Megérkezett a Hyundai Solaris második generációja


Oroszországban bemutatták a Hyundai Solaris új nemzedékét, amely elődjéhez hasonlóan a Kínában már gyártásban lévő új generációs Verna modellre épül. 

A Hyundai Motor orosz képviselete a moszkvai Hyundai Motorstúdióban ünnepélyes keretek között leleplezték a Solaris, az orosz autópiac legnépszerűbb modelljének új generációját. A most bemutatott újdonság a Hyundai szentpétervári összeszerelő üzemében 2011 óta készülő elődöt váltja és minden jel szerint az új Solaris is arra a Kínában már kapható Verna modellre épül, amely tavaly szeptemberben, a Csengdu Autoszalonon mutatkozott be. Ennek ellenére azért számos ponton változtattak a tervezők az új Solaris megjelenésén és technikáján is. 


A méret és az alapforma persze maradt ugyanaz: modern, a Hyundai mostani visszafogottabb, de jellegzetes formanyelvéhez illeszkedő külső, amelyben a kínai változatoktól eltérően már megjelenik a hatszögletű hűtőmaszk kaszkád, azaz ívelt változata is. Ezzel együtt módosult az első lökhárító, amelyben kerek ködlámpák világítanak, felettük a fényszórók alsó részére pedig hosszú LED menetfénycsík került. 


Az új limuzin 4 405 milliméteres hosszával és 1 729 milliméteres szélességével 3 centivel hosszabb és szélesebb, mint az előző generáció, tengelytávja pedig ugyancsak 3 centivel 2 600 milliméteresre nyúlt. A csomagtér mérete 480 liter. Ahogyan a Hyundai más újonnan bevezetett modelljeinél, a Solarisnál is jóval nagyobb arányban, 52 százalékban nagy szakítószilárdságú acélt használtak fel. 


A motorkínálaton azonban nem változtatott a Hyundai, így az új Solaris továbbra is hagyományos benzines erőforrásokkal kerül piacra. Az alapot az 1,4 literes jelenti, amelynek teljesítményét a korábbi 107-ről adózási szempontok miatt 100 lóerőre csökkentették, 135 Nm maximális nyomatékát viszont már 4 000-es fordulaton leadja. A nagyobb 1,6 literes motor teljesítménye továbbra is 123 lóerő, amelyhez a kisebbik erőforrással ellentétben már hátsó tárcsafékek is járnak. A szériában járó hatfokozatú váltó helyett mindkét motorhoz rendelhető hatfokozatú hagyományos automata is.  


Az alap Solaris két első légzsákkal, menetstabilizáló rendszerrel, első elektromos ablakemelőkkel, négyhangszórós rádióval, keréknyomás-ellenőrzővel és az orosz ERA-GLONASS segélyhívó rendszerrel kerül a szalonokba, míg magasabb felszereltségi szinteken ezeket oldallégzsákok, automatikus klímaberendezés, navigációval rendelkező multimédiás rendszer, kulcsnélküli rendszer, tolatókamera, fűtött első ülések, szélvédő és kormánykerék egészíthetik ki. 


Az új Hyundai Solaris árlistáját várhatóan csak február végén hozzák nyilvánosságra. Az autó továbbra is ugyanabban a szentpétervári gyártóüzemben készül majd, amelynek futószalagján a Solariséval azonos padlólemezre épülő Kia Rio és annak új generációja is készül majd. 


Forrás: auto.vesti.ru, autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését