Megérkezett a Hyundai i30 kombiváltozata


A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta az első fényképeket és adatokat a harmadik generációs i30 családi változatáról, amelynek elegáns formájához a kategória egyik legnagyobb méretű csomagterét illesztették.

A Hyundai Motor a Genfi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek az új i30 kompakt modelljének kombiváltozatát. Az i30 család legújabb tagja megtartotta a már megismert ötajtós időtlen formatervét, amelyhez a karosszéria megnyújtásával eleganciát és sokoldalúságot adtak hozzá.


Az új Hyundai i30 wagon a C oszlopig minden tekintetben megegyezik az eddig ismert ötajtós változattal, onnan azonban egy nagyobb, dinamikusan megrajzolt harmadik oldalüveggel és tetősíneket kapott ereszkedő tetőlemez meghosszabbításával kupészerűen rajzolták meg az i30 wagon hátsóját. A csomagtér ajtóján megtartották ugyanazt a fekete betétet, amely már az ötajtóson is megjelent, alatta pedig a lámpák is nagyon hasonlóak, bár mintha az oldallemezek irányába egy kicsit nagyobbak, a betétek pedig egy kissé eltérő mintázatúak lennének. A raktérnyílás alja lejjebb került, ezzel pedig a rendszámtartó is felköltözött a lökhárítóról az ajtóra.


Az i30 Wagon hátul 245 milliméterrel nyúlik túl az ötajtóson, így az autó teljes hossza 4 585 milliméter, miközben magassága tetőléccel 2 centiméterrel 1 475 milliméterre nyúlik, miközben 1 795 milliméteres szélessége és 2 650 milliméteres tengelytávja nem változott. Bent az utastérben nem történt lényeges változás, a második üléssor mögött azonban az ötajtós 395 literes csomagtere helyett a Wagon tulajdonosa már 602 literes csomagtérrel gazdálkodhat, ami a hátsó ülések ledöntésével 1 650 literesre bővíthető.    


Az új Hyundai i30 Wagon is megkapja mindazt a biztonsági és kényelmi arzenált, amelyet eddig megismerhettünk, így a 6 légzsák, menetstabilizáló rendszer mellé jár az automatikus vészfékező rendszer, távolságtartó sebességszabályzó, fáradtságfigyelő rendszer, automata távolsági fényszóróvezérlés, aktív sávtartó rendszer, stb. A kényelemről pedig többek között fűthető-szellőztethető ülések, kormányfűtés és akár 8 colos érintőképernyős navigációs rendszer gondoskodhat.


A Hyundai i30 Wagon motorkínálatát is megismerhettük már az ötajtós kapcsán, így a benzinesek között az1,4 literes szívóbenzines belépőmodellen túl az 1,0 és az 1,4 literes, 120 illetve 140 lóerős T-GDI turbómotorok közül választhatunk, a dízeleket kedvelők pedig az 1,6 literes CRDi motor háromféle (90, 110 és 136 LE) teljesítményszintű változatai között találhatják meg a nekik megfelelő erőforrást.


A genfi bemutatót követően az új Hyundai i30 Wagon gyártása várhatóan nyár elejéig megkezdődik a koreai vállalat csehországi üzemében.


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését