Megérkezett a Hyundai i30 kombiváltozata
A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta az első fényképeket és
adatokat a harmadik generációs i30 családi változatáról, amelynek elegáns
formájához a kategória egyik legnagyobb méretű csomagterét illesztették.
A Hyundai Motor a Genfi Autószalonon mutatja be a
nagyközönségnek az új i30 kompakt modelljének kombiváltozatát. Az i30 család
legújabb tagja megtartotta a már megismert ötajtós időtlen formatervét,
amelyhez a karosszéria megnyújtásával eleganciát és sokoldalúságot adtak hozzá.
Az új Hyundai i30 wagon a C oszlopig minden tekintetben
megegyezik az eddig ismert ötajtós változattal, onnan azonban egy nagyobb,
dinamikusan megrajzolt harmadik oldalüveggel és tetősíneket kapott ereszkedő
tetőlemez meghosszabbításával kupészerűen rajzolták meg az i30 wagon hátsóját. A
csomagtér ajtóján megtartották ugyanazt a fekete betétet, amely már az ötajtóson
is megjelent, alatta pedig a lámpák is nagyon hasonlóak, bár mintha az
oldallemezek irányába egy kicsit nagyobbak, a betétek pedig egy kissé eltérő
mintázatúak lennének. A raktérnyílás alja lejjebb került, ezzel pedig a rendszámtartó
is felköltözött a lökhárítóról az ajtóra.
Az i30 Wagon hátul 245 milliméterrel nyúlik túl az
ötajtóson, így az autó teljes hossza 4 585 milliméter, miközben magassága tetőléccel
2 centiméterrel 1 475 milliméterre nyúlik, miközben 1 795 milliméteres
szélessége és 2 650 milliméteres tengelytávja nem változott. Bent az
utastérben nem történt lényeges változás, a második üléssor mögött azonban az
ötajtós 395 literes csomagtere helyett a Wagon tulajdonosa már 602 literes
csomagtérrel gazdálkodhat, ami a hátsó ülések ledöntésével 1 650 literesre
bővíthető.
Az új Hyundai i30 Wagon is megkapja mindazt a biztonsági és
kényelmi arzenált, amelyet eddig megismerhettünk, így a 6 légzsák,
menetstabilizáló rendszer mellé jár az automatikus vészfékező rendszer,
távolságtartó sebességszabályzó, fáradtságfigyelő rendszer, automata távolsági
fényszóróvezérlés, aktív sávtartó rendszer, stb. A kényelemről pedig többek
között fűthető-szellőztethető ülések, kormányfűtés és akár 8 colos
érintőképernyős navigációs rendszer gondoskodhat.
A Hyundai i30 Wagon motorkínálatát is megismerhettük már az
ötajtós kapcsán, így a benzinesek között az1,4 literes szívóbenzines
belépőmodellen túl az 1,0 és az 1,4 literes, 120 illetve 140 lóerős T-GDI
turbómotorok közül választhatunk, a dízeleket kedvelők pedig az 1,6 literes
CRDi motor háromféle (90, 110 és 136 LE) teljesítményszintű változatai között találhatják
meg a nekik megfelelő erőforrást.
A genfi bemutatót követően az új Hyundai i30 Wagon gyártása várhatóan
nyár elejéig megkezdődik a koreai vállalat csehországi üzemében.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!