Akár 275 lóerős is lehet a Hyundai i30N


Kiszivárgott néhány adat és fénykép a Hyundai készülő N sportmárkájának első modelljéről, amelyek alapján az i30N méltó ellenfele lehet a neves konkurenseinek. 

A Hyundai nemrég egy termékbemutatót tartott a vállalat koreai központjában, ahol az i30 mellett annak sportváltozatáról is szó esett. Az N sportmárka első modelljeként régen várt i30N az új generációs i30-ra épül és kétféle teljesítményszinttel, önzáró differenciálművel és egyelőre kizárólag kézi váltóval kerül majd a kereskedőkhöz. A valamikor 2017 közepén bemutatkozó i30N ezekkel a képességeivel a Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST és Peugeot 308 GTI méltó ellenfelévé válhat.


Az alap Hyundai i30N modellt a vállalat 2,0 literes, turbófeltöltéses és négyhengeres T-GDI benzinmotorjának 245 lóerős változata mozgatja, amelyhez hatfokozatú manuális váltót társítanak majd. Szériában jár hozzá az elektronikusan kapcsolódó önzáró differenciálzár is, amelynek segítségével könnyebben lehet a motor teljesítményét az útra vinni. Ehhez további segítséget nyújt az N specifikus 19 colos könnyűfém felnikre húzott Pirelli P-Zero abroncsok is.    


A versenyzésre inkább alkalmas, nagyobb teljesítményű i30 N úgynevezett Power Package csomagot kap, amelynek részeként a kétliteres turbómotor teljesítményét 275 lóerősre emelik és ugyanazt a váltót, önzáró differenciált és abroncsokat viseli. Mindkét változat változó kipufogóvezérlést kap annak érdekében, hogy a teljesítményhez igazodó hanghatás is megfelelő legyen. A hatfokozatú manuális váltó mellé pedig 2019-ben érkezik egy vadonatúj fejlesztésű nyolcfokozatú duplakuplungos automata is, amely extraként lesz rendelhető, 


A műszaki paraméterekhez igazodva az i30N mind külsőleg, mind az utastérben némileg eltér az i30 nemrég bemutatott hagyományos változataitól. Kívül a sportosabbra rajzolt, agresszívabb első-hátsó lökhárító és hűtőmaszk, hátul a diffúzor és sportos oldalszoknyák különböztetik meg az N változatot. Belül az N verzióban nagyobb oldaltartású sportülések és vékony küllős, a vezetési üzemmódot is innen kapcsolható sportkormány kap helyet, amely mellett a műszeregység is sportos kinézetet kap,. Itt a váltásra figyelmeztető jelzés és a fordulatszámmérő változó piros sávja jelent újdonságot. 


A dél-koreai márka első valódi sportmodelljét Németország leghíresebb versenypályáján, a Nürburgringen lévő saját fejlesztő központjában hozta létre és intenzíven tesztelte azért, hogy az ugyanolyan hangolást kapjon, mint a népszerű konkurensek. 

Az i30N gyártása előreláthatólag idén decemberben indul a Hyundai Csehországban található összeszerelő üzemében, így az első példányok valamikor 2018 elején érkezhetnek meg a márkakereskedésekhez.

Forrás: drive.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését