Félmillió környezetbarát autót adott el a Hyundai


A Hyundai csoport növekvő környezetkímélő modellkínálatának köszönhetően most bejelentette, hogy alternatív hajtáslánccal felszerelt modelljeinek kumulatív eladási volumene átlépte a félmilliós határt.  

Értékesítési eredményei alapján a világ ötödik legnagyobb autógyártójaként számon tartott Hyundai csoport az utóbbi években a japán riválisok hasonló tevékenységével összhangban fontosabb piacain egyre többféle olyan modellt kínál, amelyek kevesebb üvegházhatást kiváltó károsanyagot bocsátanak ki. A Hyundai és a Kia márkák az utóbbi 8 évben, vagyis 2009. és idén március vége között összesen 509.645 környezetbarát autót értékesítetek – ebből 201 785 darabot Koreában és 307 860 darabot külföldön.  


Nyolc éve, 2009-be a Hyundai és a Kia elsőként az Avante és a Forte modellek autógázos LPi hibridváltozatait mutatták be. Később, 2011-ben debütált a Hyundai Sonata és az azzal azonos alapokra épített Kia Optima (K5) középkategóriás limuzinok hibridváltozata, míg legutóbb a Hyundai az Ioniq és Grandeur hibridmodelljeivel, a Kia pedig a Niro hibridjével lépett piacra.     


A két vállalat környezetbarát termékkínálatának csúcsán a hibridek mellett nemrég megjelentek a teljesen elektromos típusok is, mivel a vállalat ezen modellek között is szeretné biztosítani pozícióit ezen az igen gyorsan változó piacon. A Hyundainál az Ioniq jelent meg teljesen elektromos változatban, míg a Kia előbb az elsősorban helyi piacra készített Ray minivel, majd a Soul EV modellel képviselteti magát a szegmensben.    


A Hyundai azonban még ennél is tovább lépet, amikor 2013-ban a világon elsőként kezdte meg a Tucson/ix35 modellre épülő üzemanyagcellás modell sorozatgyártását.  A kezdeti merész értékesítési tervek ellenére az autóból viszonylag kevés példány talált gazdára, amelynek hátterében a technológia maga sárfekvése mellett a töltőállomás-infrastruktúra hiányosságai is közrejátszottak.  


A Hyundai legfrissebb hibridje a márciusban bemutatott Grandeur Hybrid modell, amelyből évente mintegy 10 ezer példány eladását tervezik Dél-Koreában.  A Hyundai vezetői egyelőre ugyan még nem döntöttek arról, hogy mely piacokon és mikortól lesz elérhető a Grandeur hibridváltozata, viszont a Hyundainál az Ioniq hibrid és elektromos verziója, valamint a Kia Soul EV, Niro hibird és az Optima hibrid modellek már megjelentek a világpiacon.  

Forrás: yonhapnews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését