Kutatóközpont tanulmányozza a Hyundai üzemanyagcellás technikáját


A NEXT ENERGY kutatóközpont nemrég egy vadonatúj Hyundai ix35 Fuel Cell modellt vásárolt, amely a technológia tanulmányozása mellett szolgálati autóként üzemel majd. 

Németország északnyugati tartományában, Niedersachsenben elsőként a NEXT ENERGY kutatóközpontja vásárolt üzemanyagcellás modellt, így a Hyundai ix35 Fuel Cell egyfajta ösztönzőként hasson arra térségre, ahol még egyáltalán nincs kiépített infrastruktúra. Az intézet szolgálati járművét tesztutakra is fel kívánják használni, amelyekhez kapcsolódóan az elektromos járművek energiarendszereivel összefüggő lehetséges kölcsönhatások tekintetében kutatásokat is végeznek majd.   


"Egy olyan technológia, amely fosszilis energiahordozók nélkül, csendben működi és széndioxid helyett csak vízpárát bocsát ki magából, ez jelenti a jövőt" - mondta Carsten Agert professzor, az intézet mobilitási energiakutató részlegének vezetője. "Ehhez a NEXT ENERGY is hozzá kíván járulni azzal hogy közelebb hozza az üzemanyagcellás technológiát az emberekhez" - tette hozzá a jármű átvételekor. 


Az autó utazási kényelme legalább olyan jó, mint egy benzines autóé, ám Marcus Bartels, a Hyundai helyi képviseletének, az oldenburgi Gerdes Autóház munkatársa szerint nagy az érdeklődés a technológia iránt. "A hidrogénnel üzemelő autó immár szériaérett. Mivel azonban a kereslet még igen alacsony, ezért egyéni megrendelésre szállítják az autókat. Akkor lehetünk majd gyorsabbak, ha a politika és az ipar összetartva fejleszti az infrastruktúrát." - mondta.  


Jelenleg azonban sajnos nem áll rendelkezésre a jövőbemutató technológia kiszolgálására megfelelő infrastruktúra, azaz nincs hidrogén töltőállomás, így pedig anélkül nincsenek üzemanyagcellás autók sem. "Ezt az ördögi kört igyekszünk most áttörni. Következő lépésként szükségünk van egy töltőállomásra Oldenbunrgban, amellyel ösztönözhetnénk az üzemanyagcellás modellek iránti kereslet fellendülését" - mondta Dr. Alexander Dyck, a NEXT ENERGY üzemanyagcellás kutatóészlegének vezetője. Amíg ezzel elkészülnek, a Hyundai ix35 Fuel Cell modellnek 60 kilométert kell megtennie ahhoz, hogy a legközelebb Brémában található hidrogénkúton megtankolhasson.    


Tisztán technológiai értelemben Dyck professzor látja az előnyöket a benzines és dízelautókkal szemben. "Kívülről teljesen hétköznapi autónak látszik, a forradalom a karosszéria alatt rejtőzik" - mondja. A motortérben ugyanis egy belsőégésű motor helyett egy üzemanyagcellás blokk található, amelyben a hidrogénből elektromos energiát állítanak elő és ez mozgatja a 136 lóerős elektromotort. A reakció 80 Celsius fokon és teljes csendben zajlik, így ráadásul a keletkezett hőenergiát az utastér fűtésére lehet felhasználni.  

Forrás: dw-online.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését