellje két-három generációját is, amelynek köszönhetően gyorsan növekedhettek az eladások, hiszen egyszerre több vásárlói csoport számára voltak a modellek elérhetőek. Az elmúlt évig a Hyundai Tucson két generációját árusították, amelyből a 2006-os régebbi jelenleg már nem kapható. Ám a dél-koreaiak többek között az Elantra modellel megalapozott értékarányos márkaképe eddig a külföldi tömegmárkák alá, illetve az olcsó kínai márkák fölé pozícionált volt, most a kínai terepjárók kereszttüzébe került.   

„Miközben a kínai márkák és a terepjárók korábban még lenézettek voltak, most egyre inkább elfogadottabbá válnak” – mondja Michael Dunne, a hongkongi Dunne Automotive elemzőcég elnöke.

A Hyundai számára a tét hatalmas, hiszen két épülő kínai gyárával együtt a csoport termelési kapacitása 2017-től 30 százalékkal, 2,7 millió darabra növekszik.

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését