Bővül a Hyundai csoport üzemanyagcellás kínálata


Miután a jövő évi téli olimpián a Hyundai új generációs üzemanyagcellás modelljét bemutatják, néhány évvel később a Kia is megkapja ugyanazt a hajtásláncot.

A Hyundai csoport környezetbarát modellkínálatának fejlesztési terve szerint az eddig úttörőnek számító Hyundai Motor mellett az évtized végére a Kia Motors is felzárkózik anyacége mögé és bemutatja saját hidrogénes modelljét. Ki-Sang Lee, a vállalat környezetbarát fejlesztőközpontjának vezetője elmondta, hogy a Kia üzemanyagcellás autójának bemutatását mindenképpen megelőzi a Hyundai új generációs technológiáját hordozó modell bevezetése 2018-ban.

A Hyundai Motor Group két okból döntött a Kia üzemanyagcellás autójának későbbi bemutatása mellett. Egyrészt a vállalatnak nincs elég erőforrása a két autó párhuzamos tesztelésére, értékelésére és bevezetésére sem. Másrészt pedig a Hyundai változat előbbi bevezetésével a csoport eredményesebben tudja csökkenteni költségeit, mivel a nagyobb Hyundai márkánál a vásárlók könnyebben elfogadják a jobb minőséggel együtt járó magasabb vételárat. Ahogyan pedig a mennyiség növekszik és a költségek csökkennek,  a technológia a Kia Motors számára is elérhetővé válik. 


Lee nem akarta elárulni, mely globális piacokon lesz majd elérhető az első üzemanyagcellás Kia modell. Az üzemanyagcellás járművek piaca 2020-ra lendületbe jön, mivel akkorra a Daimler, a BMW, a Toyota, a Honda és a General Motors is belép erre a piacra. "Azt gondoljuk, ez az alkalmas időpont, hogy piacra dobjuk a Kia üzemanyagcellás modelljét. A köztes időben pedig drámaian csökkentjük a bekerülési költséget" - mondta Lee.

A Hyundai már 2013 óta árulja az üzemanyagcellás autójának jelenlegi változatát, amelyből ezalatt az időszak alatt mindössze néhány száz darabot sikerült értékesíteniük. Terveik szerint azonban az új generációból már több tízezer darabot szeretnének eladni a jövő évi bemutatót követően. 


A Hyundai a Genfi Autószalonon mutatta be új üzemanyagcellás modelljének előfutárát, az FE Fuel Cell tanulmányt, amelynek karcsú, csaknem hűtőmaszk nélküli karosszériája alatt olyan új üzemanyagcellás rendszer kapott helyet, amely a korábbinál 20 százalékkal könnyebb és 10 százalékkal hatékonyabb. Maga az üzemanyagcella sűrűsége is 30 százalékot nőtt, ami az eddigieknél is nagyobb hatótávolságot eredményez. Lee szerint a Hyundai célja, hogy az autó árát 30 százalékkal csökkenteni tudják. 

Ez is része az autógyártó környezetbarát programjának, amelyben 2020-ra 28 alternatív meghajtású modellt kívánnak bemutatni. Ebből 10 hibrid, 8 plug-in hibrid, 8 elektromos és 2 üzemanyagcellás típus bevezetése varható. Lee azt is elárulta, hogy a bemutatókat nagyjából azonos arányban igyekeznek elosztani a két márka között, vagyis 14 Hyundai és 14 Kia modell érkezésére számíthatunk, de az időzítések változhatnak. A 28 tervezett típusból 17 még nem lépett piacra, így az elkövetkező három évben a Hyundai és a Kia üzemanyagcellás modelljén kívül 4 további hibriddel, öt plug-in hibriddel, hat tisztán elektromos meghajtású modellel bővül a csoport kínálata. 

"A két vállalat értékesítési részlegei egymással is versengenek" - mondja Lee a legújabb technológiákkal kapcsolatos igényeikről. "Ha az egyiknek teszünk szívességet, a másik panaszt tesz.Mindkettőt egyenlően kell kezelni." 

Forrás:autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését