A Hyundai közreműködésével létrejött a Hidrogén Tanács
Az év elején megtartott Davosi Világgazdasági Fórumon több autógyártó és más szervezetek részvételével megalakult a Hidrogén Tanács, amelyhez az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén élenjáró Hyundai is csatlakozott.
A Hyundai Motor bejelentette, hogy csatlakozott ahhoz a legújabb globális kezdeményezéshez, amelynek célja az üzemanyagcellás járművek fejlesztésének és forgalomba hozásának elősegítése és ezzel a globális felmelegedés egyik kiváltó okának tartott fosszilis üzemanyaggal működő járművek alternatíváját megteremtése. A Hidrogén Tanács a svájci Davosban, a Világgazdasági Fórummal egy időben alakult meg, amelyben 13 vezető autógyártó és energiaipari cég vesz részt.
A Toyota és az Air Liquide elnöksége alatt a tanács legfontosabb célkitűzése, hogy elérjék a 2015-ös Párizsi klímaváltozási egyezményben foglaltakat és a globális felmelegedést mérsékeljék. A tanácsban olyan résztvevők kaptak helyet, mint az Alstom, a BMW csoport, a Daimler, az ENGIE, a Honda, a Kawasaki, a Shell, a Linde csoport és a Total.
"Elhatároztuk, hogy megteremtjük és biztosítjuk a hidrogén társadalom alapjait, miközben együttműködésre törekszünk más területen működő vállalatokkal, mivel az autógyártók önállóan nem tudják megoldani az üzemanyagcellás autók forgalmazását" - mondta beszédében Yang Whool-Cheol, a Hyundai Motor alelnöke. "Két évtizeddel azután, hogy az 1990-es években a következő generációs erőforrásainkat keresve elkezdtük üzemanyagcellás technológiánk fejlesztését, hamarosan megkezdjük az üzemanyagcellás modellünk forgalmazását." - tette hozzá, majd a koreai kormányzat azon erőfeszítéseiről beszélt, amelyekkel a Hyundai és más koreai vállalatok közreműködésével az üzemanyagcellás autókat igyekeznek népszerűsíteni az országban.
Yang szerint Dél-Korea 2030-ra éves termelésének csaknem tizedét, azaz mintegy 630 ezer üzemanyagcellás autót szeretne előállítani, amelyekhez addig összesen 520 hidrogén töltőállomás építését tervezi. A Hyundai mindenek előtt egy vadonatúj üzemanyagcellás modell gyártását kezdi meg a 2018 februárjában Koreában megrendezendő Téli Olimpiához igazodva.
A Hidrogén Tanács megbízásából készített "Hogyan alakítja az energiaátmenetet a hidrogén?" tanulmány tovább részletezi mindazt, amit a hidrogén szélesebb körű felhasználásával elérhetünk, felépíti azt a jövőképet, amelyet a Tanács szeretne elérni és meghatározza azokat a kulcsfontosságú lépéseket, amelyeket a döntéshozóknak meg kell tennie ehhez.
A Hyundai Motor 2013-ban kezdte meg a Tucson/ix35 Fuel Cell modelljének sorozatgyártását. A környezetbarát autó magas ára és a hidrogén-infrastruktúra hiányosságai miatt nem tudott sikeressé válni Dél-Koreában, így csupán 78 ilyen járművet sikerült értékesíteni önkormányzatok és állami vállalatok számára.
Forrás: yonhapnews.co.kr