Félmillió környezetbarát autót adott el a Hyundai
A Hyundai csoport növekvő környezetkímélő modellkínálatának
köszönhetően most bejelentette, hogy alternatív hajtáslánccal felszerelt
modelljeinek kumulatív eladási volumene átlépte a félmilliós határt.
Értékesítési eredményei alapján a világ ötödik legnagyobb
autógyártójaként számon tartott Hyundai csoport az utóbbi években a japán
riválisok hasonló tevékenységével összhangban fontosabb piacain egyre többféle
olyan modellt kínál, amelyek kevesebb üvegházhatást kiváltó károsanyagot bocsátanak
ki. A Hyundai és a Kia márkák az utóbbi 8 évben, vagyis 2009. és idén március vége
között összesen 509.645 környezetbarát autót értékesítetek – ebből 201 785
darabot Koreában és 307 860 darabot külföldön.
Nyolc éve, 2009-be a Hyundai és a Kia elsőként az Avante és
a Forte modellek autógázos LPi hibridváltozatait mutatták be. Később, 2011-ben
debütált a Hyundai Sonata és az azzal azonos alapokra épített Kia Optima (K5)
középkategóriás limuzinok hibridváltozata, míg legutóbb a Hyundai az Ioniq és
Grandeur hibridmodelljeivel, a Kia pedig a Niro hibridjével lépett piacra.
A két vállalat környezetbarát termékkínálatának csúcsán a
hibridek mellett nemrég megjelentek a teljesen elektromos típusok is, mivel a
vállalat ezen modellek között is szeretné biztosítani pozícióit ezen az igen gyorsan
változó piacon. A Hyundainál az Ioniq jelent meg teljesen elektromos változatban,
míg a Kia előbb az elsősorban helyi piacra készített Ray minivel, majd a Soul
EV modellel képviselteti magát a szegmensben.
A Hyundai azonban még ennél is tovább lépet, amikor 2013-ban
a világon elsőként kezdte meg a Tucson/ix35 modellre épülő üzemanyagcellás
modell sorozatgyártását. A kezdeti
merész értékesítési tervek ellenére az autóból viszonylag kevés példány talált
gazdára, amelynek hátterében a technológia maga sárfekvése mellett a
töltőállomás-infrastruktúra hiányosságai is közrejátszottak.
A Hyundai legfrissebb hibridje a márciusban bemutatott
Grandeur Hybrid modell, amelyből évente mintegy 10 ezer példány eladását
tervezik Dél-Koreában. A Hyundai vezetői
egyelőre ugyan még nem döntöttek arról, hogy mely piacokon és mikortól lesz
elérhető a Grandeur hibridváltozata, viszont a Hyundainál az Ioniq hibrid és
elektromos verziója, valamint a Kia Soul EV, Niro hibird és az Optima hibrid
modellek már megjelentek a világpiacon.
Forrás: yonhapnews.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!