Országutakon és verseny közben tesztelik a Hyundai új sportkocsiját


A Hyundai mérnökei a világ különböző tájain teszik próbára új N sportmárkájuk első modelljét, így a tesztpéldányok Anglia és Ausztrália útjain is feltűnnek. 

A ralibajnokságban a Hyundai Motorsport pilótájával, Thierry Neuvillel folytatott téli svédországi tesztet követően a Hyundai i30N az Egyesült Királyság kihívásokkal teli útjain is sikeresen elvégezte tesztprogramját.    


Az új generációs Hyundai i30 modellre épülő i30N már az alapjaitól úgy fejlesztették, hogy maximális vezetési élményt nyújtsa a közutakon és a versenypályákon egyaránt. Az”N” betű egyrészt utal Namyangra, a Hyundai Motor globális fejlesztőközpontjára, de emellett arra a Nürburgringre is, amely a világ egyik legkeményebb versenypályája mellett a Hyundai Motor Európai Tesztközpontjának otthona is. „Az „N” logó maga pedig egy kanyarra emlékeztet, amely a kanyargós utakon nyújtott vezetési élményre utal.  

Az i30N prototípusait a Hyundai Motor mérnökei vezették az Egyesült Királyság közútjain, ahol ellenőrizték a fejlesztés jelenlegi állapotát és az adaptív lengéscsillapítás és a vezetési módokra összpontosítva finomhangolták a rendszer működését.   


„Egyre közelebb és közelebb jutunk az i30N végső fejlesztési fázisához” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője. „Az utcai teszteléssel ellenőrizzük, hogy a Hyundai első nagyteljesítményű autója megfelel-e a jövő vásárlói igényeinek. Biztosak akarunk lenni abban, hogy a nehéz angliai utakra is megfelel az autó teljesítménye a mindennapi használat során. Itt rengeteg nehéz kanyar van – és az N csapat imádja ezeket a kanyarokat.” 

Május végén két szériaközeli i30N vesz részt az ADAC Zurich24 órás versenyén a Nürburgringen. Mindkát autó 2,0 literes turbófeltöltéses benzinmotorral és hatfokozatú kézi váltóval áll majd rajthoz – ugyanez a hajtáslánc kerül majd az i30N végleges változatába is. A verseny lehetőséget ad a Hyundai Motor mérnökeinek arra, hogy még többértékes betekintést kapjanak az i30N-t érintő szükséges finomításokkal és esetleges teljesítménynöveléssel kapcsolatban, még mielőtt a az autó idén nyáron bemutatkozna.  


Miután az N csapat az Egyesült Királyságban kapott betekintést az i30N országúti viselkedéséből, a fejlesztők két további prototípussal részt vettek a világ másik végén az ausztrál Bathurst klub bajnokságában is, ahol az autók verseny közben bizonyíthattak. 

A globális fejlesztőprogram újabb állomásaként az ausztráliai Mount Panorama útjain megrendezett eseményt ugyanaz az Albert Biermann felügyelte, mint tette azt az Egyesült Királyságban, z egyik prototípus volánja mögé pedig az ausztrál ralilegenda, Brendan Reeves ülhetett. A verseny során Reeves nagy küzdelmet folytatott egy magánkézben lévő Renault Megane RS 265, amely pontosan az a kategória, ahová a Hyundai is szánja új sportmodelljét. Végül a Renault köreredménye 54,75 másodperc lett, az i30N prototípus azonban csupán 2 századdal ért el rosszabb eredményt.    


Forrás: hyundai.news, drive.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei