Elkészült a Hyundai i30 Fastback változata


A Hyundai i30 harmadik generációjából egy eddig soha nem gyártott ferdehátú változat is készül, amelynek egy tesztpéldányát a vállalat hazájában, Dél-Koreában sikerült lencsevégre kapni.  

A Hyundai Motor már a vadonatúj, harmadik generációs i30 világpremierjén, a Párizsi Autószalonon bejelentette, hogy a vállalat összesen háromféle karosszériával kívánja gyártani a vadonatúj kompaktot. Az ötajtós változat után hamarosan, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a hagyományos kombi, az év végén pedig érkezik a ferdehátú, amelyet Fastbacknek neveztek el. 


Ez utóbbinak egy erősen álcázott tesztpéldányát nemrégiben sikerült Dél-Koreában körbefotózni. Az autó hovatartozásaként a prototípus takarásából kihajtották a Hyundai emblémát a hűtőmaszkon, amely mellett sok más elem is a már megismert i30 modellt idézi. Az itt is megjelenő szigorú tekintetű fényszórókban megvan a tompított és a fényszóró kidolgozott burkolata, míg a hűtőmaszk takarásán két nagy lyukat is találni, amelyek valószínűleg valamilyen érzékelő miatt kerültek kivágásra. Alattuk, a lökhárítón az i30-hoz hasonló LED nappali menetfények jelennek meg, mindössze annyi különbséggel, hogy itt a fényfüzér jobban meg van döntve.  


A hátsó rész azonban teljesen újszerű, amelyet egy nagy hátsó ajtó és azon egy hatalmas üveg uralja, a tetőn pedig jól kivehető a panoráma üvegtető is. A hátsó lámpatestek ugyanabban a stílusban készültek, amelyben a már megismert i30 kompakton láthattuk, alatta pedig egyetlen kipufogó kandikál ki. A belső térről sajnos nincsenek fotók, de várhatóan a már megjelent i30-hoz képest ott sem fogunk sok újdonságot találni.


Mivel a Fastback az i30 egyik változataként jelenik meg, így a motorkínálat is teljesen azonos lesz. Benzinesek közül az egyliteres és 1,4 literes T-GDI turbómotorok közül lehet választani, míg a dízelt kedvelők a háromféle teljesítményszinten elérhető 1,6-os CRDi változatok között válogathatnak és ezekhez hatfokozatú manuális, vagy hétfokozatú duplakuplungos robotizált váltókat párosíthatnak. 


Azt még egyelőre nem lehet tudni, pontosan mikor mutatják be a Hyundai i30 Fastback változatát, ám jó eséllyel az őszi Frankfurti autószalonon már álca nélkül is láthatjuk majd az autót. Az i30 Fastback a többi i30-al közösen a Hyundai csehországi üzemében készül majd, ám valószínűleg csak ott, hiszen a kompakt ötajtós kategória Koreában kevésbé népszerű résmodellnek számít.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!






Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését