Folyékony acél ihlette formák - interjú az új Hyundai i30 vezető tervezőjével


Ahogyan az előző két generáció esetében, úgy a legújabb harmadik nemzedék formavilágának kialakításában is részt vett Thomas Bürkle, aki a külső és belső formavilágért egyaránt felelős volt.

Thomas Bürkle már több mint tíz esztendeje a BMW formatervező részlegétől került a Hyundai Motor Europe fejlesztőrészlegéhez, ahol az első igazán komoly munkája az első szériás i30 megalkotása volt. Talán ennek is köszönhető, hogy az eredeti i30 nagyon sok részletében hasonlított a BMW 1-es sorozatára, ami inkább erénynek számít, mint kritikának. Bürkle részt vett a második generáció, majd a most bemutatott harmadik generáció tervezésében is.

El tudná mesélni az új generációs i30 formatervezési folyamatát? 

Amikor egy új projektet kezdünk, kutatásokat végzünk a jelenlegi autó környezetében, felmérjük a vásárlói trendeket, majd kidolgozunk egy részletes modelltervet, azért, hogy meghatározzuk a valós méretű jármű arányait. Ez különösen fontos az i30 esetében, mivel szerettünk volna egy tisztább formát létrehozni, amely kevésbé díszes, de gazdag folyékony vonalakkal rendelkezik. Úgy döntöttünk, hogy az arányokra fókuszálunk, az autó oldalnézetét nagyon átgondoltuk, amely rövidebb első és hátsó túlnyúlásokat, kiterjesztett tengelytávot hordoz azért, hogy az autó karcsúbb legyen és növeljük a prémiumérzetet


Az első lépés a koncepció fejlesztésének lépése, amelyben meghatározzuk a méreteket és a formatervezők célját, ezt pedig a vázlatrajzok követik, ahol a formatervezők egymással versengve készítik el a tanulmányaikat. A kiválasztott vázlatokat aztán digitalizáljuk és 1/4 arányú agyagmodelleket készítünk belőlük. Végül kétféle tervet teljes nagyságú agyagmodellben is elkészítünk, amit a koreai formatervezési központnak bemutatunk és amelyből a koreai vezetőség kiválasztja a legmegfelelőbbet. 

A belső formavilág kialakításához szintén a rajzvázlatok versengésével jutunk,elkészítjük azok makettjeit és tanulmányozzuk az ergonómiáját. Nagyon fontos a belső tér finomítása. Szerettük volna a belső tér minőségét fejleszteni, az anyagokra és a felületekre, így az ülésekre kerülő szövet és bőr kiválasztására, de még a varrás minőségére is különösen nagy hangsúlyt helyeztünk, A festés minőségére úgyszintén nagy figyelmet fordítottunk, vagyis az új i30 nagyon ambiciózus projekt volt, mert szerettünk volna nagyot lépni előre.  


Ön számára mi a legnagyszerűbb formai megoldás?

Az autó felületei nagyon gazdagok, az autó oldalán szépen játszik a fény és az árnyék. Nekem leginkább a háromnegyedes hátsó nézet tetszik. Azt hiszem, a széles övvonal a kúpos tetővel és a C oszlopot keretező fekete felső légterelő a hátsó ködlámpák közötti alsó sáv valóban széles kinézetet és jó kiállást ad az autónak.

Az új generációs i30 az első Hyundai modell a kaszkád ívelt hűtőmaszkkal, ami az új márkaidentitás jelképe. MI ihlette ezt a hűtőmaszkot?

Amikor fejlesztettük, világos volt, hogy az új generációs i30 modellel előbbre kell vinnünk a márkaidentitásunkat. Emiatt megvizsgáltuk a hatszögletű hűtőmaszkot, ami a Hyundai erős márkajelzése, ám mostanában már mások is hasonló irányba indultak el, így úgy döntöttünk, továbbfejlesztjük. Azt is éreztük, hogy a folyékony formanyelv nagyon jól beleillik egy folyékony hűtőmaszk formájába. A kaszkád hűtőmaszkot az acélművek ihlették, ahol a folyékony acélt vízesésszerűen üntik. Ez a hatszögletű hűtőmaszk evolúciója, amely így kifinomultabbá, hangsúlyosabbá vált.   


Meg tudná mondani, hogy a belső kialakítás miben tér el a korábbitól és hogyan fejlődött idáig?

Amikor a belső teret terveztük, az ihletet a repülőgépek szárnyai adták és nagyon karcsú, vékony műszerfalat álmodtunk meg. El szerettünk volna távolodni a nagy, függőlegesen felépített középkonzoltól és inkább vízszintesebb kialakításban gondolkodtunk, amely levegősebbé teszi a belsőt. Nagyon büszkék vagyunk a szabadon álló képernyőre, ami először kerül egy Hyundaiba és a tervezőknek is kihívást jelentett a megalkotása. Ha megnézzük a kormány kialakítását, láthatjuk, hogy nagyon fontos volt megtalálni a kényelmes üléspozíciót, így az ergonómia kritikus ponttá vált. Van a csapatunkban ergonómiai mérnök is, aki a tervezőinket segíti azzal, hogy a kialakítás ergonómiáját vizsgálja.  


Végül Ön szerint az új generációs i30 miért lesz mindenki autója?

Az autó kompakt és akár városi rövidebb, vagy hosszabb távok megtételére is nagyon kényelmes. Belül nagyon tágas és kényelmesen vezethető, kicsit sportos és agilis. Az autónak rendes első kialakítása van, mivel nem akartuk túlságosan ék alakúra formázni, így a gyerekek hátul is kilátnak az autóból. Mindezek a társadalom széles köreinek lehetnek vonzóak, akár egyedülállóaknak, akár a családosoknak.Azt hiszem az autó összességében egészen jó ajánlat, különböző gazdaságos motorokkal és a legújabb konnektivitási felszerelésekkel, de a választható színek és felszereltségi szintek is széles skálán mozognak. A belső térben szövet és bőrhuzatokat is kínálunk, így tényleg azt gondolom, hogy ez az autó mindenki számára készült. A racionális érvek mellett, amilyen a biztonsági és a kényelmi felszereltség, a forma érzelmi megközelítése is nagyon fontos, vagyis, hogy tulajdonosként büszkék lehessünk arra, hogy az autónk értéket és önbizalmat sugároz. Ez egy gyönyörű autó és érett termék.    

Forrás:hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését