Ausztrál teszten a Hyundai i30N


Legutóbb Ausztráliában kapták lencsevégre a Hyundai i30 modelljének legerősebb változatát, amely a helyi piacon a Volkswagen Golf GTI és más sportmodell különösen népszerű riválisa lehet.  

Hamarosan Ausztráliába is megérkeznek a Hyundai vadonatúj, harmadik generációs i30 modelljei, ám a most lefotózott példány nem egy átlagos kompakt Hyundai modell prototípusa, hanem az i30 legerősebb N verziójának egy korai előszériás példánya. Miközben a világ más táján, Svédország befagyott tavainak egyikén a WRC pilóta, Thierry Neuville és a mérnökök az új i30N hidegtűrését tesztelik, a  Sydney környékén elcsípett tesztautó a szemtanúk szerint egy magán tesztpályára tartott éppen, ahol valószínűleg az autó hőségtűrő képességeit igyekeztek kipróbálni. 


Az i30N természetesen most is vastag álcázást viselt, ám a légbeömlők környékén ügyletek arra, hogy a hűtőlevegő minél könnyebben áramolhasson a motortérbe, ami a tesztelés céljainak újabb jele. A képeken azért egyértelműen kivehetőek a hatalmas fékpofák, amelyeken a féknyergek vörös színe ütött át, míg a dupla hátsó kipufogó már messziről sejtetni engedi, hogy itt nem egy hétköznapi autóról van szó. Az autó nagy, legalább 19 colos kerekeken gördül, amelyeken a korábbi hírek szerint alacsony profilú Pirelli P Zero márkájú gumik feszülnek.   


Egyébként az autó karosszériája teljesen megegyezik a már megismert harmadik generációs Hyundai i30 modellével, sőt, az eddigi kémfotókkal ellentétben itt a "normál" i30-as csaknem függőleges LED nappali menetfényei is látszanak. Korábbi, a német fejlesztőközpont közelében készült kémfotókon már látszik, hogy ezt a végleges változaton egy jóval agresszívabb első lökhárítóra és vízszintes menetfényekre cserélik, így az ausztrál változat mostani megjelenése inkább megtévesztésként szolgálhat. 


Ahogyan arról már korábban lehetett hallani, az új Hyundai i30N kétféle változatban kerül majd forgalomba, amelyek közös pontja a 2,0 literes négyhengeres T-GDI turbómotor. Az alapváltozat 245 lóerős teljesítményszinttel és alacsonyabb árazásával nyilván inkább utcai sportautó lesz, míg a magasabb, Performance csomaggal 275 lóerősre izmosított változat már akár versenyzésre is alkalmas lesz. Kezdetben mindkettőhöz hatfokozatú manuális sebességváltó lesz, később 2019-től rendelhető lesz egy nyolcfokozatú duplakuplungos robotváltó is.   


Az i30N globális tesztprogram keretében végrehajtott ausztrál hőségtűrő képességének vizsgálata mellett a Hyundai egyértelműen az egyik legnagyobb felvevőpiacnak tekinti a kontinenst, hiszen a sportos kompaktok iránt hatalmas az érdeklődés Ausztráliában. Az i30 pedig a Hyundai legfontosabb terméke itt, ahol a modell a piac második legkelendőbb típusa, amellyel az i30 globális eladásainak negyedét itt értékesítik, így az i30N hatalmas lökést adhat a márkának.

Forrás:wheelsmag.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését