Hyundai élménynap a foci EB jegyében


Az EB múlt szerdai magyar mérkőzése köré különleges élménynapot hozott össze a Hyundai, amelyen a tesztvezetésen túl néhányan bepillanthattunk a Hyundai Mobis raktárába is.

Mostanában minden a 2016-os Labdarúgó Európa-bajnokság körül forog, ami érthető is, hiszen hosszú évtizedek óta most először lehet szurkolni a kivételesen jól játszó magyar válogatottnak is. Ennek apropóján a múlt szerdai Magyarország-Portugália meccs köré a Hyundai hazai képviselete egy különleges élménynapot szervezett, ahol a márka vadonatúj modelljeivel juthattunk el a Hyundai Mobis érdi alkatrészbázisához.


A gyors regisztrációt követően az elsők között érkezve választhattam tesztautót magamnak, választásom pedig az új i20 Active, annak is a egyliteres, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotoros változatára esett. Nem véletlen ötlet volt ez, hiszen január óta néhányszor már sikerült megkaparintanom apám 1,4-es, száz lovas i20-asát, így nagyon kíváncsi voltam, mit mutat ez a kis turbómotor.


Az i20 Active változata eltérő hűtőmaszkjával, külső borításaival, látványos felnijeivel már első pillantásra is különbözik a kisautó többi változataitól, emelt padlószintjével pedig kényelmesebb beszállást és jobb átláthatóságot tesz lehetővé azoknál. Belül viszont szinte alig változtattak valamit, mindössze a külsőhöz passzoló narancsbetétek emelik ki az Active kivitelt a többi i20-as közül.


A nagy újdonság persze a motorháztető alatt rejtőzik és ez már indulás után azonnal észrevehetővé teszi magát, ugyanis a kis háromhengeres jellegzetesen morgó hanggal jelzi működését, alapjárathoz közeli gyengélkedése hamar, már 1 500 fordulat környékén megszűnik és az 1,4-esnél jóval vehemensebben, remek gázpedál reakcióval vadul tolja magát előre a nyüzsgő városi forgatagban. Ennek persze ára is van, az átlagfogyasztás a kijelző szerint 8,5 liter körül volt.


Az érdi iparterület egyik eldugott szegletében, két útmenti épület mögött pedig végre feltűnt a célállomás, a Hyundai Mobis hazai alkatrészbázisa. A nagyjából két éve, több mint 20 millió eurós beruházással létrehozott raktár impozáns fogadósarka tényleg gyönyörű, ahol ráadásul régi ismerősként köszöntött a hazai Hyundai importőrtől néhány éve a Mobishoz szerződött marketinges hölgy. Évi aztán bemutatott a vezetőknek és rizstésztás, algás koreai étellel kínált, amit egy kis fenntartással, de azért kipróbáltam.


Ezt követően kis csapatunkat körbevezették a 14 ország Hyundai és Kia alkatrészigényét kiszolgáló 14 ezer négyzetméteres raktárban, ahol forgási sebesség szerint megkülönböztetve helyezik el a Hyundai és Kia alkatrészeket. Külön részlegben kaptak helyet az olyan apróbb alkatrészek, mint a csavarok, bolhák, stb, ahol az energiatudatos felhasználás érdekében mozgásérzékelős világítás kapott helyet. A raktár szinte teljes 11 méteres, három emeletes belmagasságát állványokkal használják ki, ahol az emelővillákba épített kamerával felszerelt targoncákkal vigyáznak a fent elhelyezett áruk épségére.


Ahogyan a Hyundai csoportnál általában, úgy a Mobis esetében is nagyon fontosak a vásárlói visszajelzések. Ennek keretében nemrég egy 11 ezer eurós beruházással olyan aktív habbal működő fóliagépet vásároltak, amelyet elsősorban azon alkatrészek csomagolására használnak, mint pl. a fényszóró. Ezek rögzítő fülei ugyanis akár szállítás, rakodás közben is nagyon könnyen letörhetnek, nélkülük pedig használhatatlanná válnak. A gépről letépett fóliában található hab viszont pillanatok alatt kitölti az alkatrész kritikus pontjai körüli területet, így védve meg azt az esetleges behatásoktól.


Az izgalmas raktárbejárást követően autót cseréltem a Hyundai Hungary marketingesével, így az új 1,7-es CRDi motoros és duplakuplungos 7DCT váltóval felszerelt Tucsont is kipróbálhattam. Egy hobbiterepjáró esetén ez a kombináció így papíron nem mutat valami jól, ám a 141 lóerős motor tisztességesen, kellő nyomatékkal mozgatja az autót, az automata pedig egyáltalán nem lusta, gyorsan és finoman vált, ráadásul ebben a kivitelben még egy start-stop rendszer is volt, amit a város csúcsforgalmában többször is volt alkalmam kipróbálni. Ennek is köszönhetően az átlagfogyasztás-jelző itt 7 literes értéknél stagnált.


Ezt követően a nap fénypontjaként kellemes környezetben, a MOM Sportközpont kertjében felállított VIP részlegében izgulhattuk végig az egész országgal az izgalmas magyar-portugál meccset, amely előtt büszkén hirdette a Hyundai azokat az új modelljeit, amikkel előzőleg már megismerhettünk. Hamarosan pedig remélhetőleg ezen autók teszten is bizonyíthatnak.

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését