Hyundai élménynap a foci EB jegyében
Az EB múlt szerdai magyar mérkőzése köré különleges
élménynapot hozott össze a Hyundai, amelyen a tesztvezetésen túl néhányan
bepillanthattunk a Hyundai Mobis raktárába is.
Mostanában minden a 2016-os Labdarúgó Európa-bajnokság körül
forog, ami érthető is, hiszen hosszú évtizedek óta most először lehet szurkolni
a kivételesen jól játszó magyar válogatottnak is. Ennek apropóján a múlt
szerdai Magyarország-Portugália meccs köré a Hyundai hazai képviselete egy
különleges élménynapot szervezett, ahol a márka vadonatúj modelljeivel
juthattunk el a Hyundai Mobis érdi alkatrészbázisához.
A gyors regisztrációt követően az elsők között érkezve
választhattam tesztautót magamnak, választásom pedig az új i20 Active, annak is
a egyliteres, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotoros változatára esett.
Nem véletlen ötlet volt ez, hiszen január óta néhányszor már sikerült
megkaparintanom apám 1,4-es, száz lovas i20-asát, így nagyon kíváncsi voltam,
mit mutat ez a kis turbómotor.
Az i20 Active változata eltérő hűtőmaszkjával, külső
borításaival, látványos felnijeivel már első pillantásra is különbözik a
kisautó többi változataitól, emelt padlószintjével pedig kényelmesebb
beszállást és jobb átláthatóságot tesz lehetővé azoknál. Belül viszont szinte
alig változtattak valamit, mindössze a külsőhöz passzoló narancsbetétek emelik
ki az Active kivitelt a többi i20-as közül.
A nagy újdonság persze a motorháztető alatt rejtőzik és ez
már indulás után azonnal észrevehetővé teszi magát, ugyanis a kis háromhengeres
jellegzetesen morgó hanggal jelzi működését, alapjárathoz közeli gyengélkedése
hamar, már 1 500 fordulat környékén megszűnik és az 1,4-esnél jóval
vehemensebben, remek gázpedál reakcióval vadul tolja magát előre a nyüzsgő
városi forgatagban. Ennek persze ára is van, az átlagfogyasztás a kijelző
szerint 8,5 liter
körül volt.
Az érdi iparterület egyik eldugott szegletében, két útmenti
épület mögött pedig végre feltűnt a célállomás, a Hyundai Mobis hazai
alkatrészbázisa. A nagyjából két éve, több mint 20 millió eurós beruházással létrehozott raktár impozáns fogadósarka tényleg
gyönyörű, ahol ráadásul régi ismerősként köszöntött a hazai Hyundai importőrtől
néhány éve a Mobishoz szerződött marketinges hölgy. Évi aztán bemutatott a
vezetőknek és rizstésztás, algás koreai étellel kínált, amit egy kis
fenntartással, de azért kipróbáltam.
Ezt követően kis csapatunkat körbevezették a 14 ország Hyundai és Kia alkatrészigényét kiszolgáló 14 ezer négyzetméteres raktárban, ahol forgási sebesség szerint megkülönböztetve helyezik el a Hyundai
és Kia alkatrészeket. Külön részlegben kaptak helyet az olyan apróbb
alkatrészek, mint a csavarok, bolhák, stb, ahol az energiatudatos felhasználás
érdekében mozgásérzékelős világítás kapott helyet. A raktár szinte teljes 11
méteres, három emeletes belmagasságát állványokkal használják ki, ahol az emelővillákba épített
kamerával felszerelt targoncákkal vigyáznak a fent elhelyezett áruk épségére.
Ahogyan a Hyundai csoportnál általában, úgy a Mobis esetében
is nagyon fontosak a vásárlói visszajelzések. Ennek keretében nemrég egy 11
ezer eurós beruházással olyan aktív habbal működő fóliagépet vásároltak,
amelyet elsősorban azon alkatrészek csomagolására használnak, mint pl. a
fényszóró. Ezek rögzítő fülei ugyanis akár szállítás, rakodás közben is nagyon
könnyen letörhetnek, nélkülük pedig használhatatlanná válnak. A gépről letépett
fóliában található hab viszont pillanatok alatt kitölti az alkatrész kritikus
pontjai körüli területet, így védve meg azt az esetleges behatásoktól.
Az izgalmas raktárbejárást követően autót cseréltem a
Hyundai Hungary marketingesével, így az új 1,7-es CRDi motoros és
duplakuplungos 7DCT váltóval felszerelt Tucsont is kipróbálhattam. Egy
hobbiterepjáró esetén ez a kombináció így papíron nem mutat valami jól, ám a
141 lóerős motor tisztességesen, kellő nyomatékkal mozgatja az autót, az
automata pedig egyáltalán nem lusta, gyorsan és finoman vált, ráadásul ebben a
kivitelben még egy start-stop rendszer is volt, amit a város csúcsforgalmában
többször is volt alkalmam kipróbálni. Ennek is köszönhetően az
átlagfogyasztás-jelző itt 7 literes értéknél stagnált.
Ezt követően a nap fénypontjaként kellemes környezetben, a
MOM Sportközpont kertjében felállított VIP részlegében izgulhattuk végig az
egész országgal az izgalmas magyar-portugál meccset, amely előtt büszkén
hirdette a Hyundai azokat az új modelljeit, amikkel előzőleg már
megismerhettünk. Hamarosan pedig remélhetőleg ezen autók teszten is bizonyíthatnak.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!