Így változik az új Hyundai Sonata
A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta a frissített Sonata
modelljéről készült első látványterveit, amely várhatóan március elején
mutatkozhat be a nagyközönségnek.
A Hyundai a Sonata legújabb változatának bemutatását a
vállalat néhány hónappal később tervezte, ám ezt előrébb hozták, miután
nyilvánosságra került, hogy az elmúlt időszakban a Koreában addig piacvezető
Sonata modellt riválisai (Renault-Samsung SM6, Chevrolet Malibu) megelőzték.
A nyilvánosságra hozott két előzetes rajz alapján a Hyundai
tervezői a Sonata eddigi átlagos megjelenését a szokásosnál nagyobb mértékben, drámai
módon változatták meg, így az autó jóval sportosabb karaktert kapott, miközben
a gyártó szerint a forma továbbra is a kiegyensúlyozott megjelenést és tágas
méreteket hangsúlyozza.
Az új Sonatában is megjelent a hatszögletű kaszkád, vagy
vízesés hűtőmaszk, amelyet az autógyártó összes új modellje viselni fog, amely
mellett egy hatalmasra nőtt Hyundai emblémát illesztettek a hűtőmaszk
középpontjára. Amíg a korábbi változat hűtőmaszkja az első lökhárítónál véget
ért, addig az új már betölti az autó teljes frontrészét és lenyúlik egészen a
teljesen átdolgozott, majdnem teljesen függőleges kialakítású LED
menetfényekig. A kialakítás a krómozott betétekkel és az átrajzolt
fényszórókkal válik teljessé. A hátsó kialakítás szintén teljesen újat mutat
azzal, hogy teljesen újrarajzolt lámpatesteket és lökhárítókat illesztettek a
korábbi karosszériára.
A vállalat a korábbiakhoz hasonlóan kétféle változatban
mutatja be az új Hyundai Sonatát, így az alapváltozatok mellett lesz Turbo
kivitel is, amely még inkább sportos megjelenést kapott. A hagyományos
változatok hűtőrácsának vízszintes pálcái helyett itt méhsejtmintázatot kapott
a hűtőmaszk, amelyek mellett teljesen függőlegesbe fordultak a LED menetfények.
Habár a ráncfelvarrás általában nem jelent nagyobb formai
átalakulást, a Sonata esetében szinte teljesen átalakul az autó megjelenése,
amely mellett az autóba természetesen beköltöznek a Hyundai legújabb
technológiai és multimédiás eszközei is. „Az új Sonata intuitív és dinamikus
vonalvezetést kapott, amely azáltal, hogy erősíti a sportlimuzin érzetét, úgy
hisszük, több figyelmet kap a 20-as, 30-as éveikben járó fiatalabb
ügyfeleinktől” – mondta a Hyundai egyik képviselője.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!