Villanyautó-akkukról tárgyalt az LG és a Hyundai vezére
Kwang-mo Koo, az LG Group vezetője nemrég a vállalathoz tartozó koreai akkumulátor-gyártó üzemben találkozott Eui-sun Chunggal, a Hyundai csoport vezetőjével, akivel a villanyautó-akkumulátorcellák üzletágának helyzetét vitatták meg.
A két vezető első alkalommal találkozott egymással az LG Chem Szöultól 120 kilométerre dálre fekvő Ochang városában működő akkugyártó üzemében, ahol végigjárták az üzem villanyautó-akkumulátorokat előállító futószalagjait. „Koo és Chung megosztotta egymással az akkumulátor-üzletág fejlődésével kapcsolatos nézeteit és olyan kibővített együttműködési lehetőségekről tárgyaltak, amelyek mindkét vállalat számára kedvezőek lehetnek” – áll az LG közleményében.
A magas szintű találkozóra Koo LG elnökké választásának második évfordulóján került sor. Megválasztása óta az ifjú vezető új üzleti modelleket keres az LG hagyományos üzleti sikerágazatainak, az elektronikai termékek, a kijelzők és a kemikáliák üzletágának szinergiáinak és kapcsolódásainak kiaknázására.
„A Hyundai Motor Group menedzsmentje szintén megosztotta nézőpontját az LG Chem által fejlesztett és jövőbeli akkutechnológiáiról, köztük a lítium-szulfúr és a szilárdtest-akkumulátorokról” – tette hozzá az LG közleményében. A Hyundai sem árult el további részleteket: „Chung az LG üzemében tett látogatásának célja, hogy megismerje a jövő akkumulátorainak fejlődési irányait és ellenőrizze az LG azon nagyteljesítményű akkumulátorait, amelyeket a jövőbeli villanyautókhoz használnak fel.”
Az LG csoport hagyományosan erős és eddig első számú LG Electronics vállalatának helyét zászlóshajóként egyre inkább átvevő LG Chemnek az SNE piackutató cég idén január és április közötti adatai szerint 25,5 százalékkal van a világon a legnagyobb a piaci részesedése a villanyautó-akkumulátorok piacán. A Hyundai vezetőjével történt találkozó azt az üzenetet hordozza, hogy az LG elsődleges fontosságúnak tartja az akkumulátor-üzletág bővítését. Még ha az autóipart a koronavírus hatalmas csapásként érte, a villanyautó-értékesítés áprilisban 2 százalékot tudott emelkedni.
A Hyundai Motor már jelenleg is az LG egyik legnagyobb ügyfele, hiszen Korea legnagyobb autógyártója az LG Chem akkuit építi a Kona és az Ioniq Electric termékeibe. Az autóipari csoport 2011 óta már több, mint 270 ezer villanyautót értékesített Dél-Koreában és a világpiacon. A Hyundai Motor Group 44 környezetbarát modellt kíván bevezetni 2025-ig, amiből 23 tsztán elektromos meghajtású lesz. A két fél korábban már megállapodott abban is, hogy a Hyundai következő generációs, villanyautó-platformra épülő modelljeibe az akkukat szintén az LG szállítja 2022-től.
Az autógyártók és az akkumulátor-beszállítók közötti együttműködések kiterjesztése kulcsfontosságú tényező azon autógyártók számára, amelyek a villanyautó-piac vezetőivé szeretnének válni. Tavaly a német Volkswagen a svéd Northvolt akkugyártóval egy lítium-ion akkugyártó üzem létrehozására közös vállalatot alapított. Tavaly az LG Chem maga is egy-egy 50-50 százalékos közös vállalatot hozott létre az amerikai General Motors-szal, illetve a kínai Geely vállalattal.
Ennek ellenére majd kiderül, hogy ezek a szövetségek előnyt vagy hátrányt jelentenek az LG számára, hiszen minél több a szolgáltató, annál jobb lehet a Hyundai alkupozíciója. A villanyautó-akkumulátorgyártó szektorban történő együttműködések révén a Hyundai Motor képes lesz felmérni az egyes akkugyártók képességeit és azt az akkumulátorok egységköltségeinek csökkentésére is használhatja.
Az elemzők szerint a Hyundai vezére hamarosan meglátogathatja az SK csoporthoz tartozó SK Innovation akkumulátorgyártó létesítményét is, ahol a Samsung és az LG elnöke után az SK csoportot irányító Tae-won Chey-jel is tárgyalásokat folytathat. Amennyiben ez tényleg megtörténik, akár az is előfordulhat, hogy a négy nagy koreai konglomerátum a Hyundai Motor Group vezetésével egy akkumulátor-szövetséget köt, amely jelentősen növelheti a felek piaci pozícióit.
Az elemzők szerint a Hyundai vezére hamarosan meglátogathatja az SK csoporthoz tartozó SK Innovation akkumulátorgyártó létesítményét is, ahol a Samsung és az LG elnöke után az SK csoportot irányító Tae-won Chey-jel is tárgyalásokat folytathat. Amennyiben ez tényleg megtörténik, akár az is előfordulhat, hogy a négy nagy koreai konglomerátum a Hyundai Motor Group vezetésével egy akkumulátor-szövetséget köt, amely jelentősen növelheti a felek piaci pozícióit.
Forrás: koreatimes.co.kr, en.yna.co.kr, businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!