A Hyundai növelte jelenlétét a villanyautók piacán


A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Motor és Kia Motors nagyobb részesedéssel rendelkezik az elektromos járművek világpiacán, mint a belsőégésű motorral szerelt hagyományos autók piacán.  

A dél-koreai autógyártó nagy lépésekkel növeli jelenlétét a villanyautók piacán. A Hyundai és a Kia az idei év első negyedében az elektromos járművek világpiacán 9,9 százalékos piaci részesedést ért el, túlszárnyalva ezzel a hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt járművek piacán elért 8,9 százalékos arányt. Ez az első olyan alkalom, amikor a koreai autóóriás villanyautós piaci részesedése megelőzi a hagyományos motorral szerelt járművekét.


A MarkLines piackutató cég adatai szerint a 2020 első negyedévében összesen 290 436 darab villanyautót adtak el világszerte. Eközben a Hyundai és a Kia 28 796 darab elektromos járművet tudott értékesíteni és ezzel 9,9 százalékos piaci részarányt ért el. Ugyanebben az időszakban a két gyártó összesen 8,9 százalékos részesedést tudott elérni a hagyományos autók világpiacán. 


Négy éve, 2016 első negyedévében a Hyundai csoport még csak a villanyautó-piac 2,05 százalékát birtokolta. Akkor összesen 67 829 darab tisztán elektromos modell talált gazdára, amelyből a Hyundai csoport mindössze 1 392 darabot gyártott. Miközben az eltelt négy év során a globális villanyautó-piac 4,28-szorosára nőtt, a Hyundai és a Kia hússzor annyi elektromos járművet tudott értékesíteni. A két koreai vállalat 2018 második negyedévében 10 328 darabbal lépte át a tízezres határt, az év utolsó negyedévében pedig már 25 612 darab villanyautót értékesítettek. Miközben a Hyundai csoport 2014-ben még csak a 15. villanyautó-gyártó volt a világpiacon, az idei év első negyedében már a negyedik legnagyobbá nőtte ki magát. Az előrejelzések szerint a negyedéves eladások 2021-ben érhetik el a 30 ezres határt.  


Ez az eredmény annál is fontosabb, hiszen ebben az időszakban a koronavírus kitörését követően az elektromos járművek iránti érdeklődés megnövekedett a globális autópiacon. A kínai kormány a töltőhálózat bővítését és a villanyautó vásárlások támogatásának növelési tervét jelentette be nemrég, a francia kormány pedig villanyautókra orientált támogatási rendszert vezetett be az autóipar számára. Számos intézkedést jelentettek be azért, hogy a koronavírust felhasználva lendületet adjanak az elektromos autók világszintű elterjesztésére.


Ezen tendenciát kihasználva a Hyundai Motor jövőre első új generációs (NE kódnevű) villanyautójának bemutatását tervezi. Az új modell az e-GMP padlólemezre épül, amelyet kizárólag a villanyautók számára fejlesztettek ki. Ez a platform a jelenlegi, eredendően belsőégésű motorokkal szerelt járművek számára készült padlókialakítással szemben nagyobb helyet és ezzel megnövelt hatótávot biztosít az akkumulátorok számára. Hosszú távon az autók minőségének és versenyképességének biztosítása érdekében a költségszerkezetet szintén korszerűsítik. Az „NE” modell 2021-es bevezetésétől kezdve a Hyundai Motor 2025-re 14 tagúvá bővíti elektromos járműveinek kínálatát. A Kia is azt tervezi, hogy ugyanebben az időszakban 11-re növeli villanyautóinak számát. A Hyundai csoportnál úgy vélik, hogy különböző villanyautó-modellekkel fel tudják venni a lépést a Teslával.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését