Újra hegyen vizsgázik az új Hyundai i30
Újra hegymenetben bizonyított az új Hyundai i30 prototípusa,
amelyet az eddigieknél is kevesebb álcázás takart.
Az elmúlt néhány hónapban már számtalan alkalommal jelentek
meg kémfotók a Hyundai i30 legújabb generációjának országúti teszteléseiről,
amelyeken azonban vastag álcázás alatt végezték a mérnökök próbáikat. Ezek alól
kivételt képeznek a hegymeneti szakaszok, ahol (vélhetően a motor tartós
intenzív igénybevétele miatt) kevesebb takaróelem fedi az autót.
A tesztelők most visszatértek az Alpok meredek lejtőire,
ahol egy kifejezetten ilyen célokra épített dobozos trélert akasztottak az új
i30 mögé azért, hogy az autó teherbíró képességeit, motorerejét és
fékrendszerét vallatóra fogják. Azt ugyan a képek alapján nem lehet
megállapítani, milyen erőforrás dolgozik az autóban, a hiányos álcázás miatt
azonban egyre többet lehet megtudni az autó formavilágáról.
A harmadik generációs i30 teljesen megújult első kialakítást
kap majd, amelyen belül új formájú lökhárítók jelennek meg, a korábbiaktól
eltérő, kisebb méretű, méhsejtmintás hűtőmaszk pedig a jól megszokott
hatszögletű keretet kapja. Az új modell a korábbiaknál büszkébb
hovatartozására, amire a mostaninál jóval nagyobb méretű embléma utal.
A fényszórók is teljesen átalakulnak, formájuk ugyan továbbra
is a sárvédő felé ívesen húzódik, de a tervezők azt a jelenleginél szűkebbre
szabták. Az is látszik a képeken, hogy az új i30 xenon helyett a Tucsonhoz
hasonlóan inkább LED fényszórókat kap majd. A lökhárítóban lévő ködlámpák is kisebbekké
váltak, amely mellett a függőlegesre húzott nappali menetfény mintha még nem a
végleges változat lenne.
Az új modell oldala és hátsó része tovább4ra is vastag álca
alatt bújuk meg, így azok formájáról nem kaphatunk teljes képet, de az azért
látszik, hogy a tetővonal magasabb és a hátsó ablak is mintha a korábbiaknál
nagyobb lenne, ami arra utal, hogy a hátsó utasoknak az eddigieknél is több
hely jut majd. Hátul a jelenlegihez nagyon hasonló fekvő elrendezésű hátsó
lámpatesteket alakítottak ki, amelyekben minden bizonnyal LED-ek világítanak
majd.
Az immár harmadik generációjába lépő új i30 motorkínálata
nagy részét a mostanitól örökli majd meg, de várhatóan itt is megjelenik az
i20-ban és a jelenlegi i30-al rokon Kia cee’dben is megjelent 1,0 literes T-GDI
benzinmotor, míg a dízelmotorok jelentős módosításokkal kerülnek majd át az új
generációba. Ezenkívül jövőre érkezik az i30 N, amelyről a nürburgringi 24 órásversenyen tartóssága mellett az is kiderült, hogy egy több mint 260 lóerős kétliteres
T-GDI erőforrással rendelkezik majd. Később pedig akár az i30 is megkaphatja az
Ioniq hibrid hajtásláncát.
Hivatalos forrásból ugyan még nem erősítették meg, de az i30
új generációja várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon tartja majd
világpremierjét, amely után a gyártás 2017 első hónapjaiban kezdődhet meg a
Hyundai csehországi üzemében.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!