Üzemanyagcellás Hyundai került a Birminghami Egyetem flottájába


A Birminghami Egyetem autóflottája nemrég egy Hyundai ix35 Fuel Cell modellel bővült, amely az intézet tudományos kutatómunkáját segíti majd.

Az Egyesült Királyság első hidrogénnel működő üzemanyagcellás autója, a Hyundai ix35 Fuel Cell egyik vadonatúj példánya a Birminghami Egyetemhez került. Az angol Lex Autlease közreműködésével lízingelt járművel az egyetem munkatársai járnak majd, de a látogatók utaztatására is ezt az autót veszik majd igénybe. 

Az egyetem autóflottájának ötöde, vagyis nagyjából 20 darab elektromos jármű, amellyel a helyi károsanyag-kibocsátást kívánják csökkenteni. A Hyundai ix35 Fuel Cell utántöltéséről az egyetem területén már 2008. óta működő hidrogénkút szolgál majd, amely az Üzemanyagcellás és Hidrogén Kutatóközpont munkáját segítette eddig.


„Egyedülálló helyzetben vagyunk mi itt Edgbastonban, az egyetem fő campusán, hiszen a saját hidrogén töltőállomásunkkal lehetőségünk nyílik arra, hogy az új technológiákat a mindennapi használat során működtessünk” – mondta Stuart Richards, az egyetem vendéglátó és szállásadó részlegének igazgatója. „Az egyetem már régóta hírnevet szerzett úttörő kutatásaival, amelyek az emberek életét megkönnyítő praktikus alkalmazásokat eredményeztek és ezen autók használata a legjobb példa arra, hogyan lehet valóságossá tenni a tudományos kutatásokat.”

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Birminghami Egyetem részére átadhatjuk ezt az autót nemcsak azért, mert az egyetem híresen tapasztalt a hidrogén területén, hanem azért is, mert az autó fontos szerepet tölt be az egyetem mindennapi életében is” – mondta Robin Hayles, a Hyundai Motor UK termékmenedzsere. „Örülünk annak is, hogy tovább építhetjük meglévő jó kapcsolatunkat a Lex Autolease vállalattal és bízunk abban, hogy tovább erősíthetjük az alacsony károsanyag-kibocsátású járműflották terén betöltött jelentős szerepünket.”

Forrás: fleetworld.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei