Bemutatták a Hyundai i30 amerikai változatát
A Hyundai az idei Chicagói Autószalonon bemutatta a harmadik
generációs i30 amerikai változatát, amelyet már turbós benzinmotorral, továbbra
is Elantra GT néven forgalmaznak majd.
Néhány napja a Hyundai Motor America egyik illetékese a
Chicagói Autószalonra egy vadonatúj modell bemutatását ígérte és valóban, csütörtökön
az Elantra GT néven árusított i30 vadonatúj generációját leplezték le. A
négyajtós Elantra limuzinnál jóval praktikusabb és egyben sportosabb
megjelenésű ötajtós változat idén nyártól lesz kapható Amerikában.
„Az új Elantra GT a 2018-as modellévben még többet nyújt
Észak-Amerikának” – mondta Scott Margason, a Hyundai Motor America
terméktervezési igazgatója. „Még több tér és felszerelés belül, még több
európai hangulat kívül. És még több lehetőség a motorháztető alatt. Külünösen
izgatottan mutatom be Önöknek az Elantra GT-t, egy valódi forró ferdehátút!”
Az új Elantra GT megjelenésében szinte teljesen
megegyezik a tavaly ősszel Párizsban bemutatott i30 modellel, így az európai
hatás teljesen egyértelmű. A jelentősebb formai elemek közé tartozik az az él,
amely az első sárvédőtől egészen a hátsó lámpákig fut hátra, valamint szokatlan
a hátsó rész konvex-konkáv formája is. A nagy szakítószilárdságú acélok
használatának köszönhetően a Hyundai szerint az új Elantra GT nyers
karosszériája elődjénél 28 kilóval könnyebb, mégis 22 százalékkal merevebb.
Az amerikai sajtóanyag szerint a Hyundai új kompaktja
hatalmas belső térrel rendelkezik, amelyhez öt személy mellett 705, lehajtott
ülésekkel pedig 1 560 literes csomagtér is tartozik, nyilván a tetőig
pakolva. Ez a Hyundai szerin jóval több, mint az Elantra GT kategóriájába
tartozó konkurens, beleértve a Volkswagen Golf, Mazda3, vagy Chevrolet Cruze
hasonló adatát is.
Az Elantra GT alapváltozatát egy 2,0 literes négyhengeres
szívómotor mozgatja, amelynek teljesítménye 162 lóerő, maximális nyomatéka
pedig eléri a 203 Nm-t és amelyhez egy hatfokozatú kézi váltót, vagy automatát
lehet rendelni. A modellváltással együtt megjelent az Elantra GT Sport változat
is, amelyben egy 1,6 literes T-GDI turbómotor dolgozik 201 lóerővel és 265 Nm
nyomatékkal. Utóbbihoz a kézi váltó mellett már hétfokozatú, duplakuplungos
robotizált váltó is kérhető. A GT Sport az alap 17-esnél nagyobb, 18 colos
felniket, mögöttük nagyobb féktárcsákat és független hátsó kerékfelfüggesztést
is kapott, szemben az alapváltozatok torziós megoldásával.
Az Elantra GT belül is megmaradt i30, így a kezelés egyszerű
és logikus. Megmaradt az európai változatban is megjelent hatalmas 8 colos
kijelzővel ellátott multimédiás rendszer is, amely a tengerentúlon szériában
jár az autóhoz. Az utólagosan, tabletszerűen kiugró elhelyezkedésű egységben a
navigáción túl többek között természetesen megtalálható az Apple CarPlay s az
Android Auto alkalmazás is.
Az amerikai kivitelben is megjelentek az olyan
felszereltségek, mint a LED fényszórók, kétzónás automata klímaberendezés.,
vezeték nélküli telefontöltés és a Hyundai legújabb Blue Link rendszere. Ezek
mellett az aktív biztonságot automatikus vészfékrendszer, adaptív
sebességtartó, holttérfigyelő rendszer és sávtartó rendszer képviseli az
autóban.
A Hyundai egyelőre nem árulta el, mennyibe fog kerülni
Amerikában az Elantra GT, ahogyan egyelőre az autó fogyasztási értékeit is
titokban tartják. A forgalmazás nyáron indul, addig pedig a hiányzó adatok is
meglesznek.
Forrás: motor1.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!