Teljessé vált a Hyundai Ioniq modellcsaládja


A Hyundai Motor hétfőn ünnepélyes keretek között bemutatta az Ioniq konnektorról is tölthető hibridváltozatát, amellyel a márka immár tényleg háromféle környezetbarát hajtásláncot kínál egyetlen karosszériában.   

A Hyundai Motor tavaly év elején elsőként az Ioniq hibridváltozatát mutatta be, amelyet 2016 tavaszán követett a teljesen elektromos változat premierje. Ugyan Genfbe már a teljes kínálatot elhozták, a harmadik változat, a konnektorról tölthető hibrid (PHEV) szériaváltozatának megjelenésére egészen mostanáig kellett várni. 


"A ma bemutatkozó Ioniq PHEV modellel a Hyundai Motor teljessé tette környezetbarát modellkínálatát" - mondta a bemutatón Kwan-guk Lee, a Hyundai Motor alelnöke, majd hozzátette: "A PHEV azoknak kínál ideális megoldást, akik nem szeretnének elektromos autójukkal az út szélén maradni." A képviselő azt is elárulta, hogy a vállalat környezetbarát kínálatát 2020-ig 5 hibrid, 4 plug-in hibrid, 4 elektromos és 1 üzemanyagcellás modellel 14 tagúvá kívánja bővíteni.    

A PHEV kivitel külseje teljes mértékben megegyezik az eddig már megismert hagyományos hibriddel, ugyanaz az áramvonalas cseppforma és kiegészítő megoldások jellemzik, mint eddig, mindössze a bal első sárvédőn található töltőfedél utal a feltölthető változatra. Belül szintén teljesen ugyanaz az utastér várja az utasokat az Ioniq PHEV, így ugyanazokat a modern és előremutató biztonsági és kényelmi felszereléseket tartalmazza az autó, amelyeket már korábban megismertünk. 


A Hyundai Ioniq PHEV hajtáslánca csak részben nem számít újdonságnak, hiszen ezen változatot is egy 1,6 literes közvetlen befecskendezéses 105 lóerős benzinmotor mozgatja, azonban a hagyományos hibrid 43,5 lóerős villanymotorját egy erősebb, 60,5 lóerős váltotta fel. Emellett újdonság még, hogy az eredeti 1,56 kWh-s akkumulátorokat egy 8,9 kWh-s egységre cserélték, így a PHEV kivitel ideális esetben akár 46 kilométert is meg tud tenni villanymotorjának használatával. Ezzel pedig az autó teljes hatótávja eléri a 900 kilométert, átlagfogyasztása pedig mindössze 4,9 liter benzinre adódik 100 kilométeren, míg az akku 1 kWh-ból 5,5 km-re elegendő energiát ad az autónak. 


Az új Hyundai Ioniq PHEV felszereltségtől függően 32,3 millió és 34,1 millió won (kb. 8,3 és 8,8 mFt) közötti listaáron kerül forgalomba Dél-Koreában, vagyis több mint 40 százalékkal drágább, mint a tavaly 22,9 millió wonos (kb. 5,5 mFt) alapáron bemutatott hibrid. Koreában ráadásul a környezetbarát járművekre járó 5 millió wonos (kb. 1,3 mFt) kormányzati támogatással az Ioniq PHEV az egyetlen olyan konnektoros hibrid, amelynek ára így 30 millió won (kb. 7,7 mFt) alá kerül. 

Forrás: yonhapnews.co.krkoreatimes.co.krtheinvestor.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei