Európába Törökországból érkezik a Hyundai új kisterepjárója


A Hyundai Motor törökországi leányvállalata hivatalosan is bejelentette, hogy az i10 és i20 modellek mellett az év végétől megkezdik a Kona kisterepjáró sorozatgyártását is. 

A Hyundai Motor az évtized végére Európa legnagyobb ázsiai márkájává kíván válni, amelynek eléréséhez olyan új kategóriákat képviselő modelleket kíván bevezetni, amelyek népszerűek a kontinensen. A koreai vállalat török képviselete most bejelentette, hogy az eddig i10 és i20 kisautókat előállító, Izmitben működő Hyundai Assan vállalatnál az év végéig megkezdik egy harmadik modell összeszerelését is.


A török Kibar Holdinggal közösen működtetett gyáregységben azt az új, Kona névre keresztelt kisterepjárót fogják összeszerelni, amely várhatóan az idén szeptemberben megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon tartja majd premierjét Európában. A döntés kézenfekvőnek tűnik, hiszen az új Kona az i20 modellel azonos padlómezre épül és más alkotórészeit (pl. motor, váltó) is a kisautótól örökli majd. Az európai piacon a Toyota C-HR-rel, a Renault Capturrel és a Nissan Juke-kal versengő új Hyundai Kona még az idén megjelenhet a nagyobb európai piacokon.  


A Hyundai által kiadott közlemény szerint a vállalat számára nagyon fontos lépés a Kona gyártásának megkezdése, hiszen ezzel még egy lépéssel közelebb kerülhetnek céljuk eléréséhez. A Kona a Tucson, a Santa Fe és a Grand Santa Fe után a Hyundai negyedik hobbiterepjáró modellje lesz Európában. 


A Toyota tavaly 596 ezer autót értékesített Európában, míg a Nissan 549 ezer darabbal a második legnagyobb ázsiai autógyártó Európában. A Hyundai ezzel szemben 499 ezer autót értékesített 2016-ban, ami 7 százalékkal magasabb, mint az azt megelőző évben. A Hyundai ebből a helyzetből szeretne új és megújult modellkínálatával 2021-re a legnagyobb ázsiai márkává előlépni, amihez az új Kona évi 50 ezer darabos példányszámú értékesítését tervezik. 


A közlemény szerint az új Hyundai Kona háromféle motorral készül majd Izmitben, amelyek az i20-ból már ismerősek lehetnek. Az alapot egy háromhengeres. egyliteres erőforrás jelenti majd, amely mellett egy 1,4 literes benzines és egy 1,6 literes dízelmotor alkotja a motorkínálatot. 


Korábban Hyun-yoon Mong, a Hyundai Assan vállalat elnöke már beszélt arról, hogy a koreai anyavállalat fontolgatja a régóta működő Izmit gyáregységbe helyezni egy harmadik modell összeszerelését. Yoon akkor azt mondta, az új típus a gyorsan növekvő európai kisterepjáró szegmensbe érkezik, igaz, azt is hozzátette, hogy a vállalat még nem döntötte el, hogy a vadonatúj, Koreában bevezetésre kerülő modellt, vagy az Indiában már gyártásban lévő Creta modellt fogják Törökországban gyártani. 


A döntés azonban időközben megszületett, az új Kona bemutatására várhatóan májusban kerülhet legkorábban sor Koreában, Európában pedig a Frankfurti Autószalonon tartja premierjét. 

Forrás: marmaragazetesi.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését