Nagyot zuhanhat saját hazájában a Hyundai


Hiába remélte a Hyundai Motor, hogy a Grandeur modell bevezetésével meg tudja állítani a kereslet hazai zuhanását, a vállalat az idén további piacvesztést volt kénytelen elszenvedni. 

A Hyundai Motor tavaly novemberben mutatta be a Grandeur vadonatúj nemzedékét, amely hagyományosan húzómodell a vállalat hazai, dél-koreai piacán. A vállalat reménykedett abban, hogy az új generáció bemutatásával meg tudja állítani a Hyundai zuhanó hazai keresletét. Az idei év elején azonban további keresletcsökkenést regisztráltak és az elemzők már azt vetítik előre, hogy a Hyundai piaci részesedése idén történelme során első alkalommal 30 százalék alá eshet.   

A Koreai Autógyártók Szövetségének (KAMA), illetve a Koreai Autóimportőrök Szövetségének (KAIDA) adatai szerint A Hyundai januárban értékesített 30 153 darabos értékesítésével jelenleg a piac 30,45 százalékát birtokolja. Amennyiben ehhez hozzászámoljuk a csoporthoz tartozó Kia Motors eladásait is, akkor az összesített eredmény alapján elsősorban a Hyundai rossz teljesítménye miatt a csoport részesedése 60 százalék alá, pontosan 59,33 százalékra esett vissza 


A Hyundai és a Kia márkák 2009-ben még 74 százalékos részesedéssel vezették a piacot, azonban az importált márkák gyors előretörésével a vállalat történelme során első alkalommal ez 2013-ra 60 százalék körüliire esett vissza és ezt immár negyedik éve tartja. A két márka összesített eredményei alapján a tavalyi évet még 61,17 százalékos szinten zárta, vagyis akkor még bőven 60 százalék felett teljesítettek.  

A piacvesztés azért is különösen megdöbbentő, hiszen az importált járművek koreai piacát is érintette a Volkswagen dízelbotránya, amelynek során kiderült, hogy a német gyártó egy emissziót csökkentő eszközt épített be bizonyos modelljeibe és ennek napvilágra kerülése megtépázta a Volkswagen hírnevét, amelyből Koreában főként a hazai gyártók - a GM, a Renault-Samsung és a SsangYong - tudott profitálni.  


A Renault Samsung Motors, amely a tavalyi évet még 2 százalékos piaci résszel kezdte, az év végére több mint 8 százalékra tudta feltornászni magát olyan modellek bemutatásával, mint az SM6, míg a General Motors és a SsangYong Motors is rekordszintű eladásokat tudott produkálni a Malibu és a Tivoli modellekkel.  

És ez a trend a számok alapján az idei évben is folytatódni látszik. A három fenti koreai márka kétszámjegyű értékesítés-bővülést tudott regisztrálni annak ellenére, hogy januárban az újév kapcsán kevesebb munkanap volt, illetve véget értek a tavaly év végi akciók is. Ezzel szemben a Hyundai 9,5 százalékos, a Kia pedig 9,1 százalékos zuhanást volt kénytelen elszenvedni ugyanebben az időben. 


Januárban a Mercedes-Benz szokatlanul sok, összesen mintegy 7 ezer új autót tudott értékesíteni Dél-Koreában, amellyel szorosan a hazai gyártók mögé ért fel. Az előrejelzések szerint a visszahívásokat most kezdő Volkswagen Korea vállalatnak sikerül szinten tartania eladásait, a Hyundainak nagyon nehéz lesz megtartania 30 százalékos egyéni és a Kiával közösen birtokolt 60 százalékos összesített piaci részesedését.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei