Bemutatták a Hyundai i30 amerikai változatát


A Hyundai az idei Chicagói Autószalonon bemutatta a harmadik generációs i30 amerikai változatát, amelyet már turbós benzinmotorral, továbbra is Elantra GT néven forgalmaznak majd.   

Néhány napja a Hyundai Motor America egyik illetékese a Chicagói Autószalonra egy vadonatúj modell bemutatását ígérte és valóban, csütörtökön az Elantra GT néven árusított i30 vadonatúj generációját leplezték le. A négyajtós Elantra limuzinnál jóval praktikusabb és egyben sportosabb megjelenésű ötajtós változat idén nyártól lesz kapható Amerikában.


„Az új Elantra GT a 2018-as modellévben még többet nyújt Észak-Amerikának” – mondta Scott Margason, a Hyundai Motor America terméktervezési igazgatója. „Még több tér és felszerelés belül, még több európai hangulat kívül. És még több lehetőség a motorháztető alatt. Külünösen izgatottan mutatom be Önöknek az Elantra GT-t, egy valódi forró ferdehátút!”   


Az új Elantra GT megjelenésében szinte teljesen megegyezik a tavaly ősszel Párizsban bemutatott i30 modellel, így az európai hatás teljesen egyértelmű. A jelentősebb formai elemek közé tartozik az az él, amely az első sárvédőtől egészen a hátsó lámpákig fut hátra, valamint szokatlan a hátsó rész konvex-konkáv formája is. A nagy szakítószilárdságú acélok használatának köszönhetően a Hyundai szerint az új Elantra GT nyers karosszériája elődjénél 28 kilóval könnyebb, mégis 22 százalékkal merevebb.  


Az amerikai sajtóanyag szerint a Hyundai új kompaktja hatalmas belső térrel rendelkezik, amelyhez öt személy mellett 705, lehajtott ülésekkel pedig 1 560 literes csomagtér is tartozik, nyilván a tetőig pakolva. Ez a Hyundai szerin jóval több, mint az Elantra GT kategóriájába tartozó konkurens, beleértve a Volkswagen Golf, Mazda3, vagy Chevrolet Cruze hasonló adatát is.  


Az Elantra GT alapváltozatát egy 2,0 literes négyhengeres szívómotor mozgatja, amelynek teljesítménye 162 lóerő, maximális nyomatéka pedig eléri a 203 Nm-t és amelyhez egy hatfokozatú kézi váltót, vagy automatát lehet rendelni. A modellváltással együtt megjelent az Elantra GT Sport változat is, amelyben egy 1,6 literes T-GDI turbómotor dolgozik 201 lóerővel és 265 Nm nyomatékkal. Utóbbihoz a kézi váltó mellett már hétfokozatú, duplakuplungos robotizált váltó is kérhető. A GT Sport az alap 17-esnél nagyobb, 18 colos felniket, mögöttük nagyobb féktárcsákat és független hátsó kerékfelfüggesztést is kapott, szemben az alapváltozatok torziós megoldásával.


Az Elantra GT belül is megmaradt i30, így a kezelés egyszerű és logikus. Megmaradt az európai változatban is megjelent hatalmas 8 colos kijelzővel ellátott multimédiás rendszer is, amely a tengerentúlon szériában jár az autóhoz. Az utólagosan, tabletszerűen kiugró elhelyezkedésű egységben a navigáción túl többek között természetesen megtalálható az Apple CarPlay s az Android Auto alkalmazás is.  


Az amerikai kivitelben is megjelentek az olyan felszereltségek, mint a LED fényszórók, kétzónás automata klímaberendezés., vezeték nélküli telefontöltés és a Hyundai legújabb Blue Link rendszere. Ezek mellett az aktív biztonságot automatikus vészfékrendszer, adaptív sebességtartó, holttérfigyelő rendszer és sávtartó rendszer képviseli az autóban.


A Hyundai egyelőre nem árulta el, mennyibe fog kerülni Amerikában az Elantra GT, ahogyan egyelőre az autó fogyasztási értékeit is titokban tartják. A forgalmazás nyáron indul, addig pedig a hiányzó adatok is meglesznek.

Forrás: motor1.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését