Európába is megérkezett az új Hyundai Ioniq Plug-in


Felvillanyozó nyarat ígér a Hyundai Motor, amely a világ első háromféle elektromos hajtáslánccal rendelkező Ioniq modelljének konnektorról is tölthető hibrid változatának európai bevezetését jelentette be.  

A 2016 második felében bevezetett hibrid és tisztán elektromos változat után idén nyáron a harmadik, plug-in hibrid is csatlakozik a Hyundai Ioniq modellpalettájához. Ezzel az Ioniq valóban demokratizálja a legújabb technológiákat és még szélesebb rétegek számára teszi elérhetővé az e-mobilitást. Ez része a Hyundai Motor globális fenntarthatósági stratégiájának, amely során 14 környezetbarát járművet, köztük öt hibridet, négy plug-in hibridet, négy tisztán elektromos járművet és egy üzemanyagcellás modellt kíván bemutatni 2020-ig.  


„Az idén nyáron az Ioniq Plug-in Hybrid modellünk európai kereskedőinkhez érkezésével teljessé tesszük az Ioniq palettáját és az e-mobilitást még elérhetőbbé tesszük mindenki számára” – Mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Háromféle villanymotoros hajtásláncával az Ioniq egyedi ajánlat – a remek formaterv, a kiváló vezetési élmény és az új konnektivitási technológiák esetén korábban megkötött kompromisszumok nélkül, versenyképes áron.”


A hibridváltozat tavalyi bevezetése óta az Ioniq 13 európai díjat kapott, amelyek között összesített teljesítménye által néhány országban „Év Autója” címet is kiérdemelt, formáját Red Dot díjjal jutalmazták, míg kiváló biztonsági képességeit az Euro NCAP öt csillaggal ismerte el. 


Az Ioniq Plug-in Hybrid kategóriájában legjobb 40 százalékos termikus hatásfokú 1,6 GDI közvetlen befecskendezéses, négyhengeres 105 lóerős és 147 Nm maximális nyomatékkal rendelkező benzinmotorját egy 61 lóerős villanymotorral társították, amelyet egy 8,9 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor lát el energiával, így a tisztán elektromos hatótáv 63 km, míg a 26 g/km széndioxid-kibocsátás mellett az autó átlagfogyasztása 1,1 liter/100 km lehet (NEDC ciklus szerint). Az autó rendszerteljesítménye így 141 lóerőre adódik, így az Ioniq Plug-in Hybrid 10,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 178 km/óra.  


A benzines és a villanymotor összjátéka az akkumulátor töltöttségi szintjétől függ. Amíg van elég töltöttség, az Ioniq Plug-in Hybrid tisztán elektromos üzemmódban halad, kivéve akkor, ha a közlekedési szituáció meghaladja a motor képességeit. Hibridüzemben a benzines és a villanymotor közötti körültekintő vezérlés a legnagyobb üzemanyag-takarékosságot biztosítja. Ha viszont Sport üzemmódba váltunk, az Ioniq maximalizálja mindkét erőforrásának használatát azért, hogy a sportosabbra hangolt kormányzással együtt fokozza az autó érzékenységét. Az Ioniq Plug-in Hybrid külső töltéséhez az autót egy 3,3 kW teljesítményű fedélzeti töltőrendszerrel szerelték fel, amely a külső váltóáramot (AC) a nagyfeszültségű akkurendszerhez egyenárammá (DC) alakítja. A töltőkábel integrált vezérlőrendszere persze azt is lehetővé teszi, hogy a vezető otthoni konnektorról is feltöltse az autó akkumulátorait.  


Az Ioniq Plug-in Hybrid a beépített nyolc colos érintőképernyőjén keresztül is fokozza az elektromos autózás vezetési élményét. Alapjában véve a vezető részére információkat szolgáltat a  hibridrendszer energiaáramlásáról, az üzemanyag-hatékonyságról és az elektromos hatótávról. A benzines és a villanymotor használatáról, a közeli benzinkutakról és elektromos töltőállomásokról is tájékoztat ez a rendszer, miközben az ECO szint megmutatja az általános vezetési hatékonyságot is. A töltés programozása szintén az elektromos használat egyik funkciója, amellyel a feltöltés idejét a vezető saját időbeosztásához igazíthatja. A töltés ráadásul úgy is programozható, hogy az az áramszolgáltató csúcsidőszakán kívül (pl. éjszaka) essen és ezzel még gazdaságosabbá tegye az autó használatát.  


Az Ioniq Plug-in Hybrid változatában is megtalálhatóak mindazok a kényelmi, biztonsági és technológiai extrák, amelyek az eddig már megismert hibrid változatban is bizonyítottak. Ezek közé tartozik az útvonal geográfiai adottságait figyelembe vevő és ezzel a gazdaságos üzemet maximalizáló ECO-DAS rendszer, az Android és iOS rendszerekkel kompatibilis multimédiás rendszer, valamint az autonóm vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, stb.  A hibridből érkezik a vezetési élményt nagyban befolyásoló hatfokozatú duplakuplungos automata váltómű is, amelyet a konnektoros kivitelben ráadásul kormánykerék mögé illesztet váltófülekkel is lehet kapcsolni.


A Plug-in Hybrid változat külső megjelenését a LED alapú fényszórók és a különleges 16 colos könnyűfém keréktárcsák teszik egyedivé, míg más formai megoldásaiban, így hűtőmaszkjában, C alakú LED menetfényeivel és az első és hátsó lökhárítójának elegáns kék vagy ezüstös betéteivel a hagyományos hibriddel osztozik. Karcsú aerodinamikus formája nagyban hozzájárul a kategóriaelső 0,24 Cd légellenállási értékéhez és vonzó megjelenése dacára elegendő teret kínál utasai számára.  


Az iparágban egyedüliként kínált ötéves, kilométerkorlát nélküli garancia mellett a Hyundai Motor az Ioniq vásárlói számára az akkukra 8 éves, vagy 200 ezer kilométerig terjedő garanciát vállal. Ez a teljes körű alapfelszereltséggel és versenyképes árazásával az Ioniq Plug-in Hybrid különösen nagy értéket képvisel az alternatív meghajtású modellek között.   


„Az Ioniq hibrid és elektromos változatának tavaly őszi sikeres európai bevezetése után az Ioniq Plug-in Hybrid modellel folytatjuk Európa felvillanyozását” – mondta Thomas Schmid, a Hyundai motor Europe alelnöke. „Ez egy további lépés célunk eléréséhez: világszerte 14 gazdaságos modell bevezetése 2020-ig, az emisszió csökkentése és a jövő mobilitásának minél nagyobb közönség részére elérhetővé tétele felé.”

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei