Genfben érkezhet a Hyundai új üzemanyagcellás autója?


A Hyundai Motor nemrég bejelentette, hogy 2018-tól vadonatúj üzemanyagcellás modellt készít,amelynek bemutatójára akár már az idei Genfi Autószalonon is sor kerülhet.

A Hyundai Motor alelnöke, Eui-sun Chung még a január elején megrendezett Las Vegasi Szórakoztatóelektronikai Szakkiállításon, a CES-en jelentette be, hogy a vállalat jövőre egy vadonatúj üzemanyagcellás modellt kíván bevezetni. Chung azt is megerősítette, hogy az új modell a jelenlegihez hasonlóan szintén egy hobbiterepjáró lesz, viszont a mostani, meglévő padlóvázra épített konstrukció helyett az új generációt egy önálló, kifejezetten üzemanyagcellás modell számára fejlesztett padlóvázra építik fel és ezzel egyedi formát is kap. Az új modell a mostaninál könnyebb,viszont jelentősen olcsóbb és hosszabb hatótávú lesz.


"Célunk szerint olcsóbb, tartósabb,megbízhatóbb és hatékonyabb rendszert kívánunk kifejleszteni. Teljesen új lesz a padlólemez, különleges lesz a formaterv és könnyű lesz összeszerelni" - mondta  Tae Won Lim,a Hyundai fejlesztőközpontjának egyik vezetője, aki utalt arra is, hogy az új modell valamilyen formában már az idei Genfi Autószalonon is megjelenik majd. 

"Az új generáció fejlesztését még a régi alapokon kezdtük meg, de a tapasztalatink alapján az üzemanyagcella előnyeinek maximális kihasználása érdekében szükségünk lett egy új padlólemezre" - magyarázza Lim a döntés hátterét. "Minden erőfeszítést megteszünk azért, hogy csökkentsük az anyagköltségeket, ami a fejlesztés legfontosabb célkitűzése." - mondta, hozzátéve,hogy abban is biztos, hogy az új modell a jelenleginél sokkal nagyobb hatótávra lesz képes. 


"Nincs még hivatalos adatunk erről, de a mostani változat nagyjából 480 kilométer megtételére képes. A következő változat ennél sokkal többre lesz képes." Bennfentesek tudni vélik, hogy az új modellhatótávja akár a 650 kilométert is el tudja majd érni.   

"A nagyobb távolságok eléréséhez könnyebb anyagokat kell felhasználnunk,vagy kisebb autót választanunk. Viszont az üzemanyagcellás technológiával nincs már hatótáv-félelem. Üzemanyagcellával nagyobb autót tudunk építeni" - teszi hozzá Lim.  


Az új modellben az új generációs üzemanyagcellás technológia mellett minden bizonnyal felhasználásra kerülnek a Hyundai legújabb vezetéstámogató rendszerei is, amelyekkel együtt az autó ma már olyan konkurensekkel nézhet szembe, mint a Toyota Mirai vagy a Honda Clarity. 

És annak ellenére, hogy a tisztán elektromos meghajtású járművek egyre nagyobb térnyerésével az üzemanyagcellás technológia életképességéről továbbra is éles viták folynak, Lim szerint a Hyundai minden energiájával támogatja annak fejlesztését. "Az üzemanyagcellás rendszer az első gyermeket jelenti a Hyundai számára. Ez egy nagyon jól átgondolt technológia és éppen emiatt teszünk bele minden erőfeszítésünket és szeretetünket az üzemanyagcellás járműveinkbe."

Forrás: autoexpress.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését