A Hyundai szerint akkuforradalom készül


A Hyundai Motor Group környezetbarát járműfejlesztési részlegének vezetője szerint tíz éven belül olyan új generációs akkumulátorok jelenhetnek meg a piacon, amelyek nagyban elősegítetik az alternatív hajtásláncok tömeges elterjedését.

A Hyundai csoport költséges vállalkozásba kezdett, amikor eldöntötte, hogy a Hyundai és Kia márkák számára környezetbarát hajtásláncokat, hibrideket, konnektoros hibrideket, elektromos és üzemanyagcellás modelleket fejleszt ki.Lee Ki-sang, a Hyundai környezetbarát modellfejlesztésének ura azonban arra számít, hogy 2020 és 2025 között jön egy nagy technológiai áttörés, amely eldöntheti, melyik irányba halad tovább az akkumulátorok piaca. Lee szerint jelenleg úgy néz ki, hogy a legnagyobb esélye a szilárdtestű akkuknak van a továbbfejlődésre.

És amennyiben ez bekövetkezik, a Hyundai nagyon gyorsan akár teljes modellkínálatát is villamosíthatja. Nagyon sok múlik a jövő akkumulátor-technológiájának irányán, hiszen a Hyundai 2020-ra a Toyota mögött a második legnagyobb környezetbarát autógyártóvá kíván válni. Ezen cél eléréséhez a csoport összesen 28 környezetkímélő autót kíván bemutatni, ezen belül 10 hibridet, nyolc plug-in hibridet, nyolc elektromos autót és két üzemanyagcellás modellt, amelyek mindegyikéhez szükség van kisebb-nagyobb akkumulátortelepekre.   


A környezetbarát modellek a Hyundai Motor Group globális eladásainak 2,5 százalékát teszik ki jelenleg, ám ez Lee szerint 2025-re könnyedén elérheti a 20 vagy 40 százalékot is. „Ha egy valóban új, következő generációs akkumulátor 2025 környékén varázsütésre megjelenne, az elektromos típusok piaci aránya az addigi 20-30 százalékos szintről a teljes piac 80-90 százalékára is ugorhat.”

A probléma jelenleg az, hogy a legtöbben a lítium-polimer akkumulátorok továbbfejlesztésére koncentrálnak és így most a kémia az autógyártás csúcstechnológiáját igényli. Amennyiben nem sikerül a lítium-polimer technológia utódját megtalálni, a csoport alternatívaként az üzemanyagcellás technológia fejlesztése felé fordul. 

Lee szerint a fordulópont valamikor 2025 után történhet meg, legalábbis azokból a hírekből erre lehet következtetni, amelyek az akkugyártók új generációs technológiák kifejlesztésére irányuló erőfeszítéseikről szólnak. A mostani lítium-polimer akkumulátorok nagyjából 2022-2023 körül érik el határaikat, miközben az akkugyártók is 2025-re teszik a következő generációs technológiák megjelenését.  


A lehetséges technológiák között van a szilárdtestű akkumulátor, vagy az olyan akkuk, amelyekben lítium-kén, illetve lítium-levegő elemek vannak. „A probléma az, hogy senki nem tudja még megmondani, melyik akkutechnológiára érdemes építeni” – magyarázza Lee. „Mindenki csak annyit közöl: fejlesztjük. De a gyártósort előkészíteni, az akkukat az autókhoz igazítani és tesztelni további időt vesz igénybe.” 

A csoport azt reméli, nagyjából 2020 körül már látszódik a piaci irányzat. „2020 körül ár látszani fognak bizonyos jelzések, legalábbis remélem” – folytatja Lee. „Ezekre a jelzésekre építkezve akkor szükséges lesz változtatni a terveinken. Ez bizonyos fordulópontot jelent.” Lee szerint a szilárdtestű akkumulátoroknak van a legnagyobb esélye arra, hogy megvalósuljanak.  

A szilárdtestű akkumulátorokban az elektrolitok a ma használt folyadék halmazállapot helyett szilárd állapotban találhatóak. Esélyeit növeli, hogy könnyebbek, kompaktabb méretűek és energiasűrűségük is nagyobb, mint a most használt akkuknak. Emellett sokkal stabilabbak, biztonságosabbak is, mint a lítium-polimer akkuk. „A szilárdtestű akkumulátorok állnak a legközelebb ahhoz, hogy a tömegtermelésben megjelenjenek. Azt gondoljuk, hogy a szilárdtestű akkukban nagy lehetőségek vannak.”

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését