Gyorsan bővülhet a Hyundai sportmárkájának kínálata
A Hyundai sportkocsikat fejlesztő részlegének vezetője egy interjúban bepillantást engedett a márka N sportdivíziójának további terveibe.
Albert Biermann, a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési
Részlegének vezetője a május végén a Nürburgringen megrendezett 24 órás
tartóssági verseny apropóján beszélt az N sportrészleg terveiről. Ezen az
eseményen a szériaközeli Veloster és i30 Turbo modellek mellett rajthoz állt a
jelenleg is fejlesztés alatt álló i30 2.0 Turbo is, amely a kompakt modell
következő generációjában jövőre mutatkozhat be.
Biermann azonban elárulta, hogy az i30 N után még két új sportos
modellváltozat is érkezik majd. Ezek ráadásul egymás után gyors ütemben
várhatóak, az első az i30 N bemutatását követő 6-7 hónapon belül, míg a második
is csupán néhány hónappal később. Biermann az autók jellegéről azt mondta, azok
sokkal inkább a kínai, illetve amerikai ízlésvilágnak felelnek majd meg, mint
az európai kompaktok, de szerinte ezen új modellek is az i30 N kétliteres
erőforrását és elektronikus differenciálját kapják majd.
Fentiek alapján könnyen lehetne, hogy az N divízió következő
autója egy sportos terepjáró, de a vezető hamar ellentmondott. „Nagy
lehetőségeket látok egy nagyteljesítményű terepjáróban, olyan crossovereink
vannak, amikről szinte ordít. ’Tegyél gyorsabbá’, de egyelőre nem erre
koncentrálunk. Egyelőre a vezetési élmény jelent mindent és persze ehhez a
ferdehátúak, a limuzinok és a kupék jobb alapot jelentenek.”
Ez így még elég homályos, de mivel az i30 N változattal a
ferdehátú változat már rendelkezésre áll, így kézenfekvő lehet, hogy
legközelebb egy limuzin vagy kupé viseli majd az N logót. Kicsit szűkítve ezt a
kört, a nemrég bevezetett Elantra Sport mellett jól megférne egy N változat is,
de sokkal valószínűbb, hogy a nagyobb Sonata (és vele a jövőre érkező i40)
limuzin kap majd egy keményebb változatot.
A vezető szerint a sportos variánsok bemutatkozását nagyon
finoman kell kezelniük. „Hozzá kell szoktatnunk az embereket ehhez, az
ügyfélbázis kialakítása időbe fog telni.” – figyelmeztetett Biermann. „Nem
szabad túl gyorsnak lennünk, lépésről lépérre kell haladnunk. A tömeggyártás
terén remekül csináljuk ezt és ugyanezt szeretnénk tenni az N márkánkkal is.”
Ezeken túl azonban Biermann azt is elárulta, hogy reményei
szerint még nagyobb erejű extrém sportkocsikat is készíthetnek majd, amik akár
a Ford Focus RS változatával is felvennék a versenyt. „Már megnéztük ezt is. A jövőre nézve nem zárnám ki a legerősebb sportautókat sem, de ez lehet, hogy túl
gyors lenne az ügyfeleinknek és a kereskedőinknek is. Ám a jövőben látok esélyt
egy valóban nagy teljesítményű C kategóriás kompakt autóra is. és ahhoz persze
már összkerékhajtás is kellene!”
Forrás: wheelsmag.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!