A Hyundai Motorsport újabb lehetőséget hagyott ki Svédországban


A Hyundai Motorsport színeiben versenyző Dani Sordo negyedik helyezése lett a csapat legjobb eredménye, miután Neuville addigi elsőségét egy szombati kicsúszás teljesen lenullázta.

A Svéd-rali Super Special szakasza elvileg a ralizás méltó ünneplésére szolgál, ám a Hyundai Motorsport számára ez a szakasz igen balszerencsésre sikeredett. Neuville a szombat reggeli egészséges 28 másodperces vezető helyét addigra nemcsak megtartotta, de 43 másodpercre sikerült növelnie, ráadásul közben egy szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettek. A Super Specialon aztán azonban a Monte-Carlo ralihoz hasonlóan itt is egy apró hiba elég volt ahhoz hogy Neuville kicsússzon, a sérülés pedig éppen elég volt arra, hogy a csapat győzelmi reményei elszálljanak.    


A csapatok így a kihagyott lehetőséget maguk mögött hagyva kezdte meg az utolsó napot azért, hogy legalább valami eredményt fel tudjanak mutatni ezen a hétvégén. Ez a sikeres Power Stage szakaszon elért eredmények fényében meg is történt, így a Hyundai Motorsport értékes pontokkal távozhatott Svédországból.   


Hayden Paddon és navigátora a pénteki és szombati technikai nehézségeket követően a vasárnapot is arra használta fel, hogy minél jobban megismerjék a Hyundai i20 Coupe WRC modell kezelhetőségét ezen nehéz terepviszonyok között, ám nem tudták fejleszteni ritmusukat. A vasárnapi három utolsó szakaszon a legjobb ötben végeztek, ami a fejlődés jele mellett néhány Power Stage pontot is jelentett számukra.  


"Ez sem volt egyszerű versenyhétvége számunkra, de a célba érkezés felszabadított a nyomás alól" - mondta Paddon. "A dolgok egyszerűen nem működtek 100 százalékosan, de vasárnap néhány új trükköt is kipróbáltunk és voltak olyanok, amelyekből tanulunk a jövőre nézve. Kicsit jobban megnyomtuk a Power Stage szakaszon  és a hetedik helyezésért járó néhány pont lendületet ad a bajnokságunkhoz. nagyon pozitívan állok az autóhoz és az irányhoz, amely felé tartunk.". 


Neuville a szombati kiesést követően elsősorban Power Stage szakaszra koncentrált. A nyitó szakaszokon vigyázott a gumikra azért, hogy a maximumot nyújthassa a Power Stage-en  Ott előbb ugyan a leggyorsabb időt autózták, ám később ezt a mostani világbajnok Ogier és a rali későbbi győztese, Latvala is felülmúlta, így a belga párosnak meg kellett elégednie három értékes ponttal. 


"Az utolsó szakaszra beleadtunk mindent, de 5 pont helyett meg kellett elégednünk hárommal" - mondta Neuville. "Nagyon szoros verseny volt, ahol mindössze másfél másodperc választotta el az első három helyezettet.A végeredmény persze rendkívül lehangoló. Nagyon csalódott vagyok az egész csapat nevében is azért, hogy egy kis vezetési hiba miatt újra elvesztettük vezető helyünket. Ez a hiba hatalmas következménnyel bír a bajnokságra nézve. Biztos vagyok benne, hogy a ralihoz való hozzáállásunk a szerencsétlen eseményig helyes volt, ennek ellenére a lehetőségeink tisztán látszottak és muszáj optimistán továbblépnünk."   


Dani Sordo viszont egyenletes teljesítményével immár az idényben másodszor ért el negyedik helyezést. Ugyan nem sikerült bónuszpontokat szerezniük, de csak épphogy csúsztak le róla.ennek ellenére sikerült növelniük előnyüket az ötödikként végzett Craig Breen előtt. Az összegyűjtött 12 pontjával Sordo jelenleg a 25 versenyző között a negyedik helyen áll a pilóták világbajnokságában. 


"Nagyon élveztem ezt a versenyt" - mondta Sordo. "Tudtuk, az a célunk, hogy megőrizzük a negyedik helyezésünket és értékes pontokat szerezzünk. Óvatosan mentünk,voltak trükkös szakaszok, ezért figyelnünk kellett, hogy ne kövessünk el semmilyen hibát."


Ez nyilvánvalóan nem az a 2017-es szezonnyitány, amire a Hyundai Motorsport számított, de a Hyundai i20 Coupe WRC megmutatta, mire képes. Svédországban hat szakaszgyőzelem adódik a Monte-Carlóban megszerzett hét szakaszgyőzelemhez, amelyek megmutatják, hogy a csapat versenyképesebb, mint valaha bármikor még akkor is, ha a végeredmény eddig nem épp ezt tükrözi. 


"Biztos vagyok benne, hogy a két első versenyre visszagondolva úgy fogunk tekinteni rájuk, mint amelyek tovább építették a csapatot" - mondta Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. "Nincs olyan, ami garantálná a végeredményt, így kétszer olyan keményen kell dolgoznunk azért, hogy megmutathassuk, mire vagyunk képesek. Olyan csapataink vannak, amelyek megmutatták, képesek harcolni a szakaszgyőzelmekért, olyan Hyundai i20 Coupe WRC autóink, amelyek a WRC eseményeken is bemutatták potenciáljukat és van küzdőszellem,, hogy sikereket érjünk el. A kirakós elemei tehát megvannak, csak a szerencsénknek kell megfordulnia - reméljük, ez Mexikóban meg is történik. A teljes Hyundai Motorsport nevében szeretnénk gratulálni a Toyotának a hétvégi történelmi jelentőségű győzelméhez. Ha két versenyt követően valami világos, hogy a WRC remek egészségnek örvend és rengeteg izgalmat kínál. Ezt a pozitívumot visszük tovább magunkkal Svédországból."

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei