Így működik a Hyundai összeszerelés Algériában


Az elmúlt hetekben kisebb botrány tört ki Algériában, ahol a közösségi oldalakon megjelent fotók szerint a Hyundai helyi összeszerelő üzemébe csaknem készen érkeznek az új autók.

Az afrikai Algériában működő Takhout autóipari csoport nemrég az érdeklődés középpontjába került. Ahogyan arról már ezen blog hasábjain is beszámoltam, a vállalat néhány hónapja megkezdte új Hyundai modellek helyi összeszerelését annak érdekében, hogy így az importált gépkocsikra kivetett igen magas vámtarifa alól mentesülve jóval olcsóbban tudjon személyautókat kínálni a vásárlók számára. 


A közösségi médiában azonban néhány hete megjelent pár fotó, amelyeken az látszik, hogy az új autók szinte teljesen kész állapotban, konténerekben érkeznek meg az összeszerelő üzemhez. A fotókon szereplő Grand i10 és Xcent modellek fényezett karosszériával, kilincsekkel, tükrökkel, fényszórókkal és lámpatestekkel felszerelve teljesen becsomagolva láthatóak, szinte csak a kerekek hiányoznak róluk. Éppen ezért kezdték támadni az autóipari csoportot, azzal vádolva őket, hogy így játsszák ki a kormányzat által bevezetett igen szigorú szabályozást.  


Ennek kivizsgálására egy kormányzati csoport alakult az országban, amely a helyi újságírókkal közösen bebocsátást nyert a vállalat összeszerelő csarnokába, ahol saját szemükkel győződhettek meg az előzetes vádak alaptalanságáról.    


Ahogyan a fotókon is látszik, a valóságban a gumiszerelésnél jóval bonyolultabb feladat vár a Takhout Group munkásaira. Összesen 407 alkalmazott dolgozik az üzemben, a műszakban lévők pedig egytől egyig elítélik az ellenük felhozott vádakat és szerintük akár a munkájukra is veszélyes lehet ez az ügy. "Itt mi nem csalunk semmit" - mondta Lakhder Cherrad, a gyár logisztikai igazgatója. "Valódi összeszerelést végzünk, ahogyan azt saját szemükkel láthatják is" - teszi hozzá Salim, a termelési vezető. 


A vezetők lépésről lépésre megmutatják az autók összeszerelési fázisait. A kész karosszériák alá beépítésre kerülnek a futóművek, beszerelik a motort, majd jön a minőség-ellenőrzés és a biztonsági ellenőrzés, amelyek együttesen 8 órás munkafolyamatot igényelnek Így átlagosan napi 80-85 darab új autót szerelnek készre az itt dolgozó munkások, akiket dél-koreai munkafelügyelők ellenőriznek. 


"Fokozatosan megtanuljuk, hogyan kell egy autót összeszerelni. A koreaiak tanítanak bennünket és reméljük, hozzájárulnak a gyár további fejlesztéséhez is. Nem állítjuk, hogy a technológiánk a legfejlettebb, de meg akarjuk tanulni, hogyan tudunk autót gyártani a mi országunkban is. Kérem, ne hallgassanak a rosszindulatú pletykákra" - mondja Rachid, a gyár egyik mérnöke, aki a gyár tavaly novemberi nyitása óta itt dolgozik. 


A gyárat végigjárták a kormányzat felügyelőbizottságának munkatársai is, akik ugyan nem mondhattak véleményt az üzemlátogatás után, ám a sajtóhírek szerint a vállalat első ránézésre megfelel azoknak az elvárásoknak és szabályozásoknak, amelyeket a kormányzat korábban meghozott. 

Forrás: algerie-focus.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését