Rákellenes kampányra különleges Hyundai Ioniq készült


A Hyundai Ioniq legújabb innovációjával ismét világelsőséget szerzett, amikor az Egyesült Királyságban karitatív célokra építették át.

A Hyundai Motor UK vállalat különleges módon vesz részt az „Állj Ki a Rák Ellen” nemzeti kampányában, amely a Rákkutató Intézet és az angol Channel 4 televíziós csatorna közös adománygyűjtő akciója. Egy zéró emissziós Ioniq Electric modellt úgy alakítottak át, hogy annak számos pontjára érintésérzékeny felületet alakítottak ki, amelyek segítségével az emberek gyorsan és kényelmesen adományozhatnak bankkártyájuk segítségével.


Az autót összesen öt adományozó ponttal szerelték fel, amelyek láthatatlanul bújnak meg az Ioniq lemezei mögött. Minden egyes 5 vagy 10 fontos adományozást egy hangos és automatikus „köszönöm” hang, fényjelzés vagy valamilyen elektromos mozdulat követ. Az Ioniq rendszáma helyére pedig egy összesítő került, amely az addig adományozott összeget tünteti fel és minden egyes adománnyal ugrik a számláló értéke. .  


Ezen felül egy fotóstúdió is helyet kapott az Ioniq belső terében, amely lehetőséget ad a nagyvonalú adományozók részére, hogy nemcsak elkészítsék saját fotójukat, de azt kinyomtatatják és elhelyezhetik az autó külső karosszériáján is. Végül az autó teljes külső felületét ilyen fotók borítják majd, amelyek mozaikként tanúskodnak arról, mennyien járultak hozzá ezen jó célhoz adományukkal.   


A 2016-os adományozási akcióik alkalmával az „Állj Ki a Rák Ellen” kampányban az adományok 25 százalékát érintésérzékeny bankkártyák segítségével gyűjtötték össze. Most a Hyundai Motor technológiai szakemberekkel és műszaki partnereivel együttműködve egy egyedi érintésérzékeny autót készítettek az akció számára. Ardunio mikrokontrollerek és Raspberry Pi mikroszámítógépek biztosítják, hogy az autó minden egyes adományozáskor azonnal reagáljon. A leolvasókat pedig összekötötték az első és hátsó rendszámtartókon elhelyezett összesítő kijelzőkkel is, amelyek így valós időben jelzik a támogatások összegét.   


A különlegesen átalakított Ioniq modellel a Hyundai Motor UK is hozzájárul az Állj Ki a Rák Ellen kampány értékes alapjához, amely életmentő kutatási célokat szolgál. Az Egyesült Királyságban naponta 980 embert diagnosztizálnak rákkal és az ezen kezdeményezések által összegyűjtött pénzt olyan kutatási célokra fordítják, amelyek forradalmian új kezelések kutatását segítik. 


„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy idén az Állj Ki a Rák Ellen hivatalos partnereiként támogathatjuk a Rákkutató Intézetet és úgy segítünk, ahogyan a legjobban tudunk – az innovációnkkal” – mondja Tony Whitehorn, a Hyundai otor UK vezetője. „A rák nem válogat, az 1960 után született nemzedék felét élete során egyszer biztosan ilyen betegséggel diagnosztizálják. De a világ első érintézérzékeny autójával könnyen, kényelmesen és a lehető legvonzóbb módon tudunk ez ellen fellázadni. Remélem, ezzel összehozzuk az embereket, akik kártyájukkal készen állnak arra, hogy nagyvonalúan adományozzanak ezen fontos ügy érdekében, amely így életeket tud megmenteni.”


Az érintésérzékeny autót május 22-én helyezték ki első alkalommal a londoni Kings Cross állomásra, majd országjáró túrára indul és a Hyundai és az „Állj KI a Rák Ellen” rendezvényein vesz részt november végéig.  


Az „Állj Ki a Rák Ellen” adománygyűjtő akció eddig több, mint 38 millió fontot gyűjtött a 2012-es indulás óta és olyan világhírű sztárok is csatlakoztak hozzá, mint pl. Naomi Campbell, Idris Elba, Pharell Williams és Andy Murray. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését