A Hyundai bemutatta első elektromos minibuszát


A Hyundai Motor Dél-Koreában bemutatta népszerű County minibuszának elektromos változatát, amely a vállalat első ilyen termékeként gazdaságos, környezetbarát, biztonságos és kényelmes alternatívát kínál az eddigi dízelmotoros buszokkal szemben. 

A korábbi változatnál 600 mm-rel hosszabb hátsó túlnyúlással rendelkező, 7,7 méter hosszú Hyundai County Electric buszt egy 204 lóerős villanymotor hajtja, amit egy nagy hatékonyságú 128 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorral egészítettek ki., Ezzel a jármű egy feltöltéssel 250 kilométert képes megtenni. Az akkucsomagot 150 kW-os villámtöltőn keresztül 72 percig tart újratölteni, míg a Hyundai szerint háztartási 220 voltos áramforrásról az opciós töltőkábellel 17 órába telik ugyanez. 


A 15-től 33 főig bővíthető Hyundai County Electric nemcsak gazdaságos és környezetbarát, de emellett erőteljes is. Az új villanybusz 50 és 80 km/óra közötti gyorsulása 30 százalékkal jobb, mint az eddig árusított dízelmotoros változatoknak. Emellett a buszt az akkkumulátorok miatt megnövekedett tömeg megfelelő kezelésére egy új, elektronikusan szabályozható fékrendszerrel és robusztusabb féktárcsákkal is ellátták. 


A Hyundai Motor a balesetek elkerülése érdekében az utasok fel- és leszállásánál a legújabb biztonsági technológiákkal is felszerelte a buszt. A középső ajtó közelében lévő különféle ultrahangos és más típusú érzékelők megakadályozzák az ajtó bezárását, ha az utas épp fel- vagy leszállna. Ha egy utas valamely testrésze az ajtók közé szorulna, az érzékelők riasztást is adnak, az ajtó pedig automatikusan újranyílik, hogy ezzel elkerüljék az esetleges sérüléseket. Az ultrahangos érzékelőt a busz gyorsítópedáljával is összekapcsolták, amely megakadályozza, hogy a busz továbbhaladjon a megállóból, ha az utasok mozgását észlelik. A County Electric egy virtuális motorhangszóróval és egy hátsó parkolási segédrendszerrel is rendelkezik, amely figyelmezteti a gyalogosokat és ezzel megelőzi a baleseteket.


A busz a Hyundai meglévő villanyautóihoz hasonlóan 4 fokozatú regeneratív fékezőrendszerrel is felszerelték, amelyet a sofőr a kormány mögé helyezett fülekkel szabályozhat. A rendszert úgy állították be, hogy a legmagasabb fokozatban a busz a menetpedálal akár egypedálos vezetésre is alkalmas. A kormány mögötti 4,2, illetve 7 colos digitális kijelzőn a busz az elektromos működéssel kapcsolatos aktuális információkat (pl. energiafogyasztás, hatótáv, stb) folyamatosan megjeleníti. 


A kettős hátsó lengőajtóval, 220 milliméterrel magasabb háttámlával rendelkező ülésekkel és új biztonsági övrendszerrel kapható, amely egy vészfékezés esetén csökkentheti az utas hasi nyomását. A dízelmotor villanymotorra cserélése több helyet szabadított fel az utastérben, így az utasok könnyebben be- és kiszállhatnak a buszból.


„A County Electric egy zérókibocsátású busz, amely számtalan biztonsági és kényelmi funkciókat kínál a járművezetők és az utasok számára egyaránt” – mondta Yoon Lee, a Hyundai Motor haszonjármű termékcsoportjának alelnök-vezetője. „A haszonjárművek piacán az elektromos járművek iránti kereslet növekedésével a Hyundai felgyorsítja az olyan járművek bevezetését, mint például a County Electric.” 


Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését