Gyorsan bővülhet a Hyundai sportmárkájának kínálata


A Hyundai sportkocsikat fejlesztő részlegének vezetője egy interjúban bepillantást engedett a márka N sportdivíziójának további terveibe.

Albert Biermann, a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője a május végén a Nürburgringen megrendezett 24 órás tartóssági verseny apropóján beszélt az N sportrészleg terveiről. Ezen az eseményen a szériaközeli Veloster és i30 Turbo modellek mellett rajthoz állt a jelenleg is fejlesztés alatt álló i30 2.0 Turbo is, amely a kompakt modell következő generációjában jövőre mutatkozhat be.

Biermann azonban elárulta, hogy az i30 N után még két új sportos modellváltozat is érkezik majd. Ezek ráadásul egymás után gyors ütemben várhatóak, az első az i30 N bemutatását követő 6-7 hónapon belül, míg a második is csupán néhány hónappal később. Biermann az autók jellegéről azt mondta, azok sokkal inkább a kínai, illetve amerikai ízlésvilágnak felelnek majd meg, mint az európai kompaktok, de szerinte ezen új modellek is az i30 N kétliteres erőforrását és elektronikus differenciálját kapják majd.  


Fentiek alapján könnyen lehetne, hogy az N divízió következő autója egy sportos terepjáró, de a vezető hamar ellentmondott. „Nagy lehetőségeket látok egy nagyteljesítményű terepjáróban, olyan crossovereink vannak, amikről szinte ordít. ’Tegyél gyorsabbá’, de egyelőre nem erre koncentrálunk. Egyelőre a vezetési élmény jelent mindent és persze ehhez a ferdehátúak, a limuzinok és a kupék jobb alapot jelentenek.”

Ez így még elég homályos, de mivel az i30 N változattal a ferdehátú változat már rendelkezésre áll, így kézenfekvő lehet, hogy legközelebb egy limuzin vagy kupé viseli majd az N logót. Kicsit szűkítve ezt a kört, a nemrég bevezetett Elantra Sport mellett jól megférne egy N változat is, de sokkal valószínűbb, hogy a nagyobb Sonata (és vele a jövőre érkező i40) limuzin kap majd egy keményebb változatot.


A vezető szerint a sportos variánsok bemutatkozását nagyon finoman kell kezelniük. „Hozzá kell szoktatnunk az embereket ehhez, az ügyfélbázis kialakítása időbe fog telni.” – figyelmeztetett Biermann. „Nem szabad túl gyorsnak lennünk, lépésről lépérre kell haladnunk. A tömeggyártás terén remekül csináljuk ezt és ugyanezt szeretnénk tenni az N márkánkkal is.”

Ezeken túl azonban Biermann azt is elárulta, hogy reményei szerint még nagyobb erejű extrém sportkocsikat is készíthetnek majd, amik akár a Ford Focus RS változatával is felvennék a versenyt. „Már megnéztük ezt is. A jövőre nézve nem zárnám ki a legerősebb sportautókat sem, de ez lehet, hogy túl gyors lenne az ügyfeleinknek és a kereskedőinknek is. Ám a jövőben látok esélyt egy valóban nagy teljesítményű C kategóriás kompakt autóra is. és ahhoz persze már összkerékhajtás is kellene!”  

Forrás: wheelsmag.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését