A Hyundai i30 Fastback is kap N változatot
A Hyundai régi Coupe és Tiburon modelljeinek szellemiségét igyekszik újraéleszteni, amikor az i30 sportos N változatából egy még látványosabb háromajtós kupét is bemutatni készül.
A vadonatúj Hyundai i30 ötajtós változatára épülő i30N sportváltozat idén ősszel mutatkozik be a Frankfurti Autószalonon, összeszerelése pedig még idén megkezdődik a vállalat csehországi gyártósorán. A kétliteres turbómotorral, nagyjából 250-270 lóerős teljesítményszinten forgalomba kerülő i30N azonban nem az egyetlen változat lesz, a sportos N márka kínálata hamarosan egy ötajtós kupéval is kiegészül.
"Hamarosan érkezik az i30 N változata, amit egy olyan kupéváltozat követ, ami szintén az N márka keretein belül érkezik" - mondja Thomas Bürkle, a Hyundai Motor Europe vezető formatervezője az i30 ausztrál piaci bevezetésekor. "A forró ferdehátúak nagyon fontosak, különösen itt Ausztráliában, A Fastback változat egészen más arányokkal rendelkezik, amíg az ötajtós kompakt inkább családi, addig a Fastback inkább kupés jellegű, vagyis alacsonyabb profilja miatt elegánsabb és egyben sportosabb is. Ezzel viszonylag egyediek vagyunk a piacon. A korábban Ausztráliában kínált SR verziókhoz képest az N olyan élvezetes vezethetőséget jelent, amely sok Hyundai vásárló számára eddig ismeretlen volt, amelyhez az új külső is új élményt jelent."
A német származású Bürkle korában a BMW-nél a 3-as és a 6-os szériáit tervezte, majd 2005-ben került a Hyundaihoz. Hasonló pályát futott be a szintén német Albert Biermann is, aki a BMW M divíziójának vezető mérnöki székéből igazolt a Hyundaihoz, ahol az európai fejlesztőközpont Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetőjeként az i30N megalkotásában is részt vett.
"Nagyon büszke vagyok arra, hogy Albert Biermann is csatlakozott a vállalathoz és nagyo aktívan részt vállalat az N változat megalkotásában és tesztelésében" - mondja Bürkle, majd hozzáteszi,a vad RN30 tanulmányautó vonalvezetése ízelítőt ad a rövidesen bemutatkozó i30N stílusából, különösen a nagy hátsó légterelő környékén. .
"Például a hátsó légterelő csak egy kicsiny rész, de aerodinamikailag ez is egy fontos elem, mivel a levegő áramlásának könnyűnek kell lennie, annak le kell ugornia az autóról anélkül, hogy turbulenciákat keltene" - magyarázza Bürkle az RN30 és a szériagyártású i30N közötti kapcsolatot. "Az éles perem körben folytatódik és hangsúlyos karaktert ad az autónak."
Az i30N Michelin sportgumikat, állítható futóművet kap majd, a csúcsverzióban pedig differenciálzár is megtalálható lesz. A sportmodell kezdetben kizárólag hatfokozatú kézi váltóművet kap, később azonban 2019-től rendelhető lesz hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel is.
Forrás:motormag.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!