Új hátsót kap a Hyundai Xcent Indiában
Végső tesztköreit futja a Grand i10-re épülő Hyundai Xcent kislimuzin modellfrissített változata, amely a kereslet élénkítése miatt az ötajtós kisautónál jóval látványosabb átalakuláson megy keresztül.
A Hyundai Motor India a Grand i10 modell 2013-as bevezetését követően 2014. elején dobta piacra a kisautóra épülő lépcsős hátú változatot, amelyet kifejezetten az indiai igények és adózási szabályok szerint fejlesztettek ki. Az autó azonban nem igazán váltotta be a hozzá fűzött nagy reményeket, a vásárlók nem igazán tudták elfogadni a Grand i10-ből származó hátsó lámpáival és fura hátsó kialakításával esetlennek tűnő szedánt.
Most azonban a Grand i10 modell frissítésével együtt az Xcent is új külső megjelenést kap, a változtatások ráadásul jóval mélyrehatóbbak, mint az autó alapját adó Grand i10 esetében. Amíg ott megelégedtek néhány új formai aprósággal, addig az Xcent egész stílusát igyekeznek megváltoztatni a tervezők.
Elölről az autó stílusa követi a Grand i10 változtatásait, így itt is megjelenik a kaszkád ívelt hűtőmaszk és az átdolgozott lökhárító, ennél azonban fontosabb változások történtek a hátsó traktusban. A prototípus álcázása hátul éppen ott nem takar semmit, ahol a lényegi változás történt, így láthatóvá vált, hogy az új Xcent már nem az ötajtós i10 hátsó lámpáit viseli, hanem egy annál jóval méretesebb, kétrészes és vízszintes elrendezésű lámpatestet kap, amely sárvédőtől egészen a lökhárítón hagyott rendszámtartóig húzódik.
Ezzel a megoldással a tervezők jóval felnőttesebb karaktert adtak a modellnek, amely így talán jobban felkelti a kategória vásárlóinak figyelmét. A figyelemfelkeltés másik eszköze az autó felszereltségének bővítése, amely a Grand i10-hez hasonlóan magasabb felszereltségi szinteken érintőképernyős médiarendszerrel, illetve navigációval is rendelkezik majd.
Mindezekkel együtt az autó motorizáltsága is némileg módosul, hiszen az 1,2-es benzines továbbra is elérhető lesz, ám az 1,1 literes 71 lóerős CRDi dízelmotor helyét egy kicsit nagyobb, erősebb 1,2 literes egység váltja majd.
Forrás: autocarindia.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!