Újra hegyen vizsgázik az új Hyundai i30


Újra hegymenetben bizonyított az új Hyundai i30 prototípusa, amelyet az eddigieknél is kevesebb álcázás takart.

Az elmúlt néhány hónapban már számtalan alkalommal jelentek meg kémfotók a Hyundai i30 legújabb generációjának országúti teszteléseiről, amelyeken azonban vastag álcázás alatt végezték a mérnökök próbáikat. Ezek alól kivételt képeznek a hegymeneti szakaszok, ahol (vélhetően a motor tartós intenzív igénybevétele miatt) kevesebb takaróelem fedi az autót.


A tesztelők most visszatértek az Alpok meredek lejtőire, ahol egy kifejezetten ilyen célokra épített dobozos trélert akasztottak az új i30 mögé azért, hogy az autó teherbíró képességeit, motorerejét és fékrendszerét vallatóra fogják. Azt ugyan a képek alapján nem lehet megállapítani, milyen erőforrás dolgozik az autóban, a hiányos álcázás miatt azonban egyre többet lehet megtudni az autó formavilágáról.  


A harmadik generációs i30 teljesen megújult első kialakítást kap majd, amelyen belül új formájú lökhárítók jelennek meg, a korábbiaktól eltérő, kisebb méretű, méhsejtmintás hűtőmaszk pedig a jól megszokott hatszögletű keretet kapja. Az új modell a korábbiaknál büszkébb hovatartozására, amire a mostaninál jóval nagyobb méretű embléma utal.  


A fényszórók is teljesen átalakulnak, formájuk ugyan továbbra is a sárvédő felé ívesen húzódik, de a tervezők azt a jelenleginél szűkebbre szabták. Az is látszik a képeken, hogy az új i30 xenon helyett a Tucsonhoz hasonlóan inkább LED fényszórókat kap majd. A lökhárítóban lévő ködlámpák is kisebbekké váltak, amely mellett a függőlegesre húzott nappali menetfény mintha még nem a végleges változat lenne.   


Az új modell oldala és hátsó része tovább4ra is vastag álca alatt bújuk meg, így azok formájáról nem kaphatunk teljes képet, de az azért látszik, hogy a tetővonal magasabb és a hátsó ablak is mintha a korábbiaknál nagyobb lenne, ami arra utal, hogy a hátsó utasoknak az eddigieknél is több hely jut majd. Hátul a jelenlegihez nagyon hasonló fekvő elrendezésű hátsó lámpatesteket alakítottak ki, amelyekben minden bizonnyal LED-ek világítanak majd.  


Az immár harmadik generációjába lépő új i30 motorkínálata nagy részét a mostanitól örökli majd meg, de várhatóan itt is megjelenik az i20-ban és a jelenlegi i30-al rokon Kia cee’dben is megjelent 1,0 literes T-GDI benzinmotor, míg a dízelmotorok jelentős módosításokkal kerülnek majd át az új generációba. Ezenkívül jövőre érkezik az i30 N, amelyről a nürburgringi 24 órásversenyen tartóssága mellett az is kiderült, hogy egy több mint 260 lóerős kétliteres T-GDI erőforrással rendelkezik majd. Később pedig akár az i30 is megkaphatja az Ioniq hibrid hajtásláncát.  


Hivatalos forrásból ugyan még nem erősítették meg, de az i30 új generációja várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon tartja majd világpremierjét, amely után a gyártás 2017 első hónapjaiban kezdődhet meg a Hyundai csehországi üzemében.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését