Mindkét Hyundai i30N célba ért a Nürburgringen


A Hyundai Motor ismét egy lépéssel közelebb jutott első sportmodellje, az i30N fejlesztésének befejezéséhez, miután mindkét tesztautó teljesítette a Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyt. 

Az i30N a Hyundai Motor első nagyteljesítményű autója, amely idén ősszel mutatkozik be. A két szériaközeli i30N prototípus összesen 240 kört tett meg, ami 6 ezer kilométernek felel meg és ezzel bizonyította, hogy a Hyundai N szériájának első valódi sportautója akár versenykörülmények között is képes helytállni.  


„A 24 órás verseny valódi siker volt számunkra a Nürburgringen” – mondja Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „A két i30N bármilyen műszaki probléma nélkül teljesíteni tudta a versenyt, az autók teljesítményével és tartósságával is elégedettek vagyunk. A csupán néhány ponton változtatott két autóval a világ egyik legkeményebb versenyén is bebizonyítottuk az i30N képességeit.”  


A 45. ADAC 24 órás versenyen több mint 205 ezer szurkoló ünnepelte a futam 156 résztvevő autóját, miközben a napsütéses időben a hőmérséklet 30 Celsius fok körül tetőzött. A legendás verseny egy fesztivál, ahol a motorsport rajongói a közeli versenypálya 24 kanyarjánál kempingezve közel maradhatnak az eseményekhez. A Hyundai Motor a boxban felállított N Fan Kamionja pedig lehetőséget adott a rajongóknak, hogy felfrissüljenek és közben élőben nézzék a versenyt.  


A két szériaközeli i30N versenyautó az SP3T kategóriában (1,6-tól 2.0 literes turbómotoros osztály) végzett. Habár a 95-ös rajtszámú autónak egy balesetben komolyan megsérült és javítást igényelt a hátulja, a 92-es autó 135, a megjavított 95-ös autó pedig 105 kört teljesített mindenféle műszaki meghibásodás nélkül a 24 órás verseny folyamán. A Nürburgring hossza a 24 órás versenyen 25 kilométer volt, így az autók a 6 ezer kilométeres kemény nappali és éjszakai versenykörülmények között értékes adatokat szolgáltattak az autó futóművéről, motorteljesítményéről és általános tartósságáról.   


A 92-es rajtszámú i30N végül az ötödik helyen végzett a az SP3T kategóriában induló 14 versenytárs között, összesítésben pedig 52 lett (109 versenyző között) – ami bámulatos eredmény nemcsak annak fényében, hogy a kezdeti 160 induló közül 51 még a verseny vége előtt kénytelen volt feladni, de voltak kifejezetten nagyobb teljesítményű versenyautók is. 


A két autót egy kétliteres, turbófeltöltéses motorral és egy hatfokozatú kézi váltóval szerelték fel. Ugyanez a hajtáslánc kerül a Hyundai i30N sorozatgyártású változataiba is. A 24 órás versenyre a két autót némileg módosították a versenyzők biztonsága érdekében, így egy bukókeret, versenyülések és tűzoltó rendszer került az autókba. A fokozott tapadás és fékteljesítmény elérése érdekében az i30N versenygumikat és versenyfékeket is kapott. Ezek mellett az új generációs i30 modellre épülő karosszériát a légellenállás és leszorítóerő javítása érdekében első-hátsó légterelővel is ellátták. 


Az i30N lesz a Hyundai Motor N sportmárkájának első nagyteljesítményű modellje. Az „N” betű utal egyrészt Namyangra, amely a Hyundai Motor globális fejlesztőközpontja Koreában, másrészt a Nürburgringre, ahol a Hyundai Motor Európai Tesztközpontja működik. Az „N” logo maga pedig gyors kanyarjaival a végtelen vezetési élmény szimbolizálja.  

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei