Elkészült az utolsó régi Hyundai i30


A Hyundai Motor csehországi összeszerelő üzemében öt év után végleg leálltak a második generációs i30 modell gyártásával, amikor április végén az utolsó i30 kombi is elhagyta a szerelőszalagot.

Idén április végén a Hyundai i30 második generációs kombijának gyártásának befejezésével egy újabb jelentős korszak zárult le a gyár és a típus történetében.  A több mint 530 ezer példányban elkészült autó tökéletesen megtestesítette a Hyundai „Európának tervezték, Európában gyártják és Európában értékesítik” szlogenjének, hiszen az i30 a Hyundai Motor Europe Technical Centerében született Németországban, a gyártása a HMMC nosovicei üzemében zajlott és az itt készült autók csaknem 8 százalékát Európába szállították ki.


A Hyundai i30 második generációja a 2011-es Franfurti Autószalonon debütált, ahol addig soha nem látott érdeklődés övezte nemcsak az autós szakújságírók, de az autóipari szakemberek részéről is, többek között Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport akkori vezetője is beült az i30 egyik ott kiállított példányába. Az i30 második generációjának bevezetését megkoronázta, amikor az előkelő „Európai Év Autója” választáson első Hyundai modellként az i30-at beválasztották a 2013-as Év Autója döntőjébe is.


Az i30 második generációját 2012-től három karosszériaváltozatban gyártották Nosovicében: januárban kezdődött az ötajtós kompakt, amelyet júniusban követett a kombi, míg a háromajtós kupéváltozatot novemberben vették fel a gyártási programba. Ez utóbbi változatot éppen négy éves gyártás után 2016 novemberében fejezték be, de ugyanekkor búcsúzott az ötajtós is, csupán a kombiváltozat készült tovább idén április végéig.


Összességében több, mint 530 ezer Hyundai i30 talált gazdára ezalatt az időszak alatt. A típus tíz legnagyobb felvevőpiaca közé számít Németország 112,5 ezer darabbal, Nagy-Britannia 68,5 ezer darabbal, Spanyolország 48 ezer darabbal, Csehország 33 ezer darabbal, Törökország 26 ezer darabbal, Oroszország 25,5 ezer darabbal, Lengyelország 21 ezer darabbal, Ausztria 20 ezer darabbal, Izrael 19,5 ezer darabbal és Svédország a maga 14 ezer darabjával. A második generációs Hyundai i30-at több mint 50 országba exportálták, Izrael és Ausztria után Ausztrália volt a legnagyobb Európán kívüli felvevőpiac, ahová nyolcezer ilyen típusú autót szállítottak (Ausztrália dél-Koreából is kapott i30 modelleket – Dönci). Az arányokat tekintve szinte mindenütt az ötajtós kompakt eladása volt túlsúlyban, de Csehországban, Svédországban és Izraelben a kombi népszerűbb volt.  


Az idei év a Hyundai csehországi üzemében a harmadik generációs i30 jegyében telik: az ötajtós kompakt már tavaly december óta itt készül, amelyhez május közepén csatlakozik a kombi, szeptemberben mutatkozik be az i30N sportváltozat, decemberben pedig érkezik az ötajtós kupé, az i30 Fastback.

Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei