Megkezdődött a Hyundai Santa Fe gyártása Alabamában


A Hyundai Motor Manufacturing Alabama üzemében a napokban kezdődik a Santa Fe szériagyártása, amellyel egy időben az eddig gyártott két modellből arányosan kevesebb készül majd.

Ugyan a közelmúltat tekintve az Elantra a Hyundai legkeresettebb amerikai modellje, a vállalat azonban mostantól mégis kevesebbet gyárt majd belőle, hiszen elindult a harmadik termék, a Santa Fe Sport változatának sorozatgyártása is. A szakértők szerint ez egy helyes és régen várt lépés volt.   


A Hyundai Motor America rekordhónapot zárt májusban, amikor 22 168 darab Elantrát vásároltak, vagyis majdnem kétszer annyit, mint az többi Hyundai termékből. Ettől függetlenül viszont az Elantra eladásai 30 százalékkal a tavalyi szint alatt maradnak, miközben a vállalat Santa Fe modellje iránti kereslet tovább növekszik. A Santa Fe eredményei a tavalyi évről több mint duplájára emelkedtek, így májusban majdnem túlszárnyalták a Sonata eladásokat is.  


A trendeket látva a Hyundai most 52 millió dolláros beruházással készítette fel az alabamai gyáregységét, hogy a két limuzin mellett Santa Fe gyártására is alkalmas legyen. Ám az üzem már így is kapacitásának maximumán termel, hétköznapokon éjjel-nappal és néha hétvégéken is ontja magából a Sonatákat és Elantrákat. Így viszont amikor június 22-én beindul a Santa Fe szériagyártása, annyival kevesebb Elantra készül majd az üzemben. Összességében a gyárban idén nagyjából 36 700 Santa Fe készül majd, vagyis éppen ennyivel kevesebb Elantra.  

„A termelésünket a piaci igényekhez igazítjuk” – mondja Robert Burns, a Hyundai Motor Manufacturing Alabama szóvivője.


A munkások heti három napot dolgoztak az üzem teszt összeszerelő szalagja mellett hogy hozzászokjanak a magasabb járműhöz, a nagyobb ajtókhoz és a többi olyan különbséghez, amelyek eltérőek az eddigi limuzingyártáshoz képest.  A programozók közben módosították a robotok és az egész termelési rendszer működését.

A piac változására azonban nemcsak a vállalatnak kellett felkészülnie, hanem a gyárhoz kapcsolódó beszállítóknak is. A Hyundai és beszállítói összesen 4,82 milliárd dollárral járultak hozzá az alabamai gazdasághoz 2014-ben, ami 1 milliárddal több, mint 2010-ben és jelzi a vállalat sikerességét is.  


A Hyundai most a Santa Fe Sport bevezetésével egyelőre nem tervez további munkavállalók alkalmazását. De ez csak a jelenlegi állapot. A gyárban továbbra is a maximális kapacitás közelében termelnek, csak az elmúlt két hónapban 70 ezer autó készült el itt és a HMMA tervei szerint kijelölt szombati napokon is működnek majd azért, hogy teljesítsék a termelési terveiket.  

Forrás: montgomeryadvertiser.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését